Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 16. juli 2014

Postkort


fra Sommerbyen
Kragerø, hvor Sophia , mamma og jeg har vært i dag.

Byen viste seg fra sin beste side, badet i sol, båtliv og turister i hopetall.
Butikkene fristet med fine priser, og spennende varer.

Derfor kjøpte vi oss hver vår kjole, Sophia og jeg, som vi skal ha på ferieturen vår, i starten av august.

Bestemoren min, og Sophias oldemor, bor i Kragerø
Her står vi altså og poserer.....he he...det ser nesten slik ut, men jeg retter på håret siden det blåste så.

Denne spreke damen, er over 83 år, det skulle man vel ikke tro!!!
Og når vi er på besøk hos henne, handler vi alltid inn mat, dekker på hjemme hos henne, og samler de vi kan få tak i, og spiser noen kjempekoselige måltider sammen.
Så setter vi oss ute på verandaen hennes, til denne utsikten over Kragerø-skjærgården.
Du kan tro vi koser oss.

Helen, i Kragerø er det også en " Piazza", kan du se det? Jeg tenkte så på deg, når jeg så fontenen, så jeg måtte ta dette bildet for deg :)

Dessuten er jo mange av dere følgere i bloggen, glad i blomster
.....så dette er til dere.
(Dette er en gammel landhandel)

I byen er det også mange små smau
(Mamman min til høyre her...)

Og dette er Nicolines Hus som er et kunstgalleri, hvor mange kjente kunstnere har hatt utstilling, bla dronning Sonja, Kjell Nupen, Pushwagner og andre.
(Marianne, kan du huske vi gikk her?)

Det er også et yrende Restaurantliv i Kragerø
Her er det bare å finne en båtplass og stige i land. Hva med en fiskesuppe til lunch?

En dagstur til Kragerø, er jammen ikke dumt.
Fortsatt god sommer!



8 kommentarer:

Sommertid sa...

Alldeles ikke dumt med et stopp i fine byen. Er koselige steder å besøke både for syn og gane.
Og får et fint bilde av dere tre sammen, herlig gjeng !

Strikkeheksen sa...

Der er simpelthen så fint og idyllisk :-) Og sikken en veranda at sidde på - der kan man hurtigt blive mæt - med den udsigt behøver man jo slet ikke spise ;-)

Skønt billede af flere generationer af kvinder - I ser ud til at hygge jer :-)

Madame sa...

Sikke et skønt sted at bo, Sylvia, og det er nogle helt vidunderlige billeder! Dejligt at læse, at I har hygget jer sammen.

Lisbeth sa...

Kragerø er en av mine favoritt byer, lun, intim og koselig :) Så heldig du er Sylvia - tenk fire generasjoner samlet :D

Gitte sa...

Sikke en udsigt fra terrassen. Det er sådan en udsigt vi andre kan være heldige at få hvis vi er på ferie.

Sikke dejlige postkort med 3 generationer. Det må være skønt at mødes, snakke og hygge. Desværre er vi ikke så heldige her, hvor jeg er "ældste generation".

Og så fik i indkøbt kjoler til sommerferien :-)

Helen sa...

Såååå koselig å finne postkort hos deg idag ! Elsker å "få" postkort !

Også fra fine Kragerø, her er det mange år siden jeg har vært ... ungdomsminner har jeg herfra, samt en seiltur for sikkert 17 år siden!

Skvatt da jeg leste navnet mitt, så hyggelig du tenkte på meg - og italienske piazza'r ! Denne du viser her, kan jeg ikke huske å ha sett, fin var den :)

Flotte damer på brua syns jeg, stilig antrekk du har på deg forresten, sort og hvitt er bare SÅ FINT!

Ønsker dere alle en fortsatt fin ferie, og jeg er veldig spent på jente turen bærer hen....?

Men regner med av "vi" får ett postkort??

Klem fra Italia - hvor jeg i nåværende stund svetter nesten bort, like greit å komme hjem til august mnd i norge...hehe

Berit sa...

Så fine bilder fra verdens fineste by :) Skjønner godt at dere koste dere der!

Rubia sa...

Kragerø er bare helt nydelig om sommeren. Det er en utrolig koselig plass! Kan hende jeg må ta meg en tur en dag også.