Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 17. juni 2014

Fra butikk til butikk.....

 gikk vi, med voldsom fart på.
På Lørdagens Garnstafet i Aarhus rakk vi innom 8 butikker på 4 timer.
Det var egentlig bra, for så måtte vi bestemme hva vi skulle ha ganske raskt, ellers ble det ikke noe kjøp......... Og det var 11 butikker i alt!

Vi startet hos FANDANGO
Der jobber TINE (Garnkisten), og vi snakket såvidt med henne, før de som måtte kjøpe noe fikk gjort det, så gikk turen videre i rasende fart, etter at vi fikk stemplet vårt kort.

Neste butikk var TØNDERING. Dessverre fikk jeg ikke tatt fler bilder på de andre stedene vi var, men der kjøpte jeg to strikkebøker som jeg hadde bestemt jeg skulle ha, innen jeg dro. Planlagte kjøp er også viktig å få med seg
Siden jeg er i en GRÅ periode, er GREY DAYS av Susie Haumann et perfekt valg. Selvfølgelig kan man også strikke i andre farger!!!!
Hun tar for seg alle ukens dager, pluss et åttende design hun kaller for, ja, ukedager.

Den andre boken TI TRØYER av Rachel Søgaard, er også en liten skatt. Hele tiden finner jeg nye ting jeg vil strikke........ Til en av designene har jeg kjøpt garn, men det kommer jeg tilbake til. ;)

Så meldte sulten sin ankomst, og mens vi stod og virret midt i en gate, var det noen som sa HEI!!
Næmmen, så var det jo noen andre bloggvenner
Det var jo Gitte (Kreativiteter) til venstre, og Berit (Ret og vrang) til høyre, sammen med de to andre Strikkesøstre, som er til høyre for Gitte.

De var også slitne og tørste, og siden vi traff hverandre rett foran en lekker Fransk restaurant MEFISTO, fant vi plass til alle sammen, så vi fikk slukket både sult, tørst og snakk.
En fin gjeng med strikkedamer. Og jammen ble vi også kjent med en til, som sitter ved siden av meg (Strik og sting) Så hyggelig at du også ville bli med i vår gjeng :)

Siden det var en Fransk restaurant, var jeg nødt til å få litt franske følelser, og spise min favoritt over sjømat, nemlig Blåskjell. Mmmmmm.......

Marianne var ekstra tørst, og bad om et stooooort glass Cola
og det fikk hun!!!!

Så satte vi alle på Turboen igjen, og løp videre til neste garnbutikk på listen. Det gikk i en så stor fart, at jeg altså ikke fikk tatt noen bilder.........

Men jeg må jo fortelle at jeg VANT garn i en av dem.
Vi stod en gjeng på rundt 10 stk helt innerst i en av butikkene, og der ville innehaveren ta et stemningsbilde av oss, og Anne nevnte sånn forsiktig at det måtte det bli premier av.
Selvfølgelig!!!! sa innehaveren, og delte ut nummerlapper, og trakk tre vinnere. Så ble jeg altså en av dem!!!

Beklager, men jeg har ikke bilde av garnet jeg vant, for det gav jeg videre til Anne, siden turkisfargen matchet hennes nyinnkjøpte skjørt/nederdel, med briller på. Man skal alltid dele med seg!

Så meldte sulten og tørsten seg igjen. Merkelig, men slik er det med garndamer på tur.
Vi endte på KAHLER

Et lekkert sted, kan du tro.
Det var behagelig temperatur, og deilig atmosfære der inne.

Og det var Kahler-produkter overalt. Med en hyggelig betjening, som gav super service til trette strikkedamer.

Nybygget kaffe og en deilig fransk sjokoladekake var mitt valg
Så ble nye krefter samlet til neste dag, mens strikkepinnene klirret...........

to be continued...........

18 kommentarer:

Sommertid sa...

Opplevelser i fleng her, herlig !
Og så gleder jeg meg til fortsettelsen ;)

Flowermouse Design sa...

Så utrolig gøy - garnstafett må jo være den optimale form for trim. Med innlagte vannhull :-) Du vet å nyte live Sylvia!!!!

Lin sa...

Sikke en sjov dag. Skoent at dere saadan bare loeb ind i de andre strikkedamer haha. Skulle gerne have vaeret der med dere.

Rubia sa...

Så artig at dere møtte andre, kjente også.

Garnstafett burde ble olympisk gren.

Helen sa...

Så moro du har hatt det Sylvia !
Og så mange flotte damer samlet, skikkelig stort bloggtreff dette her....:)

De bøkene du har kjøpt så fine ut, tro hva du kommer til å lage ?

Ikke mye strikking på meg om dagen, her gjøres det klart til utleie, med andre ord, masse små jobber å gjøre unna, nå en tur i kjøkken hagen den må lukes, igjen....sukk

Madame sa...

I har rigtig hygget jer - hvor er det dejligt at læse og se dine fine billeder! Spændende også at I mødte flere håndarbejdspiger.
Ønsker dig en fin-fin aften, Sylvia.

Barwitzki sa...

Supiiii - jeg har stort ønske om å være. Klem til dere

Anne sa...

Så kjekke innlegg fra Danmarksturen! Det er et herlig land å feriere i og jeg ser du har fått med deg noe av det beste; god mat og drikke, koselige byer og godt selskap. Hva mer trenger man? Ja forutenom strikketøyet og litt garnshopping da, hehe;) Gleder meg til å se hva du finner på av "valmuegarnet". Jeg strikker på flere ting for tiden, mest gensere da. Noen ny kamillegenser blir det ikke forløpig, men jeg fant jo andre prosjekter å starte på;) Ikke så mye utesitting i det siste, det har vært så kald vind. Så det ser varmere ut enn det er.. Får håpe vi får mer sommer etterhvert.
Ha en fin uke Sylvia, vel hjemme:)

strikog sting sa...

Så fine billeder fra Aarhus. Jeg håber, at du kom hjem i god behold.

Lisbeth sa...

Kjære vene - det var jo reine maraton løpet :D Så gøy med en slik tur, når alle har samme interesse.

Anne sa...

Åhh jeg savner dig allerede :-) det var så dejligt at se dig igen, jeg håber du kom godt hjem Sylvia.
Jeg håber Sophia kan hjælpe dig med at overføre /modtage billeder ;-)

http://tanja-minlillehule.blogspot.no/ sa...

For en koselig tur du har vært på Sylvia :) Veldig moro å lese og se bilder derfra. Danmark er et herlig land å feriere i :)

Elisabeth sa...

ÅÅååå, så moro å bli med deg på strikkefestival, Sylvia!
Det kunne jeg tenkt meg å deltatt på en gang. Tror jeg virkelig jeg kunne like ;) Strikk, skravlings, god mat/drikke og shopping. Juhuu!
Ha en fin dag, kjære du.
Siste dag på jobb før ferieeeee :)

Marianne sa...

Jeg var vældig tørstig af løb mellem butikkerne :-) Og du vinder altid!

Marianne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Marianne sa...

Jeg var vældig tørstig af løb mellem butikkerne :-) Og du vinder altid!

Tine sa...

Så hyggeligt at få hilst på dig igen.
Bare ærgerligt at det var så kort.
Dejligt at I havde en god dag, og så fint at I fik hilst på Strikkesøstrene :-)

Britt-Unni sa...

Ser du har vært på Kahler. Jeg har bestilt en vase som kommer ut som jubileumsvase. Kahler er 175 år