Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 21. juli 2014

Dinner of the day

Med denne heten vi har nå, blir det kun en lett " middag" på meg
Jada, jeg vet at dette her ligner mest en frokost......

Vaniljeyoghurt med friske bær og en dæsj kanel, så er dette et utrulig godt måltid akurat nå.
Varm kaffe til, mørkbrent, så er det komplett. Iallefall for meg.

Under parasollen, i skyggen, skal jeg slappe av  nå, etter jobb. 
Kanskje strikke litt, lese litt, og nyte tilværelsen.

Pus synes det også er best i skyggen nå

Senere i kveld skal symaskinen frem.

Kjærestejakka skal ha sømmer, før den klippes i ( ja, jeg strikket den ferdig i helgen. FLINK)
Og jeg har gjort om en kjole til et skjørt, ved å klippe den i to. Trenger bare litt søm, den og.
Så skal jeg forminske en lekker topp, som var utrulig stor og vid og uformelig. Trenger kun å sy delene sammen, for jeg har vært ute med saksa der også.

Om jeg er flink til å sy? Nei, tvert imot. Men noen ganger må man gjøre ting man ikke kan. ;)
Ha en fin kveld.

6 kommentarer:

Britt-Unni sa...

Så flink du er med alt. Jeg strikker ullsokkdrntil yngstesønnen i sommervarmen her i Fredrikstad. Mittnferieparadis

Elisabeth sa...

Bær til middag går også an:) I dag har vi grillet pølser og burgere på engangsgrill mens vi var på badestranda vår.

ANNEPÅLANDET sa...

Hehe, det var middagen sin det, tenker jeg :-) Ligner mistenkelig på min daglige frokost - veldig godt! Her ble det kyllingsalat på fjorden til middag. Og det var 26 grader i vannet!!!

Hver gang jeg leser om noen som syr, kommer jeg på at jeg må reparere symaskinen min.... Det er jo så gøy å sy!

Ha det bra i sommervarmen!

Helen sa...

Jeg tror du er flink du å sy også, du bare vet det ikke....ennå... :)

Ja, så ut som en frokost, men du har rett, man orker liksom ikke så mye mat i varmen, jeg forstår nå hvorfor de spiser middag så sent...alle vil ha det litt kjøligere før man spiser varm mat ! Italienere spiser jo helst halv ni på kvelden - eller senere...!!

Snart ferie.....begynt å pakke ?

Rubia sa...

Jammen står du på. Både jakke ferdig og søm på gang! WOW!
Hvordan orker du alt i varmen?

Ha en flott ferie når tiden kommer!

Miri Vandre blandt ege sa...

Du er så flittig ! Syr og strikker og bager og arbejder og passer dyr og familie og skriver blog og skriver søde kommentarer meget meget mere :)