Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 28. juni 2014

Kaldt i luften, varmt på pinnene

Det siste ermet på Mariusgenseren ble strikket utendørs i dag
Jeg satt hos min venninne, og vi hygget, strikket og koste oss.......
Men ikke i solen, selv om vi satt utendørs.

Her har det vært kaldt i dag, med en kaldt vind.
Men, er det sommer, så ER det sommer, og UTE skulle vi være. Godt kledd i tykke jakker og med tepper rundt oss, brrrrrrr.....

Egentlig skulle jeg hatt Annes ( mandagspigen) strikkede sokker........
....så kunne jeg hatt mine kjipp-kjapper på.
Er ikke disse herlige, eller hva??

Sønnens Mariusgenser blir nok ferdig i morgen.
Alle delene ligger klart til å sy og monteres. Så i morgen skal jeg sloss med symaskinen, urgh.....
Men, med dette kalde været, så trenger han nok en varm genser på kveldene.

Og sannelig har vi fått en feriegjest her, denne sommeren også. Hvem det er, få dere se neste gang ;)


11 kommentarer:

Anne sa...

Jeg elsker de sokker, men kønne er de ikke ;-)

Vibbedille sa...

JA, det er herlig med SOMMER-JA, det er herlig å sitte ut, men IKKJE hvis eg må fryse hehe Fryser nok resten av året hehe

Satt ute litt med frokostkaffien sammen med Ali i dag og så på humlene som jobbet hehe Men såååå begynte sola å stikke og DA stikker eg hehe Hadde ikkje caps`en på og da er eg redd for hodet hehe

Men eg må ta ein dag på senga i sola, trenger å friske opp fargen litt, hvis ikkje må eg ta en tur i solariumet hehe

Og du? JA, ALLE klutene er VÅRE! De skal rett i skuffa på det nye kjøkkenet i Beirut, derav kofferten hehe Alle klutene eg strikket i fjor gikk til Julegaver, men det skal ikkje gjenta seg hehe

Satt å skulle bestille mer Petunia fra ToDamer, men det var noe galt med betalingsgreiene der så eg har sendt mail;VENTER! Jaja

Nå sitter me å heier på Colombia hehe Elsker fotball på dette nivået.nervepirrende!

KOoOS deg MAX og ha ein deilige søndag!

Go`klem fra Vibbedille ,)

Madame sa...

Jo, det er nogle herlige sokker, Anne har med et rum til storetåen :-)
Hav en rigtig god søndag med Mariusstrik, Sylvia. Jeg skal på loppemarked og måske se endnu en af de åbne haver.

Mari-Anne sa...

Det blir en nydelig Marius! Hva slags garn har du brukt?
Hilsen fra Mari-Anne

Gitte sa...

Ha, ha, - er vild med de sokker. Sådan et par vil jeg også have. Jeg startede også ud med bare fødder i går, men endte med termosokker......
Ja - helt varmt er det ikke - men det er heller ikke helt skidt..... Tror bare jeg er i feriestemning. Har bl.a. Funder opskrift på rabarber mohitos som skal prøves fredag når jeg går ferie. Uanset vejr!!!!!!

Spændende med trøjen til sønnen.

Knus

Gitte sa...

PS: har Anne selv lavet mønsteret til strømperne eller findes der et officielt?

Flowermouse Design sa...

He he - sokker i sandalene er jo alltid gøy!!!! Men sokkene er jo flotte!!! Her fikk vi endelig litt regn i går - så vanvittig tørt. Nå skyer det over igjen... Godt med varme strikkeplagg når kulda setter inn midt på sommeren :-) Lykke til med sying - og gleder meg til å se feriegjesten. Har den kanskje fire ben, pels og hale??

Fru Tunheim sa...

Sokker og tåsko har jeg ikke sett før...ha,ha. Håper varmen kommer tilbake etter hvert. Vil helst ha det godt og varmt i juli. God søndag og lykke til med monteringen (som er det verste med strikkeprosjekter)

Helen sa...

Uten tvil, de kuleste sokkene jeg har sett !!!!!

Elisabeth sa...

Omtrent samme farger som jeg strikket sønnens Marius i. Den er godt brukt, og faktisk litt for kort i ermene.Han har faktisk vokst et par-tre cm etter at han fylte 16 :)
Kos deg videre med sommeren. Jeg kikker innom av og til:)

Rubia sa...

For noen flotte sokker.

Når det ikke er så varmt ute, er det viktig å kose seg med varm strikk og koselig prat inne.