Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 8. august 2014

Hjem, kjære hjem

Vi gikk inn døra her hjemme, sent i går kveld, etter en lang hjemreise
Denne hadde tatt seg fint ut på terrassen min, med alle blomstene rundt

På toget hjem fra Gardermoen kviknet Sophia til, endelig.
Da hadde jeg fått i henne masse vann og drikke, frukt og litt mat.
Det er jo bare pyton å være syk på ferie. Har vært det selv......føles litt bortkastet.

MEN vi har fått gjort mye spennende,  hatt fine opplevelser og spist litt god mat.
Dette feks
Mini blekksprut

Jeg er så glad i middelhavsmat, særlig sjømat, og dette smakte nyyyydelig.

Sophia er småspiser av seg, men synes poteter av alle slag er godt
Patatas med Aioli

Dette ble inntatt på en av restaurantene ved Katedralen, som var så flott opplyst på kvelden

Jeg hadde ligsom sett for meg masse pauser der vi spiste tapas, og litt god vin. Nå ble det mat av nødvendighet, og det er litt kjedelig å innrømme at KFC var en av de stedene jeg handlet mat, i den byen i verden hvor jeg synes den beste maten er. Men det var fordi det var det eneste Sophia hadde lyst på, da jeg sa hun Måtte spise noe.

For syns skyld, var jeg nødt til å ta bilde av disse lekkerbisknene i et bakeri
Ikke fordi jeg hadde lyst på, mest for øyet.

Neste jentetur blir nok til et sted uten så sterk sol, har vi funnet ut.
Så sier vi farvel til Barcelona for denne gang, men jeg skal selvfølgelig tilbake igjen.

Takk for at DU også ble med oss på tur :)






12 kommentarer:

Helen sa...

Snill du er som sender oss masse postkort !! Me like :)


Koser meg masse med slike innlegg, litt drømmene å tenke tilbake til da jeg var der, kjenner meg igjen på enkelte plasser, men ser at det er mye mer jeg også kunne sett, skrev du ned hva hotellet het?
Liker å få hotell tips, vettu :)

Godt Sophia er på bedringens vei, solstikk skal man ikke tulle med.....god helg :))

Sommertid sa...

Velkommen hjem !
Er koselig å feriere, men deilig å komme hjem til senga si.
Har kost meg med dine innlegg fra Barcelona , har jo vært der selv! så vet hvordan det kan være der.
Synd st datteren din ble syk, god bedring. Neste tur må nok bli til et ikke så varmt sted.eller ta flere forholdsregler som forhindrer lignende igjen.

Ha ei go fredag og helg !

Miri Vandre blandt ege sa...

Tak for en dejlig rejse :)

Rubia sa...

Tusen takk for at vi fikk være med på jentetur. Det er vel stor fare for at jeg må dit en tur selv en gang også.

Godt Sophia har fått formen tilbake. :O)

lykketrollet sa...

Takk for hyggelig tur med masse flotte bilder.

Borte bra men hjemme best sies det jo

Godt at Sofia er bedre, ikke noe særlig med syke barn.

Ha en herlig helg, med masse kos

Gitte sa...

Velkommen hjem. Det var dejligt at følge jeres tur.

Skønne billeder - både af mad, bygninger og mennesker.

Håber I nyder weekenden derhjemme.

Ruths datter sa...

Det er alltid kjekt å smake litt på landets mat. Herlig med en tur. Der har jeg aldri vært. Gubben har vært der så han sier det må bli en tur. Ønsker deg en superfin helg.
Klem

Helle sa...

Så flott tur det høres ut som dere har hatt. Synes Barcelona er fantastisk, er som du veldig begeistret for Gaudi, og hadde nok gjerne tatt frem malerpenslene nå om jeg hadde tatt en tur dit i ren inspirasjon. Fikk dessverre en liten støkk sist jeg var der hvor to unge menn forsøkte å stikke av med vesken min. Kun flaks gjorde at jeg slapp unna. Men, akkurat det kunne ha skjedd hvor som helst.

Godt å høre at dere også kom fint overens. Det frister vel da til gjentagelse? Datteren og jeg hadde vår første jente-tur når hun var 15, og fortsatt i det jeg syntes var en krevende periode. Det flotte da var at jeg fikk oppleve den litt voksne siden av henne, noe som gjorde hverdagen litt bedre når vi kom hjem igjen. Det hyggeligste var at det var hun som tok initiativ til at bare hun og jeg skulle på tur igjen etter det. Det var sterkt, for frem til da tror jeg hadde vært noe av det teiteste og mest urimelige som gikk i to sko....

Synd at Sofia ble syk, god mat og drikke er en viktig del av ferien. Likevel håper jeg at dere hadde en fantastisk tur. Ut fra bildene ser det i alle fall veldig bra ut. - smakte du virkelig ikke på noen av kakene...?

Elisabeth sa...

Godt Sophia er på bedringen. Det er så surt å være syk på ferie.
Patriarken var også syk når vi var i Barcelona i juni. Ble det dagen før vi dro.
Å være syk legger en stor demper på det hele. Og så klarte han jo å smitte meg attpåtil. Håper du skjærer klar, og holder deg frisk resten av ferien din.

Lisbeth sa...

Heldige dere som har vært i Barcelona :) Dit ønsker jeg meg også! Synd ikke ferien ble helt slik dere hadde sett for dere, sikkert lurt å tenke annerledes ved neste reise. Håper Sophia er bedre :) Klem

Barwitzki sa...

Så snill - herlig med deilig feriereise - nå egentlig det er mer for deg - eller - kos deg og ha hyggelig hjemme igjen... og god bedring Sophia.

ANNEPÅLANDET sa...

Morsomt å lese om turen deres! Vi bodde rett ved siden av katedralen da vi var i Barcelona - veldig kjekt og sentralt. Men vi var der i april (eller var det mai, tro?), da var det ikke så varmt. På den andre side var det jo for tidlig å dra på stranden og bade - så det er fordeler og ulemper med alt, hehe.