Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 10. juli 2014

Nytelsestid

Jeg bare nyyyyter disse herlige dagene nå.

Etter en ni-timersdag på jobb, unner jeg meg litt kos
Hjemmelaget hurtigpizza (ferdig kjøpt bunn, fyller den med det jeg vil ha)

Denne gangen ble det frisk oregano og timian fra hagen.....eller jeg har terrasse, jeg da ;)
Spansk, pikant Chotizo-pølse, hvitløk i chiliolje, jalapenos og revet ost i bunn.
Stekes på sterk varme i ca 8-10 min.

Nyter en liten hyllebærsnaps on the side. Har nyinnkjøpt Interiør magasin, og frisk plukkede blomster på bordet.

Sitter kun i shorts og en topp, og slapper veldig av.
Etterpå må jeg gå en tur med feriegjesten vår, som reiser hjem til menneskene sine til helga.
Det har vært en glede å ha han her.


7 kommentarer:

Vibbedille sa...

Åååååå det så HERLIG ut!
Det fortjener du virkelig etter 9 t på jobb i denne heten ;)

Eg syns det er nydelig med fint vært, men sånn helt ærlig så er eg blitt en pyse og trives best i skyggen selv om eg elsker å bli brun-SOLARIUM har eg funnet ut er tingen hehe

Men gjett om me hadde noen herlige timer på holmen i dag, deilikt å se Jr hoppe og kose seg i vannet. Akkurat NÅ har eg veldig lyst å dra på ei Jærstrand i morgen, men får se hvor lysten eg er i morgen ;)

KOS deg og ha ein deilige varm kwell ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Madame sa...

Dejlige billeder, Sylvia, og det er dejligt, at I også har flot sommervejr oppe hos jer. Her havde vi 33 grader i går, men det er altså for meget. Klem

Rubia sa...

Så koselig du har det!
Etter 10 timer på jobb må jeg rett hjem å male...igjen!
Men jeg tror jeg setter en hvitvin i kjøleskapet til i morgen kveld. :O)

Elisabeth sa...

Hei Sylvia.
Det er bare fantastisk dette været vi har nå. Ikke farlig å jobbe når man kan nyte veranda og hagekvelder på denne måten.

Takk for sist forresten. Koselig å se deg. Marie syns du var så herlig dame. Genseren er ennå ikke påbegynt. Spørs om ikke mor må til etter hvert.

God helg! (Sjøl skal jeg på konsert med Ole Paus og ut å spise i Sandefjord. Juhuu - må gjøre meg klar.)

Farmors sa...

Jeg følte for en sommerbloggepause, men kommer nok sterkere tilbake ;) Du er så flink med bloggingen din for tiden! De husene hadde jeg virkelig sansen for, lekre. Er litt lat på håndarbeidsfronten om dagen, men jobber desto mer. Men snart skal jeg ha ferie, minst i en mnd. Jeg bestemmer jo selv, eller er det kundene mine som bestemmer?…Fortsatt god sommer!

Elisabeth sa...

Fortjent i nydelig vær etter en lang jobbedag. Hvis dere har litt av varmen vi har trenger du en pause for å komme deg :) Selv har jeg tatt ferie, tyvstartet med avspasering på fredag, men fra i morgen er det ordentlig ferie :)

Strikkeheksen sa...

Jeg er kommet bagefter, men hvor har du dog det ene "hygge-indlæg" efter det andet - man bliver helt godt tilpas af det :-) Det er dejligt at slappe af med noget godt efter en lang arbejdsdag :-)