Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 6. juli 2014

En kosedag

.......har det vært i dag.
Sophia og jeg har vært på besøk hos mine foreldre.
Og se bare hva som møtte oss ved inngangsdøren
Mamman min har grønne fingre, det er sikkert.

Her har hun blandet Lubelia i tre forskjellige farger i samme krukke. Og der trives de kjempegodt, der de står og sprudler.

Ikke nok med det, men bak i en solrik krok i hagen, står det en druestokk
Den gir masse druer hvert år. Og min onkel pleier å høste dem, og lage deilig druelikør av dem.

Så ble vi bortskjemt med deilig mat
nemlig Spansk Paella, som er en favoritt i vår familie :)

Og Sophia og Samson har kost seg masse
Og det har jeg også.

I morgen er det ny uke, med nye muligheter, så husk å gripe dagen.



10 kommentarer:

Marianne sa...

Så koselige bilder, ser ut til at dere har hatt en kjempefin dag! Så morsomt å lage druelikør fra egen avling da:-) Klem Marianne

Vibbedille sa...

ÅÅåå den Pajela`en lignet på den som Ali laget her i går-NYDELIG!

Sånn Lubelia har eg prøvd på MANGE ganger......har i grunnen aldri fått de til, de første årene trodde eg ALLE plantet frø, så da gjorde eg det, men det ble bare små grønne prikker hehe

Så begynte eg å kjøpe små Lubelia planeter og planet de sammen, men søren altså, ALDRI ville de bli STOOOORE! Min bror derimot! Å du MILDE; han har grønne fingre han, du skulle sett DE svære Lubeliane han har....SUKK, han "laget" en gang en stor til oss, men dessverre avgikk den ganske fort jo *SUKK* SÅ etter dette har eg holdt meg til "safe" planter,sånne som du faktisk må gå INN for å drepe hehe

KOS deg og ha en fortsatt herlig kveld, en god natt og en flott mandag ;)

Go`klem Vibbedille :)

Rosehagen sa...

Så herlig med druestokkene;) Druelikør... ja det høres perfekt ut;) Skulle jeg gjerne hatt druer i min hage;) Men jeg har godtatt at jeg får ikke alt jeg ønsker meg.. hihi;)
Paella har jeg ikke spist på mange år... men det fristet;)
I dag har vi somlet og kost oss hjemme. Hagemøblene har fått litt etterlengtet maling og jeg har luket ugress;)og strkket;)
Ny uke nye muligheter;)
Nyt dem;) Klem fra Ann-Mari

Rubia sa...

Så flotte blomster!

Vi har også ei i slekta som har druer. Hun har drivhuset fullt.

Håper du får en god start på den nye uka.

Miri Vandre blandt ege sa...

Sådanne dage er gode at samle på, de giver ro og energi og en stille glæde ved at få lov til at opleve dem :)

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Ser du tar sommeren på alvor og koser deg!! Så bra! Takk for superhyggelige kommentarer på mine kreative krumspring. Endelig er jeg litt ute av strikketransen og får dyrket noen andre hobbyer også :-) Fortsatt god sommer!

Lisbeth sa...

Så deilig å komme hjem til mamma en tur :)Høres fantastisk ut å komme til ferdig middag - der er ikke jeg bortskjemt for å si det slik ;) Nydelig lobelia! Blir skikkelig fint når man setter sammen flere farger :)
Klart vi må ta en kaffe til høsten! Blir spennende å se den nye butikken også. Frøkna skal ut i praksis i høst, og blir nok hjemme nesten til oktober. Men så er ho tilbake, og da kommer jeg vet du :)

Helen sa...

Vet du, jeg har ennå ikke smakt paella...:?!?

Og sitter her og lurer på hvorfor....? Men, klart her i Italia får jeg det ikke, så jeg må vel til spania, da....:) Ser jo bare så himmla godt ut.

Ja, det var lobelia'n sin det !!
Fy, søren så flott og morsom med flere farger :)

Ja, det er bare å nyte sommeren, det skal jeg gjøre denne uken, en liten utflukt er på planleggings stadiet, elsker å planlegge mini-ferier/utflukter.....så får vi se om vi får det til ....

Ciao fra Italia, god sommer :)

Madame sa...

Dejlige billeder fra jeres dag, Sylvia! Og som Miri skriver, er den slags dage gode at samle på - de giver ro og energi og glæde :) Kram

Lene Megan sa...

Dejligt med den slags dage. En slags Zen sammen med andre. Og paella er godt, det liker jeg også! :)

Håber din uge er fin. Her er det varmt, sikkert også hos jer.

Knus