Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 10. august 2014

Fashionista

Det ble ikke mange innkjøpene på ferieturen i Barcelona, selv om de flotteste butikkene lå på rekke og rad, i vår nærhet.
Men noen butikker fikk vi med oss.
Og siden ZARA lå i samme gate som vårt hotell, gikk vi inn der, like etter at de åpnet for dagen.
Ellers var butikken myldrende full av folk, og kø ved kassa......

Sophia fant endelig et sidt, grått skjørt hun hadde sett etter i hele sommer, og jeg fant dette
Den orange fargen, fanget mitt blikk

Blandt det lette sommertøyet i butikken, hang denne orange ullkåpa, der navnet mitt stod på. Og ikke akurat det jeg så etter, siden gradestokken bikket 28 grader.
Sophia mente også at det stod mitt navn på den, så da var valget klart.
Vesken var på salg, og kostet rundt 80 kr. Ikke skinn, til den prisen, men en grei, stor veske, med plass til strikketøy, iPad, bok og lignende, om jeg skulle på tur, eller bare til hverdags.

Jeg er så glad jeg fant denne kåpen, for jeg har hatt en lignende i rødt, som jeg rett og slett hadde brukt opp, men ikke funnet tilsvarende igjen.
Nå må jeg bare strikke skjerf og halser i alle slags farger, som kan matche den nye kåpa. ( mulig jeg har noe liggende fra før.......kremt)

Før vi dro, hadde vi kjøpt hver vår kjole, som vi skulle pynte oss med i Barcelona.
Sophia rakk å bruke sin, denne som du har sett på noen av bildene
Det hjelper å pynte seg litt når man er syk

Mens min ikke ble brukt i det hele tatt, siden vi ikke var så mye ute på kvelden.
Og på dagen var det så varmt, at svetten silte, selv om jeg kun hadde på shorts og singlet.

Men kjolen var altså med
og jeg hadde sko som matchet til

Den er foret, så det var også en av grunnene til at den ikke ble brukt, i heten.

Jeg har egentlig aldri vært opptatt av klær og mote, i motsetning til søsteren min, som jobber med Fashion. Jeg har ikke vært glad i " bling-bling", blanke stoffer, og de moteriktige fargene.

Nå har jeg jo bestemt meg for å prøve andre farger, og deretter også en annen stil. 
Man kan ikke sitte fast i den samme stilen livet igjennom, eller aldri prøve noe nytt.

Men gudsjelov, så er strikkede plagg på moten, og DER er jeg helt med! :)
Jeg lufter yndlings- strikkeplaggene mine

7 kommentarer:

Lene Megan sa...

Flot frakke, Sylvia, ja der står dit navn i blinkende orange! Så klart at du måtte have den med hjem.

Det fik mig til at tænke på en MEGET varm sommer, hvor jeg besøgte min veninde, som bor og er gift i Tyskland. Det var hedebølge, ulideligt varmt! Og dér midt i varmen fandt jeg den skønneste vinterfrakke (i grøn), som jeg bare måtte eje. Mit navn blinkede som neonlys. Det føltes ret sjovt at købe vintertøj en dag, hvor sveden haglede uafbrudt, iført shorts og vandflaske! :)

Nu er det i øvrigt blevet lidt køligere her hos os. Og jeg nyder det faktisk. Behageligt, synes jeg.

Glædelig søndag. Knus.

BrittB sa...

Flott farge på jakken, den er nok kledelig til deg!
Jeg er heller ikke så opptatt av siste mote og klær generelt. Jeg har nok mer sansen for opplevelser, god mat og drikke når jeg er på feriereiser :-)
Ønsker deg en fortsatt god søndag, nå skal jeg ile til jobb! :-)

Helle sa...

Skjønner jo at den fargen fanget blikket ditt. Kåpen var jo super-kul! Og med en cognacfaget veske blir du et blikkfang.

Selv om jeg syr mye av mitt eget tøy er jeg lite opptatt av mote, heller av snitt og farger. I høst og vinter kommer stort sett alt i butikkene til å gå i grått, offwhite, litt burgunder og grønt... Da syr og strikker jeg heller noe jeg liker selv.

Så gøy å høre at det er flere som har tradisjon for mor og datter turer. - Noe jeg håper vi kan fortsette med lenge. Selv om jeg har litt dårlig samvittighet for sønnen som sjelden kom på lengre far/sønn-turer enn på fotballkamp, eller til gocart-banen.

Men herlighet, er du klar for at Sophia delvis forlater redet? Jeg begynner å bli forberedt på at min datter kommer til å finne seg en hybel, men hun er 20... Og JEG er fortsatt ikke klar. Men, må man så må man vel. Håper hun vil trives med studiene. :)

Rosehagen sa...

Hei på deg;)
Blir så glad når jeg leser innleggene dine;) Du skriver så godt om det som rører seg rundt deg.Så herlig når du skriver om søstrene dine. Jeg har arvet mye flær av min ett år yngre søster som alltid er fin og oppdattert i klærne;) Noen ganger lurer jeg på om elevene mine syns jeg "går igjen" i klærne mine;) ;)
Jakka var råfin, og klær til høstdager trenger vi;) Og kjolene var flotte;) Og du, for en ladning strikkeklær du har.
Vi har kommet ned fra fjellet nå i kveld. Nesten så jeg ikke ville ned!!! Men i morgen må jeg innom sykehuset en tur og tirsdag er det tilbake på jobb! Nå går vaskemaskinen, blåbær og multer er rørt og på vei ned i frysen.
Så spennende og uvant det må bli når Sophia reiser på skole.
Tungt for et mammahjerte det, men det går som regel veldig bra for de unge;)
Tusen takk for alle de fine meldingene jeg har fått i sommer;) Kjempekoselig;)
Søndagsklem fra Ann-Mari

Elisabeth sa...

Festlig kåpe, Sylvia. Den blir nok god å ha utover høsten..

Jeg gjorde det samme i fjor høst, kjøpte vinterkåpe i Kina. I 35 g varme og høy luftfuktighet. Puh! Kofferten var sprengfull på returen. Men gjett om den har vært god å ha sist vinter.

Så du lufter ullgenserene og ikke vasker dem?

Rubia sa...

Jeg er helt enig med Sophia. Den kåpa hadde ditt navn. :O)

Lisbeth sa...

Så fine innkjøp :) Utrolig fin farge på jakka, den kommer nok til å kle deg godt!