Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 22. juni 2014

Jeg trodde aldri jeg skulle

.....strikke en MARIUS genser!!!!!
Men hva har jeg på pinnene nå?
Joda, en MARIUS selvfølgelig.

Den går i tre forskjellige gråfarger. Ingen bombe, nei, men det var ham selv som ville ha dem. Og da snakker jeg om Sønnen, som er den som har bestilt den.

Han går vanligvis kun i svart, men han er veldig fin i grått. Så GRÅTT ble det!
Jeg har kun halvannen arm igjen, men han har også egne ønsker, så jeg får se om jeg får det til.......

Så ble det også bakt igjen sist uke
Da jeg kom hjem fra KBH sist mandag kveld, var det tomt for brød.
Så tirsdag mixet jeg sammen en deig, og vips hadde vi ferske rundstykker til lunch.

Det ble også et brød
Jeg bare elsker hevekurven min, som gjør at det blir så fine mønster i brødet.

Og smaken, mmmmmmm.!
I disse hadde jeg økologiske valnøtter og sitrontimian fra terrassen. Det gir så god smak , at det holder kun med et lag smør på.
Velbekommen!

21 kommentarer:

Helen sa...

Grå marius genser må da blir utrolig fin ! Ser den alt sammen med sorte jeans på han :)

Du kan friste med med hjemmebakt, får helt vann i munnen her jeg sitter, og skulle ønske at jeg kunne bake...brød..... vel, alltids lov å drømme, kanskje du holder kurs engang?

Ciao fra Italia, idag nok en festivas, som har med blomster...gleder meg :)

Barwitzki sa...

Mhhh...ahhh... i morges til frokosten vi hadde nybakt rundstykke også :-) herrlig min datter hadde selvlaget. Jeg er der. Vi hadde feiert alle sammen midtsommernatt
med dans og leker og fin mat. Mange hyggelig folk. Glad og moro. Og jeg mener i dag er slappe av. Her jeg finner ikke tid med strikke.
Fantastisk blir mariusgenser. Så snill er du... med genserstrikke for sønn. Glad for han.
Grå er farger din nå - jeg kjøpte i går i byen deilig grå kjolen for meg :-) Nå jeg må finner fargerike strømpebukse dertil - vi har ikke varm nå. Ha en riktig fin søndag Sylvia. Klem fra meg.

Flowermouse Design sa...

He he - marius er liksom ikke-genser hos meg. Ihvertfall inntil nå - har begynt å vurdere en fargerik variant. Synes du er så snill som strikker til familien!! Håper de setter stor pris på det - det ligger mye kjærlighet og arbeid i maskene. Er det finull jeg ser? Koselig med det grønne hjertet :-) God søndag Sylvia!!

Marianne sa...

Sikke langt du er nåede på Marius - du strikker hurtigt -eller var det den lange hjemtur?
Her er køkkenet helt færdigt, gangen og toilettet. Og jeg her er næsten rengjort - så jeg er glad igen. Og mon ikke jeg får gang i min hævekurv igen :-)

Gitte sa...

Uhmmm - både lækkert brød og lækkert strik. Det bliver en super flot sweater til sønnen.

Dejlige billeder fra dit besøg i Århus. Det var skønt at se jer igen. I kommer med så meget energi og godt humør, at man kan leve højt på det i flere uger.

Knus og god søndag.

SOL sa...

Rundstykkene du har bakt se himelsk gode ut:)
Kansje du vil dele oppskriften med oss........

Lin sa...

De haevekurve er saa fine. Og broedet ser laekkert ud.
En Marius er verdens bedste moenster eller siger jeg bare det fordi jeg er en norsk nostalgiker????? Jeg har aarets anden Marius paa pindene.
Tror du vi kan faa billede af soennen med Marius naar den bliver faerdig?????

Farmors sa...

Så produktiv du er Sylvia ;) Har tatt meg en sommerpause fra bloggen, men det er da noen pinner i virksomhet allikevel :) GOD SOMMER!

Madame sa...

