Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 18. juli 2014

Nytt og gammelt

....prosjekt på gang.
Dette er det nye, som nemlig er SELMA-jakka til Sophia.

Tror noen av dere har misforstått, for jeg har ikke rukket å strikke 2 jakker på no time, altså.
Jakka var til Selma, men jeg lånte Sophia som modell, for å vise den frem. Jeg visste nemlig aldri om jeg fikk tatt noen bilder etter at den ble overlevert. Det fikk jeg da........

Bildet her, er altså den til Sophia, og den er litt lysere grå enn den forrige. Og så blir det så fint med det sorte en-tråders garnet til. Det er hva som ble igjen etter nøstet jeg brukte på den forrige. Den har nemlig 1400 meter på 100 g. Varer " forever".....

Når jeg nevner noe gammelt, er det jakka til sønnens kjærste. Hun har blitt forbigått mange ganger nå, så nå tar jeg meg selv i nakken, og får gjort den ferdig. Holder på med rundfelling og mønster på den, og må bare la den grå jakka ligge litt. Ikke så veldig lett....kremt!
Kjærestejakka blir ferdig en av dagene. Lover.

Så har den fine jenta vår vært på " Foto-shoot" igjen
Det er sammen med POKER, som nå er så gammel, 20 år, at han skal bli pensjonist.

Og ja, det er hennes hår. Helt fantastisk, ikke sant? Og nå skal hun klippe seg kort. Hva synes DU om det? Hår vokser jo ut igjen......

Ønsker alle en riktig god helg!

11 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg synes den Selma jakke er så fin ! Er det en opskrift du overvejer at sælge ?

Barwitzki sa...

Det blir glad for Sophia med Selma-jakken. Ha glad du med strikke, kjære Sylvia.
Eventyrlig er bildet med Sophia og hesten Poker - hver fe har langt
hår :-) Deilig!
Ha herlig helg. Kos deg. Vi har super fint været. Klem fra meg.

Strikkeheksen sa...

Joh, men det tager lang tid, at få så fint og langt et hår igen - hvor er hun dog smuk - og hvor er det et flot billede af de to :-)

Det er godt med flere projekter, men nogle gange er der jo et, der gerne vil tage over - det er ikke så heldigt, hvis man har lovet noget andet;-) Jeg er nu sikker på, du nok skal få begge dele færdige inden længe :-)

Gitte sa...

Det vokser godt nok ud igen - men det tager lang, lang tid og med de krøller?
Jeg har ihvertfald opgivet bare en page - krøllerne fylder alt for meget!
Sig til hende at hun ikke må!!!!!!

Du er jo blevet en "hurtigstrikker" 2 uger max - så er du færdig :-)

Miri Vandre blandt ege sa...

Søde Sylvia
Yahoo siger din mail adresse er ugyldig...

Madame sa...

Billedet af Sophia sammen med Poker er så skønt, Sylvia! Tænk, kan hun virkelig nænne at klippe det lange, smukke hår ...
Ønsker dig en rigtig dejlig weekend!

Elisabeth sa...

Nydelig bilde. Håper virkelig ikke at hun klipper seg så altfor kort, hun har nydelig hår. Fin Selmajakke, blir morsomt med sorte spetter i. Jeg holder også på med en kjærestejakke, Simens kjæreste har bursdag i august og jeg holder på med noe som ligner på en Skappeljakke, eller i grunnen litt lik din Selmajakke. Men jeg strikker i riller :)

Flowermouse Design sa...

Åh nei - ikke klipp av det flotte håret!!!!!! Nydelig bilde altså!!! Herlig med prosjektene dine - alltid moro å se!!! Og det hadde jo ikke vært så rart om du hadde rukket to jakker på kort tid :-) Håper du nyter sommeren - dette må da være den varmeste og mest solrike på laaang tid :-)

Helen sa...

Fine kombo denne jakke du nå strikker på ! Tro hvor mange jakker du strikker i løpet av ett år....?
men, du har vel sluttet å telle...?

Fantastisk flott bildet her av Sophia og Poker - ett sånn bildet man har for livet, tenker jeg :)
Og der sees det flotte, vakre håret hennes. Syns det er synd at hun vil klippe seg kort....Men, hun ønsker vel en forandring, da...

Jeg gjorde det samme i ung alder, hadde dog ikke sååå langt da som Sophia har nå, men klippet det helt kort, vi snakker barbert i nakken !! Og selvsagt angret jeg !!! Og siden lot jeg det vokse ut, noe som tok meg mange år.... og som du vet, har jeg ennå den dag idag ...langt hår !

Spent på hvordan hun blir? Og kanskje hun skulle først prøvd seg meg halv kort...?

God kveld og goooood ferie, som er rett rundt hjørnet nå !!

Julia sa...

Hvor er hun smuk, Sylvia! Kh J

Rubia sa...

Vakkert bilde av søt jente og hest.
Jeg kan godt forstå at hun vil klippe seg kort nå i varmen. Jeg orker ikke ha håret nede en eneste dag her. Og hår vokser ut igjen. ;O)