Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 29. juni 2014

Feriegjest og varme plagg

Lone, du tippet rett. Feriegjesten har pels, fire ben og hale
Det er Samson som er her hos oss på ferie i sommer

Sophia passer hest også ( som er "broren" hans) men han står verken i hagen eller garagen, men på en stall i nærheten.

Det er superkoselig å passe Samson. Han er så lydig, snill og koooooosete! Også er han så forelsket i meg ;) Men jeg er litt forelsket i ham også, da.......

Symaskinen min ble tatt frem i dag morges . Det var bare å kaste seg i det, først som sist
Det gikk greit denne gangen. Ingen trøblete tråder som surret seg fast, eller som tok slutt, sånn like før jeg var ferdig. Her gikk det som smurt........heldigvis.

Alle delene ble dampet i går kveld, og tråder var festet, så det var bare å sette igang.
Å klippe i ferdigstrikkede plagg har jeg aldri vært redd for, så det gikk også veldig greit.

Nå er ermene sydd på, og belegget brettet og sydd pent på, det også.
Akurat nå strikkes det halslinning
Det er alltid spennende. For enten blir den for stram, eller for løs og vid........eller helt perfekt. Jeg satser på det siste, jeg. :)

Sønnen sover, som ungdommer gjør...........men når han våkner er genseren ferdig. Jeg tror jeg skal få lov til å ta bilde av han med genseren på.

FAKTA
Finull, 100% ren, ny ull.
Strikkepinner nr 2.5 på vrangborder, og nr 3 på resten av genseren.
Strs: M/L

Jeg strikker så løst, spessiellt med Finull, derfor gikk jeg ned på pinnestrs. Og den er blitt helt perfekt i strs og fasong. Jeg har fulgt maskeantallet til M, men også noen mål på strs L. Så jeg har justert den etter eget hode, og også laget rillestrikk på skuldrene, for jeg er ikke så fan av båthals.

Ang. sokkene til Anne i forrige innlegg, aner jeg ikke om hun har en oppskrift på den, eller om hun har gjort det ut av eget hode........ 
Men hvorfor ikke forsøke seg på det selv? Det kan da ikke være så komplisert?


10 kommentarer:

Flowermouse Design sa...

Juhu!! Gøy å gjette riktig!! Håper du får en velforjent klem og takk av sønnen!! Så flott!!

Miri Vandre blandt ege sa...

Hvor hyggeligt :) Og sikke en sweater ! Din søn er heldig at have en mor der kan strikke sådan :)

Vibbedille sa...

Hehe eg får angst med tanken på å sy med maskin i strikk! Hvis og når eg strikker Marius f.eks så strikker eg mønsteret frem og tilbake, jepp eg er pyse hehe

Skjønn feriegjest du har, herlig med masse krøller hehe

KOS deg og ha en herlig dag!

Go`klem Vibbedille :)

Madame sa...

Din søn er heldig at du strikker sådan en skøn genser til ham!
Samson kan jeg slet ikke stå for - vi havde sådan en hund, da jeg var barn.
Fin-fin aften, Sylvia!

Strikkeheksen sa...

Jeg satser på den hals bliver perfekt :-) Hvor bliver det en lækker trøje, den bliver god at vågne op til :-)
Ser ud til, at Samson er temmelig tilfreds med tilværelsen hos dig :-)

Anonym sa...

Heldige Aron! Superheldige Aron. Gleder meg til å de bilde av godgutten med genseren på ;)

Forkjølaklem fra Elisabeth

Helen sa...

Tenker Aron blir glad når han våkner opp !!

Denne ble flott, og jeg ser frem til bildet av den PÅ :)

Du er så rask til å strikke, altså...mener du har bare brukt noen uker på denne her? Erre mulig..?

Lurer på hva du nå skal begynne på, du har vel mange spennende prosjekter, som bare klør i fingrene til å start opp med nå ?

Her leses bøker over en lav sko, tatt helt av !! Startet på nok en ny bok i helgen.....fine romaner, som man drømmer seg bort i !

God kveld :)

Birgitte sa...

Kjekt å få en firbent venn på sommerbesøk! Mariusgenseren ser veldig fin ut :)

Anne sa...

Hvor er sweateren blevet flot :-)
Nej, ingen opskrift på mine sokker, jeg forsøgte mig lidt frem ...brubte b
Ca 1/3 del af maskerne til tåen, slog vist lidt ekstra op hist og pist...god fornøjelse til jer der vil prøve :-)

Rubia sa...

Så koselig med sommerbesøk.
Sånne er ikke vanskelige å si ja til. :O)