Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 9. juli 2014

Hett og stille.....

Har du kjent for en temperatur om dagen?

Jeg har aircondision på jobben, og må ha jakke på inne, men får jo sjokk når jeg går for dagen, og man såvidt får trukket pusten i denne heten.
Jeg klager ikke, for jeg synes det er deilig.

Litt bilder fra butikken i dag
Glasshus fra Havfruens Glas ( Blokhus i Danmark)

Jeg har vist noen hus tidligere, men disse er fra en annen designer enn det jeg har vist før
Her har de laget dem som høye hus også. De er veldig populære.
Og man kan da ikke bare kjøpe et!!!!!

Denne damen her finnes i utallige varianter
Håndmalt lysestake i gips, fra Camilla Halvorsen.

Utsalgsprisen på denne er 4375 kr, men for de virkelig interesserte spiller ikke prisen noen rolle. Jeg solgte en lignende i turkisfargen for 1 mnd siden........

Det har jo kommet noen regnskurer i det siste, og da er denne flotte vindjakken/ regnfrakken fin å ha med på tur
Den går som en frakk ellers, siden stoffet er så tynt. Den er fra BLÆST i Bergen, der de kan alt om regnvær.

Til sist, har jeg fått strikket opp en genser til butikken, samme som den jeg strikket til meg selv i våres, som jeg simpelthen har bodd i, hver kveld.

Strikket i PLUM Mohair, dobbelt garn i farge 030 og 055 ( kittfarget og lys beige) på pinne nr 5.

Oppskriften finnes i heftet som står under, fra RAUMA lett å strikke nr1

Kjedet er i keramikk, fra KAZURI.
Og faktisk har jeg kjøpt meg enda et kjede selv
Dette her, i sort med hvite prikker på, som passer til ALT!

Ha en fortsatt fin dag, i heten.




4 kommentarer:

Tine sa...

I har så mange fine ting i butikken.
Jeg er vist nødt til at besøge jer engang :-)

Rubia sa...

Mye lekkert i butikken som alltid.

Skal si det er hett ja! Og siden jeg jogger opp og ned i stiger og stillas om dagen, er det ekstra svett.

Helen sa...

Alltid inspirerende å bli med deg på jobben - takk som deler !

Ekstra morsomt for meg å se genseren du viste her på slutten, strikker nesten lik, bare at min er den med sriper og strikkes rett hele veien....og ser at jeg gjør halsen som på mønsteret...og prøver meg ikke på en liten rund hals....

Nyt finværet, lange lyse kvelder er de beste !

randi K design sa...

hei Syliva! Lenge siden jeg har vært inne her! Er bildene fra Husfliden? Jobber du fortsatt der? Du tar fine bilder!