Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 15. august 2014

En strålende dag

har det vært i dag.

Jeg fikk litt dårlig samvittighet etter gårsdagens innlegg, der jeg sa farvel til sommeren.
For i dag har jeg sittet ute på vår deilige terrasse, drukket kaffe og strikket på en jakke til Sophia, mens solstrålene har varmet.

Fargen grå går visst igjen hos meg

Sophias SELMA-jakke går strax av pinnene. Men det er enda to jakker igjen å strikke.
Ungdommen har nemlig fått sansen for denne jakka, og bestillingene strømmer inn.......

Etter disse fire jakkene, er det mulig jeg strikker noen for SALG......om jeg ikke har fått den helt opp i halsen. Men, den er egentlig koselig å sitte å strikke på. Myk og god.

Selv om jeg er fornøyd med denne solrike dagen, må jeg vise et bilde jeg nettopp tok
Dunder og brak

Og små drypp gjorde at jeg da måtte trekke inn. Så høsten er definitivt på vei. 
Men det er også min favoritt-årstid. Så jeg depper ikke av den grunn.

Nyperose- hekken rundt terrassen er full av både blomster, bier og nyper
Rosene dufter så godt

Og nypene kan lages suppe av.

Nyper ER høst, og det er mange av dem i hekken.

Vel, så er det bare å nyte siste helg i ferien min. 
Men nå gleder jeg meg virkelig til å begynne å jobbe igjen på mandag. For hverdagen er faktisk også min favoritt.

GOD HELG.

7 kommentarer:

Vibbedille sa...

Har faktisk vært en fin dag her også hva angår været, men alikevel er det en liten luring i lufta som gjør at eg lukter litt HØST :) Eg syns det er nydelig med sommer, meeeen HØSTEN trekker nok det lengste strået likevel :) Det er noen eg VIRKELIG kommer til å savne i Libanon, det er hlst der også altså, men langt i ra slike FLOTTE høststormer som me har her ;)

I år, da SKAL eg en tur på Hellestøstranda når det blåser KULING! EG har sååå lyst å se på bølgene rase oppover stranda hehe Det er helt majestetisk!

Men du? Herlig garn du sitter der å nyter, eg skal kose meg med Holst på nåla i kveld eg ;) På tirsdag (Lønningsdag! hihi) Da skal eg bestille litt garn fra Rasmilla.dk for eg trenger Yndlingsgarn til bursdags gave til Sjarmøren ;) Jepp, det bare MÅ bli en Viggo :)

KOS deg masse, ha en deilige kwell og ei FLOTT helg ;)

Go`klem fra Vibbedille ;)

BrittB sa...

Fine stemningsbilder. Ja, det går mot høst, men jeg håper at sommeren strekker seg litt lenger. Skal si du er driftig som strikker den ene genseren etter den andre!
I kveld blir det avslapping med tv og strikk...og i morra håper jeg på godt turvær.
Ønsker deg ei fin-fin helg!

Strikkeheksen sa...

Nu kommer tiden jo med stearinlys og mørkning og rigtig meget strikketid - jeg elsker også efteråret :-) Jeg kunne ikke bo et sted, hvor årstiderne ikke skiftede! Her har der altså også været bulder og brag og kæmpe regnbyger - men jeg synes, det er så hyggeligt :-)

Tænk, at du strikker alle de Selma-jakker, men jeg kan nu godt forstå de er blevet et hit blandt de unge - de er enkle, smukke og anvendelige :-) Synes nu godt du kan tillade dig at tage lidt betaling, hvis trenden fortsætter ;-) Du bliver nødt til at presse et projekt ind til dig selv indimellem :-) Ha en dejlig weekend :-)

ANNEPÅLANDET sa...

I dag satt jeg først på gatekafe på Karl Johans gate i Oslo med begge "barna" og nøt solen. Vel hjemme igjen ble vi overrasket av et heidundrendes regn- og haglevær - det var helt hvitt av hagl på bakken. Sommeren er nok slutt for i år, men høsten er også fin.
Ha en riktig fin helg!

Barwitzki sa...

Hvilk glad - fint været tilbake :-)
ha en riktig deilig helg... veldig koselig... med kveldvin... morgenkaffe og fantastiske strikketime med Selmajakken.
Klem fra Viola

Miri Vandre blandt ege sa...

Det er høst lige om lidt :) Morgenerne er kolde og lyset - ja, høst lys. Jeg prøver stadig at gå med bare ben :)
Nyd din sidste weekend inden hverdagen vender tilbage:) Dejligt du glæder dig til at komme tilbage til dit lønarbejde :)

Flowermouse Design sa...

Kanskje du skulle starte strikkekurs for ungdommen :-) Du er jammen snill som strikker til alle :-) Kom akkurat hjem fra ferie, og veldig rart å reise fra sommer og komme hjem til høst. Men det er liksom greit også - denne sommeren var utrolig flott!!! Og strikke kan vi jo gjøre uansett :-)