Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 19. juni 2014

"Prosjektoarer"

Heeeerliiiig!!!
Jeg MÅTTE bare kjøpe dette pga fargene. De er altså så skjønne.
FAME trend fra Marks&Kattens.

Det er superwash og polyamid i det, og det er FY FY garn for meg, uff. Men de fargene, sukk. Og det blir jo flott til et stort sjal. Nøstet inneholder 420 m på 100g

Og en annen grunn til at jeg valgte dette nøstet, er at det står så fint til prosjektet jeg kjøpte garn til.
Nemlig dette

I heftet med ukedager, fallt jeg altså bare helt for denne " Pippi" -  jakken. Ja, for du ser vel for deg Pippi Langstrømpe i den?
Denne MÅ jeg bare strikke til meg selv, og prøvde å styre unna de røde, gule og orange nyansene, da jeg stod der med garnet, og skulle velge.

Som Pippi sier : dette har jeg aldri prøvd før, så dette tror jeg at jeg skal klare.

Og da mener jeg valg av farger til meg selv. Å strikke den blir ingen vanskelig sak ( antar jeg ;) )
Det lyserosa er den fargen som gir meg mest motstand, de andre har jeg streifet innom tidligere. Men så skjer det sikkert noe med fargene når jeg blander dem. Det blir spennende.

Og du ser vel de flotte stoffknappene jeg har plukket ut også?

Selv om jeg har lyst til å starte NÅ på dette prosjektet, blir det helt umulig. Jeg har to store prosjekt igang, og de som skal ha dem, bor her i huset, og overvåker det hele. 
Kommer jeg nå med et nytt prosjekt på pinnene, blir det bråk, det kan jeg bare si.

Og siden jeg har vært så heldig i det siste, må jeg bare vise enda en premie......
....som dumpet ned i postkassen min i går :) ( hjertet er mitt, kjøpt på Tranquebar i KBH)

Før jeg dro til Danmark på ferie, ble jeg trukket ut som vinner IGJEN hos Vibeke ( Vibbedille, Tante er gal)
Jeg regnet ikke med at jeg ville bli trukket ut denne gangen, siden jeg vant garn hos henne for ca et år siden, men jammen, altså........!!

Da jeg var i Danmark, sa Marianne at hun trodde nesten at en måke hadde skitt på meg, siden jeg hadde så vinnerlykke.
Vet du, det hadde den også, dagen før jeg dro. Så noe må det jo være i dette uttrykket.

Kanskje jeg skulle tippet Lotto ?.......

16 kommentarer:

Sommertid sa...

Likte fargene som du har valgt til din Pippi jakke.
Noen ganger må en gå litt utenfor komfortsonen sin, det er bare sunt !
Og jeg også har lyst til å begynne på noe nytt, har jo bare 5 påbegynte/nesten ferdige fra før. Men vi får vel holde oss i skinnet.og bevare roen i heimen .

Go fredag og helg !

Tovepia sa...

Nydelige farger på Fame trend, men håper du er heldigere med nøstene..angrer for at jeg ikke kuttet garnet på de tynneste partiene...hørte også en annen hadde dårlig erfaringer med tynne partier...tvitvi, lykke til:)

Rubia sa...

Kule farger du valgte deg ut til jakka. Nå gleder jeg meg til å se den ferdig. ;O)

Gratulerer med alle gevinster. Du burde jammen tippe lotto i helga!

Madame sa...

Pippi-jakken er bare så trolig flot! Jeg kan godt forstå, du faldt for de skønne farver på billedet øverst oppe.
Og ny gevinst? Tillykke, Sylvia, og ha' en rigtig god weekend.

siddisisalou sa...

Nå har jeg sittet og lest litt i bloggen din, wow, så mye inspirasjon å ta inn over seg på en gang. Jeg må bare sette i gang ser jeg, for jeg er blitt smittet av din iver......

Ruths datter sa...

Gratulerer. Skal si du er heldig da. Mange prosjekter kan bli stress ja,men det er jo så mye kjekt å lage. Ja ja.Nydelige farger tilsammen det på første bildet. Vakkert rett og slett. Fin helg ønskes deg.
klemz

Lin sa...

