Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 1. juli 2014

Et nytt prosjekt

........i GRÅTT!
Strikkeprøver er for pyser........men ikke denne gangen!

Jeg har 11 dager på meg til å få det ferdig. Og, det er ikke til meg. Men en gave til et tantebarn, som elsker alt Tante Sylvia strikker til henne.....
Hva dette er, vil jeg ikke røpe enda, men jeg skriver ned oppskriften underveis, i denne kjekke notisboken
Her er det ruteark, til å både tegne ned mønster, og til å skrive i.

Jeg er storforbruker av de gule Post - it lappene, men det blir jo et lappverk av dette tilslutt, som egentlig ikke er så ideelt. Så, nå var det på tide med en bok.
Jeg har faktisk en slik bok fra før av, men den ligger på loftet -kremt- i en kurv sammen med noen ufoer, garn og en strikkebok jeg savner.

Hvis prosjektet blir bra, kommer det nok en oppskrift etterpå :) Følg med.


Dette innlegget er ikke sponset på noen som helst måte ( jeg vil ikke ha reklame i bloggen min, det har vi nok rundt oss til daglig) men jeg vil vise noe nytt vi nettopp har fått inn i butikken, og som er superbra!!!
Det er denne flotte BAGen i plast, fra HINZA,Sverige. (www.hinza.se)

Den kommer i mange farger, så her er det viktig å velge en som står til ens personlighet.
Jeg MÅTTE ha min i orange!

Jeg har allerede brukt den til flere ting, bla til å ha strikketøyet oppi, til aviser og bøker, og til en handletur.
Ja, bare se her på alle de bruksområdene den har

Den tåler 15kg, så det er bare å fylle den opp.
Tenk deg den på kjøkkenet med urtepotter oppi, eller en stor Hortenzia ved inngangsdøren.

På bildet kan du også se handlenettet mitt, som jeg bruker hele tiden. Den ligger pakket inni den lille vesken, og tar ikke stor plass i håndvesken. Så slipper man alle plastposene som hoper seg opp hjemme, og som man faktisk betaler for hver gang.........

Nå skal jeg faktisk ta med nettene mine, og dra på handletur.
Han en fin dag!

8 kommentarer:

Barwitzki sa...

Ahhh grå perioden Sylvia - deilig grå Mariusgenser og spennend nytt grå prosjekt igjen :-) jeg gleder meg på... og interessant med orange pose og veske. Ha riktig fin juli Sylvia. Hilsen til deg fra Viola

Madame sa...

Jeg elsker gråt, så jeg er spændt på, hvad du er i gang med.
Den bog er da lige dig med det flotte omslag, og så er ser BAGen i plast rigtig smart ud og kan bruges til et væld af ting.

Flowermouse Design sa...

Det blir jo gøy å se hva du nå finner på - turbostrikkeren Sylvia!!!

Rubia sa...

Lykke til med spennende, nytt prosjekt! Det skal bli artig å følge det videre.

Flott veske!

Ruths datter sa...

Enig med deg med det å ha reklame på bloggen. Bloggingen er en hobby for meg. Reklame trenges ikke. Spennende bok du har da. Du skriver snart en egen bok du. Flott det nettet ditt. her går det i Nancykofte. Er på slutten. Har fått en tante til å klippe den opp for meg.
Klem

Lin sa...

Ja den var laekker den kurv. Jeg er helt vild med tasker og kurve og net.
Saadan en strikkebog er en god idé. Det er jo ikke altid lige let at huske fra den ene gang til den anden.
Sendte dig en kaerlig tanke i gaar. VAr paa torvet i Marielyst til musikaften og saa de to laekreste Mariusser. En med haette og glidlaas og en almindelig. Jeg maatte jo selvfoelgelig hen og komplimentere den norske strikker som blev saa overrasket og glad.
Jeg synes din soens Marius er blevet saaaaaa flot. Er lidt on and of nettet fordi jeg er i sommerhuset hurraaaa og har sporadisk forbindelse.

BrittB sa...

Spennende med nytt hemmelig prosjekt, gleder meg til å se mer! :-)
Artige og fargeflotte vesker du viser, sikkert anvendelig til både shopping og annet!
Jeg har noen miljø-poser i stoff som er ment til handling, men jeg presterer altså å glemme dem hjemme...stadig vekk..og så ender jeg opp med "samvirke-posene" i plast...
Nå skal vi ganske snart pakke bilen for vår første

BrittB sa...

Forts. ...ferietur i sommer, det blir fint å treffe familien!
Fortsatt fin uke til deg! :-)