Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 28. juli 2014

BAK i varmen!!!!

Nå må vi utnytte at det er varmt, så finn frem mel og gjær, og bak noe godt til ettermiddagskaffen
Kanelsnurrer er en hit hos oss.

Jeg baker nesten hver dag, jeg. Nå ELSKER jeg jo å bake, så det er heller ikke noe jeg tvinger meg selv til. Dessuten tåler jeg heten.......heldigvis.

Det er noe med det å jobbe med en deig.
Jo mer man jobber med den, dess lettere er det å bake den ut.

Nå har vi kun en liten fryser under kjøleskapet, så jeg får bare bakt litt av gangen.
Men tidligere hadde vi to store frysere, og jeg kunne bake feks 80 rundstykker av gangen.

Kom det besøk, hadde jeg alltid noe hjemmebakt å tilby.
Til slutt forventet jo alle at det ble servert hjemmebakte boller eller en deilig kake.
Er jeg heldig nå, har jeg noe kjeks til kaffen, he he....

Tar du utfordringen med å bake i varmen?

Lurer på hva jeg skal bake i dag..........ja, for jeg har jo FERIE!!!!! :)
Ha en god bakedag!


9 kommentarer:

Gitte sa...

Jeg bager altid - også i sommervarmen.

Tyskland har ikke specielt god brød, så jeg har glædet mig til hjemmebag.

Lige om lidt sætter jeg tænder i nybagt brød :-)

Har været ud og løbe men både hunden og jeg var ved at falde om af varme.......

Rosehagen sa...

Snakk om fristelse på formiddagen;) Gjærbakst er noe jeg ikke kan motstå. Boller finnes alltid i frysen, og det er jo så raskt å lage. Vi er hjemmom etter to multeturer, bæra må i frysen og jeg må treffe guttene. Mammahjerte savner dem ;)

Tusen takk for alle koselige kommentarer. Det er alltid så hyggelig;) Nyt sommeren videre;)

Klem fra Ann-Mari

Berit sa...

Åh, jeg får lyst til kanelsnurrer nu! Må hjem og bage efter job :-)

Flowermouse Design sa...

Nam!!!! Her blir det mest store sjokoladecookies med nonstop og sjokobiter. Eller muffins med MYE sjokolade. Gode å ha i frysen og like ferske når de tas opp :-)

Fru Tunheim sa...

Hei Sylvia. Jeg tror ikke du får blomster på hortensiaen i år siden de vanligvis blomstrer på fjorårets skudd. Du får gjødsle den godt med surjordsgjødsel så får du nok flotte blomster til neste år...

Helen sa...

Åhh, herregud som du frister, da jeg kom til siste bildet, hadde jeg fått vann i munnen !!

Elsker, elsker gjærbakst, men nei baker ikke i varmen, har faktisk ikke noe særlig hell med gjærbakst, heller.....får bare holde meg til Sylvias brownie, og pannacotta, DE to der kan jeg få til, takket være DEG !!

Nyyyyyt din ferie, endelig !

Rubia sa...

Kanelsnurrene ser helt supre ut!
Jeg vurderer å bake en skuffekake med nøtter og ferske bringebær.

Jeg kjenner godt til problemet med liten fryserplass. Jeg har også bare en liten sak under kjøleskapet.

Kos deg masse med ferien!

Madame sa...

Uhm, hvor ser det lækkert ud! Her hos os, bliver der også bagt flittigt - ikke helt så ofte som hos dig, men flere gange om ugen. I dag er det en kage med marcipan og citron (citronmåne).
Ønsker dig en dejlig aften!

BrittB sa...

Mmmmm, dette ser veeeeldig fristende ut!!
Nå er det lenge siden jeg har vært på bloggbesøk hos deg - og så mange fine innlegg du har laget siden sist, har kosa meg med å lese og se de fine bildene. Kjempefine jakker du har strikket, du er bare helt rå på den strikkingen!! ;-) Tror nesten strikkepinnene dine gløder i sommervarmen!
Fortsatt god sommer!!