Ja forsoeg dig endelig med en lotto, man ved jo aldrig vel?????
Polyamid, tja er helt enig med dig, men den farve.... Saa maa man altsaa bide lidt kunststof i sig hihi.
Naa, saa familien holder oeje med dit strikkeri???? Heldiggrisen. Hos mig siger pigerne " bare det ikke er til mig" suk.
Mandag saetter jeg naesen hjemover. Jeg glaeder mig.

BrittB sa...

Gratulerer med flotte garnpremier! :-) Artig at du sprudler av energi og skapertrang! Gleder meg til å se mer av den jakken din! :-)
Og ja, du bør jammen prøve lottosjansen!;-)
Ønsker deg ei fin-fin helg! :-)

Barwitzki sa...

Kanskje Lotto. Kanskje det forsatt det heldig - selv om jeg aldri spiller Lotto. I alle fall gratulerer deg med fine gevinster.
Og det er spennende med dine strikkearbeiter. Jeg har glad å se.
Spesielt jeg vil se veldig gjerne jakken. Jeg har også en jakken på jobben... og håper :-))) Og på en tidspunkt jeg ønsker å strikke en Kofte. Hilsen til deg Sylvia og ha en fin midtsommerhelg. Klem

Strikkeheksen sa...

Jeg er jo kommet fuldstændig bagefter, men sikken en tur, du har haft Sylvia - dejligt, at du fik mødt så mange glade strikkere :-) Det lyder virkelig som om du skulle have prøvet lidt Lotto så heldig, du har været. Det orange garn ser fuldstændig forrygende ud sammen med det grønne hjerte :-)
Hvis jeg skal gå på kompromis med garnkvaliteten og tolerere polyamid og den slags, så er det også altid udelukkende på grund af farven og de er flotte - de Fame Trend garner :-)

Flowermouse Design sa...

Wow - for noen flotte farger og skikkelig skjønn jakke. Den rosa blir fin sammen med resten. Og farger forandrer seg mye når de blandes i striper. Gleder meg til å se. Fame trend er jo det det er... Fargene er fine, og jeg er vel egentlig enig med deg. Samme som drops delight - fine farger og lav kvalitet. Men som noen striper elign her og der fungerer det jo fint :-) Kan du ikke strikke på do?? Så ingen ser deg? He he!!! Hvis det hjelper med måkeskitt må jeg ut en tur og finne meg en måke... For en vinnerlykke du har hatt i det siste :-)

Helen sa...

elsker fargene på det første garnet her, skjønner godt det måtte bli med deg hjem. Passer til grått gjør det også vettu :)

Lurer på om du skal ta lott?
Kjære deg, men sånn vinnerlykke du har hatt de siste ukene, hadde jeg ikke lurt på det engang, men løpt så fort jeg kunne til Narvesen, og spilt LOTTO - NÅ MED ENGANG !!!!

Vibbedille sa...

Den jakka var knalltøff og kommer til å bli en drøm i de fargene du har valgt! Blir kjekt å se!

Her skal lørdagen nytes med lyder fra Ali sin kokkelering på kjøkkenet, glade lyder fra gutterommet og en god serie på øret, Amira er SOM VANLIG på jobb så hva lyder hun lager, ja det vet eg ikkje hehe

KOS deg og ha ei herlige helg ;)

Klem Vibbedille ;)

sy og strikkemakern sa...

Hallo igjen,hva heter hefte med Pippi jakka.Jeg har forresten strikket kjole/tunika av Fame trend, den har fått hull der garnet var tynnest. Så det er nok lurt og kutte de tynne partiene. God helg vennen! Kari

Lisbeth sa...

Så menge fine farger du har valgt :) Jeg blir også overvåket om dagen, Studenten lurer fælt på om jeg ikke skal gjøre ferdig det jeg holder på med før jeg startet på noe nytt.....
Heldige deg som vant igjen! Noen har bare flaks altså :)
Klem

Marianne sa...

Det er simpelthen løgn!!!!