Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 18. juni 2014

Siste etappe

på Garnstafetten.

Vi startet først på Trøjborg Garn & Strik
Her sitter jeg og ser ganske fornøyd ut. I hendene har jeg et glass hvitvin (litt tidlig ja, men jeg er på ferie.....) og jammen fikk jeg premie i denne butikken også!!!!

Da jeg skulle betale, for her handlet jeg litt, sa hun bak disken at jeg var blitt den heldige, og fikk en liten overraskelse.
Hva!!!! sa Marianne, ikke Sylvia nå igjen? Hun vant jo i går også!
Så endte vi opp med hver vår pose fra Sandnes garn, ironisk nok. Her drar man til Danmark, og får med seg Norsk garn hjem.

Neste butikk ut:
YARNFREAK
Masse Hooked Spaghetti  utenfor.
Her traff vi på en dame vi hadde snakket med dagen før, hun kjente oss igjen, faktisk!

I treet utenfor hang det heklede grønnsaker, og bare se denne fine heklede kaktusen!

Yarnfreak har egen blogg og nettbutikk, og hun er en racer til å hekle .

Der kjøpte jeg en bok jeg hadde sett meg ut et annet sted, men der var de utsolgt
Suveræn strikk av Lene Holme Samsøe .
Jeg kan godt like hennes modeller, og dette er den 3 boken jeg har med hennes design.

I heftet Maries ideer er det masse flott, og strikkemodeller av Leila Hafzi. Dessuten er det også oppskrifter på små heklede kaktuser........

Det lille heftet er et tilleggshefte til Hendes Verden, spekket med flotte strikkemodeller.
Har jeg nok å gjøre fremover? JA!

Så var tid for nok et pit-stop.
Man blir altså såååå sulten og tørst av en slik stafett! ;)

Hva ble så "premien" på denne stafetten?
Det røde garnet til venstre, telles ikke med, for det er som sagt souvenirer fra Museumet i Ebeltoft.

Det gule er Line fra Sandnesgarn, som vi " vant".
Arwettagarnet er til et prosjekt. Der var jeg ganske flink, synes jeg. Og så har jeg valgt helt andre farger enn forventet. Jeg må overraske meg selv av og til.

Den fargerike rullen helt til høyre, tenkte jeg kunne være fint til et sjal........ja, kan man få nok av dem?
Aarhus er virkelig en flott by. Der har jeg vært mange ganger tidligere, men nå var det noen år siden. Et hyggelig gjensyn, synes jeg det var denne gangen.

Så er hverdagen tilbake, og jeg må løpe ut døren......på jobb!

11 kommentarer:

Helen sa...

Hvilken, herlig inspirerende garn-stafett du har hatt ! Så mange fine farger, ble inspirert selv til å strikke nå, og ikke bare lese fine bøker, lesedilla om sommer'n skjønner du.

Aarhus, er leeeenge siden jeg var - så moro å se bilder derfra.

Tilbake hverdagen, håper solen skinner og du får en fin jobbuke.

BrittB sa...

Nå har jeg kosa meg med å lese alle dine reisebrev fra Danmarksferien, så koselig du har hatt det på dametur og så mange fine bilder! Ser at du har fått med deg både strikkebøker og garnskatter hjem, nå gleder jeg meg til å se hva du skal strikke! :-)
Ønsker deg ei fin uke -og regner med at været hos dere er bedre enn her hos oss....7grader og regn er ikke mye å skryte av :-)

Barwitzki sa...

Deilige garntur har du av Danmark. Og så hyggelig med venner. En riktig fin dametur med strikke, kjøpe inn, fantastisk garnet på hvert hjørne - fristelsen!!! Jeg vil!!! Tusen takk for å tar med Sylvia :-)))
Hilsen til dere fra Viola.

Rubia sa...

Tusen takk for at jeg fikk være med på stafetten din! Selv kjøpte jeg ikke ett eneste garnnøste på min tur. Så jeg får ta det igjen en annen gang. ;O)

Lene Megan sa...

Hold da op, hvor I bare har råhygget jer, Sylvia. Skønt! :) Og du er vist en heldig kartoffel, som vi siger på dansk.

Skønne billeder fra en uden tvivl dejlig ferie. Velkommen tilbage, så tager vi (endnu) et glas hvidvin i København.

Knus

Lin sa...

Oj hvor lyder det hyggeligt. Jeg mener aldrig jeg har vaeret i Aarhus. En mangel i min opdragelse hihi.
Dit noeste til sjalet jamen hvor flot, og de lille, jo du har skiftet farve hihi, men jeg er sikker paa at de lilla ogsaa vil gaa fint med dit soede smil.:-)
Velkommen tilbage paa job. Mandag saetter jeg naesen hjemover og ankommer til Falster onsdag eller torsdag morgen. Om jeg glaeder mig. Jubbiiiii

Elisabeth sa...

Så mye fint garn du har fått med deg fra Danmark, Sylvia.
Ser ut som du har funnet både inspirasjonshefter og nydelige nyanser i ditt nye prosjekt.
Her pakkes kofferten i kveld. Jeg hater pakking av koffert. Men gleder meg til tuuuur!
Tudeloo!

Marianne sa...

flotte billeder og tror vi alle fik lyst til at tage hjem og skrive til arbejdet:
Sorry.... kommer ikke de næste måneder ..... skal være kreativ :-)

Tovepia sa...

Da har jeg kost meg med alle dine bilder fra København; ser ut som dere har hatt en flott tur! Så jo fra Lenes bilder på IG at du var der;)
Spennende bøker og herlig garn med i kofferten hjem;)

Helle sa...

For en herlig ferie du har hatt. Strikkestafett høres jo midt i blinken ut for flere. Synd vi ikke er like flinke med garnfestivaler som de er i Danmark.

Så mye fint du fikk med deg. Og at du har noe å henge fingrene i og glede seg til er vel bare bra. :)

Nei du Sonja, kos deg med strikketøyet ditt. La andre strebe etter topplederposisjonene, så kan andre holde viktige håndarbeidstradisjoner i hevd. Personlig synes jeg det er mer i tråd med det gode liv.. :)

Madame sa...

Det lyder som den dejligste ferie du har haft, Sylvia, og I har rigtig hygget jer sammen!