Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 11. juni 2014

I mitt hjerte.....

Hvor er jeg så?
I København, selvfølgelig. 

Ja, og som du kan se, regner det.........
Men da jeg kom hit i går, var det lummert og kjempevarmt . Og Marianne (frem i lyset) som jeg er på besøk hos, hadde klar en kald Tuborg til meg. Det får jeg alltid når jeg kommer til København. "så er du på ferie..." Sier hun alltid.

I dag har jeg gjort byen sammen med en kjempehyggelig dame, Lene, som har bloggen Poetiske Paradokser. Vi har lenge avtalt at vi skulle møtes neste gang jeg var i København, og det ble nå.

Her sitter Lene utenfor den beste Bok-cafeen som er i byen. TRANQUEBAR heter den, og vi gikk dit for å hylle Madame, som hadde et innlegg om dette stedet for ca en mnd siden.

Da kom jeg på, at jeg faktisk hadde vært på dette stedet etpar ganger tidligere, og måtte dit igjen.
Så, Madame, du var også med oss.....i tankene.


Og det er en helt spessiell stemning der inne.
Kaffe kan man også få der,  men det var simpelthen så varmt inne, at vi gikk videre.......

Til min favorittkafe i København, med de beste kaker du kan tenke deg
CAFE NORDEN

En himmelsk kake, og en latte, så er man mett resten av ettermiddagen.

Lene, takk for en hyggelig ettermiddag sammen med deg i København.
STREDET

Nå er regnet stoppet, og det passer fint, for i morgen går turen til Jylland, på andre eventyr, sammen med de Tre Musketerer......

17 kommentarer:

Lin sa...

Naar jeg hoerer dit smilende navn Koebenhavn tralalalala
Saa du er paa "blogtur" IRL herligt. Glaeder mig til musketeterne. Nyd det.

Berit sa...

Håber vi ses til Garnstafet i Aarhus!?!

Madame sa...

Sikke nogle skønne oplevelser, Sylvia - dejligt at du nu har oplevet Tranquebar, hvor jeg var til en spændende forfatteraften i sidste uge. CAFE NORDEN må jeg prøve næste gang, jeg er i København. Tak for tippet og ha' en rigtig god ferie videre.

Miri Vandre blandt ege sa...

København er en dejlig by :)
Skønt du holder af at holde ferie i Danmark og kender så mange gode mennesker, også her :)
Fortsat god ferie !

Lene Megan sa...

Hej Sylvia
Ja, tusind tak for en dejlig tak. Men jeg ser da lidt tyk ud på det billede, den måde tunikaen falder på, ha ha! :)

Det var virkelig gode oplevelser og det grønne hjerte skal minde mig om vores dag sammen i København.

Knus.

Barwitzki sa...

Koebenhavn så fin... jeg har lyst dertil :-))) Takk for bildene.
Ha riktig god ferie fortsatt med sol og latter. Gleder meg å se mer!!!
Klem fra Viola

Rosehagen sa...

Hei på deg;) Da er vi to med flere krøller i håret;)
Håper på å ta turen til Danmark den 24. for å besøke min søster og se en utstilling som hun deltar på i Kolding;)
Kos deg på ferie;) Her er det møtetid!

Klem fra Ann-Mari

Flowermouse Design sa...

Åh, kos deg så masse. Også min yndlingskafé - og jeg husker så godt da jeg giftet meg i københavn i fjor i herlig sommervarme :-)

Helen sa...

Enig, København er en utrolig fin "storby" !

Hyggelig treff du har på agendaen din - og Kafe Norden, kake der, er vel nesten ett must...?

Var du ikke innom Sommerfugelen, denne gangen? Tenkte du vill ha vel kjøpt med deg garn, men du ha kanskje nok...hihihi

Kos deg videre, gleder meg til neste reisebrev, alltid moro å lese :)

GOD FERIE !!

Helle sa...

Så hyggelig det høres ut, og bloggtreff er spennende. :)København er aldri feil. Vi pleier også å ta en tur innom cafe Norden når vi er der, men av en eller annen grunn tror jeg aldri jeg har spist kake der....?

Skal til Købenahvn neste fredag, kun jobb er jeg redd, men håper på å rekke en tur innom sommerfuglen. - Men nå skal jo ikke jeg på garnfestival på Jylland. - Bare kjøpe bøker, - det syntes jeg hørtes litt optimistisk ut. :)

Rubia sa...

Synd med regnet, men man kan da kose seg godt allikevel. Og det ser det virkelig ut som du gjør.

Riktig god tur videre!

Lisbeth sa...

Nå koser du deg nok ja :) Heldiggrisen :D Nyt ferien din Sylvia :) Klem

BrittB sa...

Koselige bilder fra København!
Fortsatt god ferie!!:-)

Fru Tunheim sa...

Åååå...København er så trivelig by.

Strikkeheksen sa...

Her oppe har det slet ikke regnet, Nordjylland har mange solskinstimer ved du ;-) Hvor har I hygget jer - ser ud til, du får en fantastisk ferie :-)

Anonym sa...

Hallo, ser du har det hyggelig i København. Nyt det! Snakkes. Eli

Elisabeth sa...

Ååååå, får lyst til å sette meg på første fly til Køben når jeg leser innlegget ditt; Sylvia. Og pytt, hva gjør vel litt regn...

Patriarken sa det samme i går, "at skulle vi ikke ta en tur til Køben igjen snart tro??" Der er jeg ikke vond å be gitt.
Og så hyggelig at du traff Lene. Hun traff jeg i Køben for 3 år siden, noe hun kanskje nevnte?

Cafe Norden har god mat, og det ble vel en tur til Flyvefisken eller?

Strikkefestival ja. Det er vel studietur for deg, som du blir sponsa via jobben tipper jeg? Kos deg, Sylvia.