Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 16. juni 2014

Museumsbesøk og andre øyeblikk

Som jeg nevnte sist, var vi på Museum. Det var selvfølgelig garnet som hang der, midt på plassen, som gjorde at vi gikk inn, fra gågaten i Ebeltoft. Men som du kan se, var det ganske idyllisk der også.
De hadde nettopp pusset opp stedet for to millioner, fortalte de, og hadde allerede nå, masse besøk.

Inne i den lille butikken, ble vi plutselig veldig overrasket over alle de flotte og fargerike "museumsgjenstandene" som lå i hyllene, og hun bak disken, var veldig behjelpelig med å vise dem frem.
Siden " museumsgjenstander" ikke går innunder garn, var vi nødt til å kjøpe med oss noen suvenirer hjem.........

Jeg kjøpte fire slike RØDE garnnøster, som jeg hadde håpet på var som valmuer i fargen. Men som du kan se, er valmuer mer orange. Men alikevel, kan jeg strikke noe som minner om Valmuer, har jeg bestemt.

Et flott inngangsparti, med blomster som dørmatte.

EBELTOFT er en flott og herlig by, som jeg kan anbefale på det varmeste. 
Og siden jeg har feriert så mye i Danmark, har jeg selvfølgelig også vært der tidligere :)

STJERNESKUD
Heldigvis fikk jeg meg et Stjerneskud da vi var der. Det er nemlig mitt favoritt smørrebrød her i Danmark.

Dagen etter gikk turen videre til Århus, på GARNSTAFETT
Aabulevarden

.......men det kommer i neste reisebrev... som du får i morgen. For i dag reiser jeg fra København, og hjem igjen. I mellomtiden kan vi jo strikke litt.

10 kommentarer:

Madame sa...

Dejlige billeder, Sylvia - og spændende at læse lidt om, hvad I har oplevet. Rigtig god tur hjem til Norge!

Lone sa...

Ser jo helt herlig ut!!!! Så fint vær der også. Gleder meg til å se hva garnstafetten har resultert i :-)

Lin sa...

Museumsgenstande haha, ja hvorfor ikke. Alt er godt som daarlig undskyldning for at koebe garn hihi.
Du kender jo Danmark bedre end jeg hihi ( det er heller ikke vanskeligt suk).
Glaeder mig til garnstaffet.

Helen sa...

Så moro å bare "dette innom" der, og jeg kan trøste deg med, at valmuene her i Italia er nok mere den rød fargen :)

Deilig smørbrød du frister oss med - koselig gjensyn fra Danmark dette her, ser frem til neste innlegg alt !

Helle sa...

Åhh se fint det ser ut. år Garnstafett, kan jo nesten ikke bli bedre. - Og mueseumsgjenstander går inn under suvernirer. Har hørt at Aalborg er en både flott og koselig by, men har aldri kommet meg dit. Vi har blitt sittende fast på Sjelland, i området mellom Dronningmølle og København.

Vi har stort sett vært en gang i året i København de siste 12 årene, men i år ser det faktisk ikke ut som om det blir noen ferie- weekend-tur. Bare jobb-turer i år. Skal som sagt til Kongens by på fredag og har fått ikke to men 3 timer til egen disp. Sjefen skal på Hvaler og vil tidlig hjem. :) Oh yes, dette blir både Sommerfuglen og kake på cafe Norden. Når man har sånne dager på jobb skal man jo ikke klage. - Har forresten nå varslet jobb-netteverket mitt om at jeg ønsker å trappe ned arb.tiden. Om alt går etter planen kommer jeg (før jul?) til å jobbe i 80 % stilling og male/tegne en hel dag i uken. - Har dog ikke varslet sjefen min ennå. Må finne den nye jobben først. - Men tror fortsatt at alt ordner seg for kjekke jenter. :)

Strikkeheksen sa...

Du har vist haft en rigtig dejlig ferie i DK og hvor er det godt, at du fik lidt "museumsgenstande" med hjem :-)Stjerneskud hører også til mine favoritter ;-)

Vibbedille sa...

Da er det jammen godt det er noe skikkelig DEILIG oransj garn på vei til deg i posten-sendte det i dag eg ;)

Ser ut for at du virkelig har hatt en herlig ferie med mange kjekke opplevelser ;)

Nå er det snaaart ferie , 3 små/korte skoledager igjen!
JuHuuuu eg GLEDER meg til me skal bygge slotte vårt (i sand) på Hellestø! DET skal bli GØY det hehe

KOS deg og ha ei strålandes uke ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Rubia sa...

Suvenirer går selvsagt ikke på noen garnkvote. Kos deg videre!

Annette sa...

Vilken härlig resa ni verkar ha haft, sådant kan man leva länge på!

Tine sa...

Det museum er jeg da vist også nødt til at besøge ;-)
Dejlige billeder.
Det ser super hyggeligt ud :-)