Mariusmønsteret er så flot også i gråt - jeg tror, den bliver et hit, Sylvia.
Hvor er du flink til at bage! Her hos os er det jo min mand, der bager, og det sætter jeg meget pris på.
Ha' en rigtig god aften!

Rosehagen sa...

Lekkert ;) Mariusmønsteret er kjempefint. De bakverkene dine får meg til å få vann i munnen selv om jeg nettopp har spist...middag;)

Sommerklem fra Ann-Mari

Helle sa...

Marius er egentlig veldig ok å strikke. Intuitivt mønster, også er det jo hyggelig når barna gjerne vil ha noe som mor har laget. :)

Er så imponert over hvordan du bare tryller frem noe bakverk. Her bakes det sjeldnere og sjeldnere, så datteren har heldigvis lært seg å bake både det ene og andre på eget initiativ .

Århus, ikke Aalborg. Ja der kan du se hvordan det går med lett dysleksi. Jobber med Aalborg akevittene, det var derfor jeg var i KBH på fredag, holder på å forberede et pressearrangement over sommeren. Veldig uvant å jobbe i et marked hvor "alt " er lov mht. alkohol.

Når du nevner flotte stoffburukker blir jeg jo umiddelbart litt interessert. :) Har diskusjoner heimen ang. Hvor mye vi tåler at jeg går ned i lønn så jeg kan jobbe mindre og tegne mer. Er redd det kan by på noen utfordinger å ikke skulle kunne handle garn - og stoffer som jeg pleier, men håper jo at mer tid vil gjøre at jeg faktisk kanskje også har tid til å strikke/sy litt mer av et ganske omfattende lager. Vi tår nå se. Den første jobb-søknaden er allerede sendt. :)

Ruths datter sa...

Mariusen blir sikkert flott. Graått er fint. Du er god på baking du frue.
Klem

Rubia sa...

Grå marius blir nok veldig flott. Og en variasjon fra det sorte.

Nydelig bakst som alltid hos deg.

Håper du får en flott start på uka.
Klem

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Hehe... ja sånn kan det gå! Jeg hadde nok også strikket Marius hvis sønnen hadde spurt meg om det, for han vil ikke ha noe strikket :-)Ellers ser jeg at du har hatt en deilig tur til Danmark og besøkt "min" by Ebeltoft. Synd de har lukket den ene av garnbutikkene der :-(

BrittB sa...

Man skal aldri si aldri ;-)
Jeg liker å strikke mariusgensere, synes de er så fine! Den du holder på med ser ut til å bli flott, heldige sønnen din! :-)

Strikkeheksen sa...

Nybagt brød med smør - jamen findes der noget bedre? Den Marius bliver flot i de grå farver :-) Jeg havde også en sort periode, da jeg var ung og kan huske at gråt kunne tillades i små doser ;-)

Marianne sa...

Mariusmønster er alltid fint og en genser i grått blir nok perfekt til sønnen:-) Det brødet hørtes ordentlig godt ut:-) Ønsker deg fine sommerdager! Klem Marianned

Elisabeth sa...

Mariusstrikk er morsomt, syns jeg. Du skal se det ikke blir siste for din del…
Blir ofte så sulten når jeg ser alt det deilige bakverket du lager. Hm, kanskje jeg skulle slå sammen en deig i formiddag?
Tudeloo! (O og jeg er blitt sjuke etter turen. Kjedelig når vi har ferie :( )

LivM sa...

Er det ikke typisk. Jeg har mange ganger sagt til meg selv, at den eller den skal jeg ikke strikke. Hva skjer? Joda, jeg strikker. Men det er jo bra vi kan overraske oss selv en gang i blandt. Flott blir den i alle fall!

Lisbeth sa...

Det må jeg si - hadde ikke trodd du ville strikke en Marius nei... Og vet du, det er de samme fargene som ligger å venter på at jeg skal strikke en Marius til meg selv. Men jeg kjøpte garnet i fjor og er liksom ikke kommet i gang...... Kanskje det blir noe helt annet av det garnet ;)

Out of Office sa...

Mariusgenseren i grått ser helt nydelig ut. Fint med gråtoner. Men baksten, mmmm, fikk helt vann i munnen her nå. Ser helt himmelsk ut.