Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 30. juli 2014

Morgenlykke

Det er når
man våkner altfor tidlig i ferien, sola er oppe ( men jeg sitter i skyggen) kaffen er heit, radioen på, og det ser ut til å bli atter en fin dag, og håndarbeidet ikke er så langt unna.......

I ferien gjør jeg absolutt "ingenting".
Det betyr å nyte dagen ute, radioen på i bakgrunnen ( helst P3), lese på den spennende boka jeg holder på med, strikke eller hekle litt, se på nettbrettet mitt, rydde og vaske litt, bake, lage god mat, drikke øl og vin, legge meg når jeg har lyst..........høres ikke det herlig ut?

Siden en spennende reise venter i slutten av uken, er jeg ikke ute på farten, men nyter bare det å slappe av her hjemme.
Men, i går var jeg på besøk hos foreldrene mine, og bare koste meg.

Og der var det en liten gjest.....
Lille MELBA , som elsker å være på ferie hos " besteforeldrene" sine.

Dessuten måtte jeg sjekke ut vinstokken siden sist
....og her blir det druer, ja!

" du mamma, jeg slenger sammen en Foccacchia , jeg!"
Jeg hadde tatt med frisk Rosmarin fra terrassen min, så smaker den ekstra godt.

Nede på fryserommet henger et Hullbragdteppe jeg vevde, da jeg gikk på vevskole i mine yngre dager
Jeg laget to av dem. Den andre er i grønnfarger.
Jeg tror jeg kalte denne for Tyttebærskogen. Ja, jeg hadde alltid egne navn på det jeg holdt på med.
Og fargene kom underveis, etter humøret, men jeg hadde funnet fargespekteret før jeg startet.

I kjellerstuen fant jeg en gammel brodert pute
som jeg tror min bestemor, eller var det oldemor som broderte den?

Slike ting er skikkelig RETRO og i skuddet igjen, som aldri før. Mamman min følger med i tiden, hun :)

6 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Lyder som rigtig dejlig ferie, Sylvia :-) Det er så vidunderligt bare at gøre, hvad man har lyst til :-)

Lisbeth sa...

Perfekt start på dagen Sylvia :) Jeg må styre litt i dag, fikk tlf i går at min kusine kommer på besøk noen dager. Vaskefilla og støvsugeren har hatt ferie de også, men i dag må jeg nok gjøre litt ;) Nyt feriedagene dine <3 Klem

Line Kristine sa...

Jeg syns at å gjøre den slags "ingenting" er den aller beste ferien! God sommer videre :)

Barwitzki sa...

Ha det riktig fint fortsatt Sylvia. Deilige ferie for deg !!! med kos og glede. Hyggelig er vevearbeiden. Jeg hadde vevekurset også og jeg hadde vevet stor bordduk og skerf :-))) masse moro har vært veve.
Hilsen til deg i ferieparadiset.

Marianne sa...

Høres ut som en helt perfekt ferie. Det er jo bare så deilig å kunne gjøre akkurat som man selv vil:-)Nyt feriedagene videre! Klem Marianne

Rubia sa...

Å gjøre ingenting er undervurdert. Det er jo strengt tatt det som er ferie. Nyt den videre!

For en søt, liten gjest. Men hun så litt morgentrøtt ut. ;O)

Huset til foreldrene mine er også i skuddet igjen. De bygde tidlig på 70-tallet og har ikke pusset opp stort siden. *ler*