Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 26. august 2014

Enige og tro

Dette er altså det som Arne & Carlos designet for Norsk flid til 100års jubileet, som jeg nevnte i det forrige innlegget
Strikkedesignet er i STERK Alpakka fra Du Store Alpakka. Et kjempegodt garn til bruks-tøy.

Vi har fått strikket opp lua og vottene
Mønsteret er jo et gammelt tradisjonsmønster, men i et nytt og moderne design.
Og i Alpakka istedetfor ull.

Nå som høsten er kommet, må dukkene i butikken få på seg litt mer egnet tøy, som passer til sesongen
Skjerf fra Alpakka Society
Nål i sølv fra Hillestad
Jakke i Fana inspirert mønster fra Oleana
Skjørt fra Eva i Valla

Ingenting av dette er nyheter for høsten, men vi selger jo tøy uavhengig av trender, som er mer tidsvennlig, og varig.

Og siden kofter og tradisjonsmønster er så inn i år, har Rauma kommet med nye mønster.
Rundfelling på bla Nordland, Setesdal og Fana gensere/kofter
Man trenger verken klipping, montering eller utregning av mønster på egenhånd.
Her er det kun å strikke ivei, og felle der det står man skal. Og vips er genseren ferdig!

Fikk du lyst til å starte opp med et nytt strikketøy nå, kanskje?

13 kommentarer:

Tine sa...

Wow, hvor er der mange fine ting til to-do listen :-)

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Snyggt mönster.

Helen sa...

Herlig høst innlegg idag hos deg !

JA, fikk lyst til å begynne på nytt strikke tøy, og faktisk har jeg kjøpt inn garn til nytt prosjekt, som ble kjøpt inn rett før avreise til Italia, MEN MÅ være flink til å gjøre ferdig genseren min først...har igjen en erm...

Anonym sa...

Hva koster Eva i Valla, og har du den i flere farger? Et sånt skjørt har jeg lett lenge etter.. :-O
/Stine

Madame sa...

Jeg får lyst til at lære at strikke, når jeg ser dine flotte billeder!
Arne & Carlos er dygtige til at forene det traditionelle med noget helt nyt.
Ønsker dig en dejlig høstdag, Sylvia.

Sylvia sa...

STINE:
Dette skjørtet koster 1698kr, og er kun i denne fargen.
Vi har også etpar orange med hvite prikker, til 2098kr.
Alle er i One size..... Med strikk i livet.
Sylvia :)

Barwitzki sa...

Så en fin oppføring -
rett til drømmer med en kopp kaffe i hånden :-)
Ha en riktig godt dag.
Klem fra Viola
PS: Hvor er din butikk - jeg kommer i den neste ferien og kjøpe en masse strikkepakke med instruksjoner :-)))

Rubia sa...

Alltid spennende med noe nytt. Både garntyper og mønster.

Marianne sa...

Så mye fint, både som man kan kjøpe og strikke:-) Her har det vært dårlig med strikking en stund, men vi får se om det ikke blir et prosjekt til høsten:-) Ha en fin dag! Klem Marianne

Birgitte sa...

Det var veldig fine mønstre!

Helle sa...

Arne & Carlos er jo bare så herlige. De kommer med en ny strikkebok, tøfler, til jul. Den gleder jeg meg til. Det BC alpakka-garnet ser jo bare helt herlig (uimotståelig ut), skjønner godt at du sikret deg litt av herligheten. :)

Takk for kloke og gode ord. Jeg hører selv at jeg har kjørt meg fast i noe som ikke fungerer. Jeg trodde jeg hadde løst mye av det ved det siste jobb-byttet; kortere reisevei, i tillegg til at jeg ikke lenger skulle ha personalansvar. Dessverre har jeg en grenseløs leder som ikke tar nei for et nei når jeg forsøker å sette grenser, i tillegg til at jeg aldri har jobbet et sted hvor så mye er ikke planlagt. Dette resulterer i 10-12 timers arbeidsdager som normalen, i tillegg til at jeg alltid må være forberedt på å kaste det jeg har i hendene fordi noen har en ide... Det sliter meg fullstendig ut. Og nå har jeg altså migrene hver 14.dag og vanlig hodepine de andre.
Jo da, jeg står ved et veiskille, hvor et karrierebytte antageligvis er den beste løsningen. Lett er det ikke, for jeg er flink i jobben min og liker faget. Ekstra godt er det da at omgivelsene dytter meg i riktig retning, bevegelse og ut av sporet. :)

Fru Tunheim sa...

Ååååhhhh ..den barnegenseren var jo skjønn da...

LivM sa...

Du er så flink til å oppdatere, og jeg harblittså sløv til å kommentere. Skal skjerpe meg! Den jakken i Raumaheftet til har jeg sett meg ut, men den listen er bare så lang, og stadig nye prosjekter dukker opp. Som f eks et kit fra Hanne Falkenberg . En av de som var med på tur hadde strikket en flott tunika. Ser at Husfliden selger disse og da lurte jeg på om dere har og hva prisen er? Det koster jo noe ekstra å få de fra Danmark. Dia heter den jeg lurer på.