Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 3. juli 2014

En fin dag med venninnene.....

....har jeg hatt her i dag.
Jeg inviterte til en skravle-strikke-kose-dag, og det har det jammen vært!!!

Litt enkel servering i sommervær 
Frukt og grønt, sammen med fransk Brie , Mozarella, og nybakt foccachia 

Deigen satte jeg mellom kaffedrikking og tur med Samson, hunden som er her på ferie.
Friske urter fra terrassen er greit å ha for hånden, som gir en ekstra piff.

Så er det bare å ta for seg
Været i dag har vært helt fantastisk, og det kan man se på min lett røde hud. Men heldigvis, i morgen er den fin og brun.
Da jeg var å handlet i en butikk her om dagen, spurte hun bak disken meg om jeg nettopp var kommet hjem fra syden!!! He he....neeeiii......sa jeg, jeg har bare sittet ute. Ja, men da har du vel hatt ferie? Spurte hun igjen. Nei, kun sittet ute i solen!

Man trenger ikke å dra til syden for å bli brun!!! Det kan man også bli her hjemme, bare vær ute!

Så var det Strikketøyet, da. Alle hadde hvert sitt strikketøy med
Det lille rosa strikketøyet til Åse er en klut. Så har vi Eli sin hverdagsjakke med striper.
Marianne strikker på en lekker kofte, som hun minst må ha rekt opp tre ganger allerede.....hun er nemlig veldig nøye!!! Og så er det mitt grå prosjekt, som vokser sakte, men sikkert.

Om vi har hatt en fin dag? Jaaaa.....utrulig koselig er det å treffes slik.
Takk for en herlig dag sammen med dere, jenter.

Da de dro, var det ny tur med Samson, for så å lage pizza til ungdommen i huset som kveldskos
Den ble inntatt sammen med et glass rødvin, og vannmelon til dessert.

Har du ikke ferie enda, kan du gjøre så mye ut av dagene, slik at det kjennes som ferie.
GOD SOMMER!




12 kommentarer:

Rubia sa...

Så koselig å treffes sånn.

Man kan selvsagt bli brun her hjemme også. Jeg ble med låverød i går, da ble det maling etter jobb igjen. :O)

Kos deg videre. Det er jammen sol i dag også.

Miri Vandre blandt ege sa...

Sikke en dejlig dag du fik skabt, lige der midt i hverdagen :)

Sommertid sa...

Hørtes og så herlig ut.
Javisst kan man kose seg her hjemme også,ute i sola om den titter frem.
Ha ei strålende fin fredag og helg :)

Strikkeheksen sa...

Ja, folk er blevet så frygteligt solforskrækkede af alle de store hudkræftkampagner - solen er vigtigste og bedste kilde til d-vitamin og vi har brug for den. Jeg sidder bare ude i alle mine pauser og er ude, så snart jeg har fri, så jeg har også fået rigtig meget farve :-) Og nu er det jo ferie og solen skulle komme lige om lidt :-)

Det ser fantastisk hyggeligt ud, Sylvia og dejlige projekter I har gang i :-)

Tovepia sa...

Oj, så mange herlige innlegg siden sist!
Flott Marius, smart bok og herlige bilder av kaker og strikke tøy her!
Her skal vi også få ei flott helg og det passer bra når to barnebarn skal campere her:))
Ha ei flott helg, klem:)

Madame sa...

Uhm, det ser superlækkert ud, Sylvia! Dejligt at I har haft godt vejr - det har vi også her, hvor dagen er blevet brugt i haven og blandt andet til at klippe hæk. Rigtig god weekend!

Flowermouse Design sa...

Så herlig. Å være sammen med gode venner er det beste i verden!!

Gitte sa...

Med mit røde hår og huden der passer dertil skal jeg passe på, men der skal jo bare lidt solcreme til og en dag på terrassen med hygge og strik er perfekt.

Det ser ud til at du rigtigt har "kræset" om dem med meget lækkert brød og tilbehør.

Fru Tunheim sa...

Skravlekoselunch er topp og enkel servering er helt perfekt en flott sommerdag.

Ha en fin helg.

Siddis back home sa...

Å, så koselig! Jeg ble riktig sulten av å se bildene dine, må finne meg litt lunsj… god lørdag til deg!

Helen sa...

Herlig innlegg Sylvia, fikk helt sommerferie følelse, og jeg sitter jo i sommerland nr. 1 - Italia !
Så ja, du formidler fine bilder, og følelser :)

Så hyggelig med venninne besøk, alltid morsomt det - og artig å se hva alle strikker på .....

God sommer !
- her har vi hatt byttedag på Villa'm, så jeg er faktisk helt slakt...haha...slitsomt,
men og så - moro :)

Lisbeth sa...

Så herlig dere har hatt det :)
Tenker du koser deg nå med hunden på besøk ;) Jeg nyter en kveld i mitt eget selskap etter en ukes bilferie :) Skal surfe rundt å titte på blogger, drikke litt te og rett og slett nyte stillheten :)