Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 25. juli 2014

På høy tid.....

med ferie nå!

Men hvem henger oppe i parasollen? ( som er et must i disse dager)
Det er KNUD som henger der oppe.

I postkassen min i dag, fant jeg ham. Og jeg visste han skulle komme, skjønner du.
Kjenner du ham litt igjen, kanskje?
Det er en BOYESEN ABE, men min er ikke den originale, i tre.

Min er i bomull, og håndheklet av min danske venninne Anne ( Mandagspigen)
Jeg synes han er helt uimotståelig i denne utgaven. Ja, han er virkelig spessiell!
( og oppskriften finnes på nettet.....)

Tusen takk, Anne. Jeg elsker ham allerede. :)

Og så er det altså FERIE for meg også.
Strikketøy, lesestoff og en kald øl i denne varmen.......
Det går ned noen liter med vann også, altså....

Jeg strikker nå SELMA - jakka til Sophia.
Kjærestejakka har jeg kun stolper igjen på. Må ta meg sammen og bare få satt igang, så blir den også ferdig.

Boken ble tatt frem igjen fra glemselen. Vel, den har ligget på nattbordet mitt noen år. Jeg startet nemlig på den, og så ble det ligsom ikke lest noe mer.....men NÅ, nå skal jeg lese den i ferien min.

Og så var det atter helg!
God helg, alle sammen.



12 kommentarer:

Madame sa...

Hvor er han fin, den lille Kay Bojesen abe i strik! Og dejligt at du har ferie nu, Sylvia. Jeg har tilbragt dagen sammen med Bella, og vi har også nydt alle feriens mange glæder.
Rigtig god ferie!

Anne sa...

Godt at Knud kom godt frem :-) og god ferie til dig :-)

Line Kristine sa...

Så søt Knud er! :) Ønsker deg god helg og god ferie!

Flowermouse Design sa...

Åh så heldig du er. Så oppskriften på apen og tenkte om jeg bare kunne hekle. Hedigvis har jeg en ekte fyr som henger her til glede hver dag. Veldig spesiell - ta vare på ham :-) God feire, og kos deg. Ser ut som du er godt igang :-)

Strikkeheksen sa...

Rigtig god ferie til dig, Sylvia - har haft så ondt af dig her i varmen, men synes at huske, at du vist har aircondition i butikken :-)Det er da altid noget!

Knud er nuttet - og meget mere elskelig end sin kollega i træ :-) Og så passer det sig for en rigtig abe at hænge sig i parasollen ;-)

Britt-Unni sa...

God ferie. Håper på bilder av både strikkeprosjekt og andre ting . ser du leser. Jeg er kun i ukebladmodus fortiden. Er i Fredrikstad og nyter varmen

Fru Tunheim sa...

Knud er jo noe å lage for meg ...så søt!

God ferie. Håper den inneholder alt hva du ønsker deg!

Sommertid sa...

Herlig Knud du har fått dig.
Ja, nå er det skikkelig ferie for meg også.
Vært sammen med familien på sjøen, stor båt !

Du får nyte din etterlengtede ferie, med god mat/drikke og god bok og ikke minst strikketøyet .
Go helg !

Lene Megan sa...

God ferie! Spændt på at høre mere om, hvor turen går hen! ;)

Og bogen du har valgt, den har jeg læst. Den er så fin, velskrevet og fuld af eventyr. En af mine favoritter.

Knus

Elisabeth sa...

Så skjønn en apen er, Sylvia. Snille Anne som har heklet til deg.
Vi hadde en slik da jeg var liten. Hm, undrer på hvor den er bltt av?

Og endelig er det ferie for deg. Er spent på hvor ferden for deg Sophia går hen?

Og så flittig du har vært med blogginnlegga i sommer. Her var det mye å ta igjen siden sist. jeg har omtrent bloggtørke. I stil med sommeren ellers. He he…

Gooood ferie, kjære du.

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg ønsker dig den bedste ferie, søde flittige Sylvia :)

Rubia sa...

For en søt, liten ape.