Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 31. juli 2014

Bad hair day

Dere som har fulgt med her hos meg en stund, kjenner til min datters nydelige hår.
Et hår, som alle kunne tenkt seg å ha, virker det som, unntagen henne.
Her er hun sammen med POKER, og med et nyvasket utslått hår.

Det ser da ikke problemfritt ut i det hele tatt, gjør det vel?
Det er helt til det kommer en børste i nærheten.

Da ser det slik ut
Dagen før, hadde hun badet i saltvann, og latt det lufttørke. Det er det beste. Da så det ut som det første bildet. Men, hun skulle til frisøren i går, og ville gre det igjennom først........

Hun bruker også dyre og ordentlige hårprodukter til sitt hår.
Opp igjennom har jeg kjøpt John Frieda produkter til hennes hår, med antifrizz og det hele. Til hun fant REDKEN ( som koster det hvite ut av øyet) og som hun sverger til, hele tiden.

( hvorfor kan ikke noen bruke henne som hårmodell, og gi henne hårprodukter i bytte????)

I går hadde hun bestemt seg, og dro til frisøren, og klippet av halve hårmanken.
Et flott resultat!

Det krymper ganske mye, så det ble klippet til like under skuldrene.
Og om hun er fornøyd?
Gjett om!!!
Og jeg har visst fått en ny datter.

Og flere Bad hair days......NOT!





12 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Åh så godt, at hun blev glad og tilfreds med det - det kan være lidt af et chok at gå fra kort til langt. Men hun ser så cool og smuk ud, så ikke mærkeligt, at hun er vild med det :-) Og så kommer det til at kunne mærkes på forbruget af hårprodukter :-)

Lene Megan sa...

Ja, hun har et fantastisk hår, din smukke datter.

Og så kommer jeg jo i tanke om den lille "bekymringsdukke", som vi fandt i København. Har hun mon lagt den under puden og er hendes nye hår resultatet af drømmen, der gik i opfyldelse? Jeg tror det! :)

Fin dag til jer! Knus.

Flowermouse Design sa...

Uhu - modig gjort. Men skjønner det jo godt - mye å holde styr på. Vil bare råde til å kjøpe Redken online - ofte en tredjedel av prisen enn hos frisøren. Har handlet mye hos feelunique.com, de sender fraktfritt. Husk å ikke handle over 200kr da kommer det toll. Søk online - det er mange norske nettbutikker som også selger til svært lav pris og fraktfritt. De sikre kan du lese om her: http://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/article713901.ece

Sylvia sa...

LENE: det må være dukken som slo til, ja :)

LONE: tusen takk for tips. Skal bringe det videre.....jeg er nemlig ikke god på å handle på nettet ;)

BrittB sa...

Nydelig jente og det er tydelig at hun ble storfornøyd med sin nye look! :-) Så bra! :-)

Elisabeth sa...

Sophia er så flott! Både med langt og kort hår.
Hun ble superfin med det korte håret. Og enda mer lik deg.
Hils henne å si det ;)

Rubia sa...

Hun har lekkert hår. Og hun kledde den kortere frisyren veldig godt også.

Ha en flott helg!

Ate sa...

Hun har nydelig hår ,eg har tre med dette håret !De vasker det og kammer det muligens da,men ellers er det ingen kam i håret hverken tidlig eller sent.

Elisabeth sa...

Hun ble veldig fin med kortere hår også :)

Helen sa...

Morsomt å se !

Glad hun ikke tok det kortere, fordi dette ble en fin "ramme" om ansiktet hennes :) Nydelig er hun !

Susann Englemamma sa...

Før jeg fikk barn hadde jeg heeelt likt hår som Sophia!! Jeg haaatet det i mange år. Men da jeg ble voksen lærte jeg meg til å ihvertfall leve med det. Etter jeg fikk barn roet håret seg veldig. Jeg har fått større krøller og ikke så frizzi! Og så har jeg funnet et produkt som ikke er så dyrt, Got2b Smooth n' Chic Smoothing Lotion -http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Haar/Styling/got2b-Smooth-n-Chic-Smoothing-Lotion.htm
Nydelig er hun, Sophia :)

Anonym sa...

Har samme "problemet" når det gjelder hårmanken. Og krøllete hår må ALDRI i nærheten av hårbørste!! Det aller beste er å klemme inn litt skum og la det lufttørke :-)