Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 4. juni 2014

Jeg har vært....

....i Trondheim i tre dager, på jobbtur!
Her, på " Solsiden " var det rene sydenstemningen . 
Det var strålende sol, og masse folk.

Innimellom møter og annen morro, rakk vi en øl i solsteiken her, før vi raste videre.

Jeg har bodd på et kjempeherlig hotell

Rica Hotell Nidelven.

Og grunnen til at denne plakaten henger på hotellet, er fordi de hadde den deiligste mat du kan tenke deg. De er kåret i 7 år på rad for sin berømte Frokostbuffet.

Jeg har spist og spist, og rullet hjem igjen. Det kjennes iallefall slik ut. Nå blir det noen aktive dager uten mye mat, det er helt sikkert.

Inne på hotellet var det sååååå lekkert, kan du tro. Design-interessert som jeg er, har jeg virkelig nytt disse dagene på dette flotte hotellet.
Bare sjekk lobbyen

Og i hotellbaren hang det disse herlige lampene
Hatter i alle fasonger, som altså fungerte som lamper.
(Jeg hadde nettopp sett dem i et Interiørmagasin, og frydet meg over å se dem her.)

Det var masse flott kunst overalt, og spesiellt en kunstner hadde fått veldig god plass her.
Det var nemlig Håkon Gullvåg
Byens store kunstner

Han er vel en av de Norske kunstnerne jeg faktisk liker best. Og det var så morro å se alle de flotte bildene hans her. 

Dessuten fikk jeg dette blinkskuddet

  av selveste Wenche Foss, med kandelaberen foran. 

En tur til byens flotte Husflidbutikk ble det også
Garn i alle farger, som får mitt hjerte til å banke.

Og en titt i vinduet
der det var glade, dansende glassdamer, som man bare måtte smile når man så på.

Jeg hadde med strikketøyet, men det får du se en annen gang........!


11 kommentarer:

Sommertid sa...

Ja, ikke sant det var fint der, både på solsiden og hotellet. Har selv vært der og koste meg glugg !
Tar gjerne turen dit flere ganger.
Er spent på reise strikketøyet ditt jeg ;)

Helle sa...

Jeg kan skrive under at hotellet er verdt et besøk. Frokostbuffeten var intet mindre enn imponerende. Solsiden er ikke så verst den heller. Ligger forresten en ganske ok garnbutikk i nærheten der, sånn helt tilfeldig at jeg visste det. :)

I en tidligere jobb pleide jeg å reise til Trondheim en gang i måneden. Tror det er 3 år siden sist og kjenner at jeg savner både byen og gode kolleger fra den tiden. -Hadde i likhet med deg ofte med meg strikketøyet på tur med til Trondheim. Spent på hva du holder på med nå. Rosa, grått ..?

Barwitzki sa...

Så deilige arbeidsreise du hadde ... superfin og riktig varm nordpå ;-)
Ja herlig med fin hotel og fantastisk frokostbuffet... naturlig spennende med strikketøy ditt.
I alle fall hjemme er fin... ha en riktig god natt. Klem

Flowermouse Design sa...

Åh så herlig å få mulighet til å reise med jobb!!! Selvom det er mye jobb som regel er det også godt å komme seg ut litt. Og ser ut som du har kost deg veldig!!!

Rosehagen sa...

Du skulle ha ropt høyt at du er i byen "min";) Ja, er det ikke vakkert på Rica Nedre Elvehavn, Solsiden og ikke minst Husfliden med alt de har og den flotte gjengen som jobber der;) Blir jo glad av å gå inn der;) Og du fikk jo med deg sola og kanskje et og annet av de store cruseskipene som er innom nå.
Her er det litt hagejobbing i kveld. Puh, det trengs;)

Klem fra Ann-Mari

Madame sa...

Sikke nogle dejlige oplevelser du har haft, og hotellet ser meget lækkert ud! Herligt med en ekstra lækker frokostbuffet! Jeg har også været i Trondheim på en af mine Norgesrejser, hvor jeg nåede helt til Nordkap.
Ønsker dig en fin sommerdag, Sylvia!

Miri Vandre blandt ege sa...

Herligt med sådanne rejser væk fra det normale liv- man bliver fyldt med en anden slags energi og ny inspiration :)

Helen sa...

Ser jeg må til Trondheim engang....tenk der har jeg ikke vært !!

Flott med hotell tips, liker det.

Skjønner godt du har kost deg her, og ikke minst har til og med jeg hørt om hotellets frokost, så det engang på Go'morgen tv, fordi de hadde fått award flere år på rad !

Fine bilder !

ANNEPÅLANDET sa...

Syns det var noe kjent med bildene her ja :-)
Dattera bor og studerer i Trondheim, så vi har vært der på besøk flere ganger. Da tar vi alltid en tur på Solsiden. Og vi bor som regel på Rica Nidelven. Ikke minst på grunn av den herlige frokosten, hehe. Men tenk - da vi kom dit i fjor sommer, var frokostsalen stengt pga oppussing!!! Og de hadde ikke gitt oss beskjed engang. Snakk som skuffelse! Men heldigvis - de åpnet igjen den siste dagen vi var der, og som plaster på såret/for å feire nyåpningen fikk vi sprudlende dråper til frokost. Så da var det jo bare å nyte - selv om cava før lunsj egentlig ikke er helt i min gate, hehe. Vi skal dit en tur i sommer også. Trondheim er en herlig by!

Anonym sa...

Ja jeg ser at du har kost deg på tur,alt er jo i din ånd.Kos deg videre Sylvia ,vi koser oss i vårt Paradis. Ønsker deg god tur til København .klem fra oss to sydenfarere.

Lisbeth sa...

Gode opplevelser i Trondheim ser jeg, det er inspirerende det :)