Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 30. juni 2014

Marius i grått

(Dette innlegget er ikke STYLET på noensomhelst måte ;) )

Så er altså Mariusgenseren i grått helt ferdig.
Jeg og alle vi andre er veldig fornøyd med den, og spessiellt Sønnen i huset
Her er han, med sovesveis og pysjbukse.........men jeg fikk altså lov til å ta bilder.
Godt vi ikke er så jålete i denne familien.

Som du kan se, sitter den som støpt til han, og han kler fargene godt også,( selv om det er i grånyanser......) Selv om han vanligvis er svartkledd.
( han var en av dem som danset med ADIL på tv i fjor...." Adils hemmelige dansere" på NRK )

På skuldrene la jeg til noe ekstra, nemlig rillestrikk. 
Da fikk jeg også rundet halsen litt, slik at den ikke går rett over.

( og lurer du på, hvorfor han har så rare ører, så har han utvidet de, men den ene sprakk, derfor to øreflipper. Heldigvis er det ikke mine ører....)

Egentlig går Marius også til pysjbukser.......

Genseren ble på, for han likte den så godt. Og jammen er været slik at han kan bruke den i dag også.
Det er jeg sikker på at han gjør.

En fornøyd mamma? JA, det er jeg :)

Er det lov til å begynne på et nytt prosjekt nå, tro?

18 kommentarer:

knitnetty sa...

Kjempefin genser! Jeg likte godt rillene på skuldrene. Selv har jeg strikket kiler for å oppnå den samme effekten men dette var jo en enkel og smart løsning. Tenk hva noen små riller kan gjøre ;-)
Øreflippen til sønnen er litt spesiell :-D og han får sikkert høre det rett som det er… Den ene datteren min har tatovert seg både her og der — det er jeg også glad for at det ikke er meg ;-) Men når det er sagt så er tatoveringene ganske fine «motiver». Godt vi lever i et fritt land og kan gjøre som vi vil.

Tine sa...

Marius og din søn klæder hinanden :-)
Den er super flot i de grå nuancer.
Genialt med rillestrik og anderledes halsudskæring :-)

Sommertid sa...

Ble en flott genser det ja. Mottaker er sikkert gla for en varm genser som kan brukes året rundt, om man trenger det.

Ja, du kan starte på nytt prosjekt nå,regner med at du alt har begynt ;)

Rosehagen sa...

Hei og god mandag;)
Ja, grått er flott til unge herremenn;) Og genseren er jo flott da;) Likte at du gjorde den om i halsen og på skuldrene.
Sommerfuglbusk, så synd at en gren brakk av. Jasmin dufter kraftig og spesielt på varme sommerkvelder. Derav navnet "nattens dronning". Vi har nå fått med oss utstillingen til de nyeutdannede designerne i Kolding;)og bachelor-utstillingen;) Så mye lekkert..!!! Hodet er fullt av kreativitet;) ;) Så du, JA det er lov å starte på nye prosjekt;)
Fortsatt god sommer;)

Klem fra Ann-Mari

Rosehagen sa...

Hei og god mandag;)
Ja, grått er flott til unge herremenn;) Og genseren er jo flott da;) Likte at du gjorde den om i halsen og på skuldrene.
Sommerfuglbusk, så synd at en gren brakk av. Jasmin dufter kraftig og spesielt på varme sommerkvelder. Derav navnet "nattens dronning". Vi har nå fått med oss utstillingen til de nyeutdannede designerne i Kolding;)og bachelor-utstillingen;) Så mye lekkert..!!! Hodet er fullt av kreativitet;) ;) Så du, JA det er lov å starte på nye prosjekt;)
Fortsatt god sommer;)

Klem fra Ann-Mari

ANNEPÅLANDET sa...

Haha, jeg liker bildene dine, Sylvia, det er ekte saker! Det er altfor mange "glansbilder" på nettet - JA til sovesveis og pysjbukser! Og du er heldig, som har fotomodeller hjemme!
Genseren ble kjempefin! Men det var jo ingen overraskelse - alt du lager, blir fint. Marius er virkelig en flott genser til kjekke, unge menn! Og han kler fargene veldig godt :-)

Helen sa...

Denne kledde han godt, skjønner at han ville ha grå farger, passer jo perfekt til sort, vettu :)

Så kul han var på håret nå, men uæææ øret han så vondt ut. Tror det går an å få sydd sammen igjen, hvis han vil det. Skjedde en venninne av meg, da hun greide å rive av se øreringen som rev opp øreflippen hennes, legen fikk sydd den sammen igjen.

Uten tvil, NÅ MÅ du begynne på ett av dine etterlengtede prosjekter som er til DEG, Sylvia. Vi venter spent på HVA???

Helen sa...

Denne kledde han godt, skjønner at han ville ha grå farger, passer jo perfekt til sort, vettu :)

Så kul han var på håret nå, men uæææ øret han så vondt ut. Tror det går an å få sydd sammen igjen, hvis han vil det. Skjedde en venninne av meg, da hun greide å rive av se øreringen som rev opp øreflippen hennes, legen fikk sydd den sammen igjen.

Uten tvil, NÅ MÅ du begynne på ett av dine etterlengtede prosjekter som er til DEG, Sylvia. Vi venter spent på HVA???

Madame sa...

Den er blevet utrolig flot, Sylvia! Den slags norske sweatre kan man købe her i en meget kendt butik, der heder Sweater House - danskerne er vilde med dem.
Jeg tænker, det må have gjort ondt med øret ...

Karen-Vibeke sa...

SUPERFLOT, ja, den er nærmest smuk, den sweater!!

Vibbedille sa...

Skikkelig STILIG type, 2 øreflipper eller ei! Digga pysjbuksa og sveisen eg! Å ja, Marius`en?? Den var kjempelekker og du kan med virkelig god samvittighet begynne på noe nytt! hehe Er det det som er i posen som blir med deg hjem i morgen? Spennende!

KOS deg og ha en deilige kwell ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Berit sa...

Så vældig flot en Marius-genser!
Og den klæder din søn fint i de grå farver!
Det er også en drøm for mig at strikke en Marius, men tror ikke hverken søn eller mand vil gå med en, og så er arbejdet for stort.

Gitte sa...

Meget, meget flot Marius sweater. Jeg synes den er enkel og klassisk i de grå farver. Og flot hals. Den klæder din søn rigtigt godt,

Super strikker sylvia :-)

Strikkeheksen sa...

Han ser simpelthen sej ud, Sylvia - og Marius og pyjamasbukser er et hit :-)
Jeg synes faktisk billederne ser sådan lidt "casual-stylet" ud ;-) Og nu må du i gang med et dejligt nyt projekt :-)

BrittB sa...

Så fin Mariusgenser du har strikket!! Den kler sønnen din perfekt!! Du er-og blir et strikkefantom!! Flott innlegg! :-)

Rubia sa...

Genseren ble rålekker! Sønnen din kler den godt.

Veldig glad det ikke er min øreflipp også.

Lin sa...

Saaaaa fin. Marius er min uovertrufne yndlings.

Lisbeth sa...

Du kan være stolt av både sønnen og genseren synes jeg :)