Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 6. juni 2014

Blondesjal

I går ble jeg ferdig med strikketøyet jeg hadde med til Trondheim.
Vel, det ble ikke bare strikket på det, men heklet også.

Og det ferdige resultatet ble et SJAL.

Ja, og siden jeg er inne i en grå periode nå, ble det naturlig å velge GRÅTT!!!

Det var et morsomt prosjekt, for det skulle skje noe hele tiden, og jeg synes også det ble et flott sjal til slutt. Mulig jeg må lage det flere ganger, i andre farger?

Jeg har laget garn-kits til det i butikken
Og faktisk solgte jeg et til en kunde i dag også. Det var gøy og inspirerende.

Det inspirerer jo når man skal leke litt med farger
Garnet som blir brukt, er Faerytale Alpakka, og FIN silke/alpakka til pyntekanten.

Det går 150g Faerytale, og 50g Fin........vel, ikke såååå mye Fin da, men man må jo kjøpe hele nøstet. Så kan man kanskje lage et par pulsvarmere av resten?

Nå skal jeg kun jobbe en dag til, ha Pinsehelg, og SÅÅÅÅÅ: FERIE!

Det får du høre mer om når jeg er på tur.
GOD HELG alle sammen.

19 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Et smukt sjal :)
Og du fortjener så meget at have ferie :)

Lin sa...

Saa flot et sjal. Saa du er i en graa periode nu??? Jamen graa passer ogsaa fint til roedt. Haaber vejret holder i pinsen og saa da saerligt i din ferie bagefter. Nyd det. Jeg venter spaendt paa nyt.

Vibbedille sa...

UTROLIG lekkert!!! ME LIKE ;)
Det er kjekt å kombinere strikking og hekling ;) Det liker eg veldig godt ;)

Ønsker deg en skikkelig GARNinspirert ferie-KOS deg masse og NYT ei herlige helg ;)

Go`klem fra Vibbedille ;)

Madame sa...

Hvor er det smukt, Sylvia. Rigtig god pinseweekend og ferie bagefter!

Helen sa...

Helt og holdent ditt eget design !?
Wow, wow, dette var griselekkert, Sylvia.

Noe så delikat, og flott i grått a, men kan også se får meg i klassisk offwhite, men til sommersbruk, en skjør rosa farge....?

Åhhh, dette var fint, altså, ikke rart du solgte en "garnpakke" idag, tenker det går flere pakker...bare vent å se du !

Deilig med ferie, tro hvor du skal hen på tur? Send "postkort" !

Her i helgen kommer min aller beste venninne ned på besøk, og uten mann og barn, gjett om vi skal hygge oss ! ...og det med bobler med i glasset, skål :)

Sommertid sa...

Grått er flott !
Ønsker deg en god pinse helg !

Og en deilig ferie, kos deg glugg :)

Flowermouse Design sa...

Nydelig sjal!! Er det ditt design?? Liker kombinasjonen mellom strikk og hekling - det gir en flott effekt. Ønsker deg en god pinse med masse strikk og kos!!!

Rosehagen sa...

Nydelig fingertrim;) Kombinasjone strikk/ hekling er fin. Morsomt å strikke slike ting som det skjer noe hele tiden;) Virkelig lekkert;)De er heldige som har deg på butikken;)

God pinse;)

Klem fra Ann-Mari

BrittB sa...

Så fint sjal du har strikket / heklet! Grått er jo en farge som passer til det meste, liker fargevalget ditt. Garnet ser deilig og mykt ut!
Ønsker deg ei fin-fin pinsehelg og en riktig god ferie!

Fru Tunheim sa...

Hei. Nå har jeg fått oppdatert meg på bloggen din igjen. Får ikke gjort så mye når jeg passer Elen og deretter er på jobb. Rica Nidelven er så deilig hotell. Vi bodde der tidligere på jobb og savner virkelig det hotellet. Og du, jeg liker så godt kakemonsteret jeg fikk av deg at jeg har strikket en blå også til meg selv. Nå vurderer jeg sterkt å strikken en grå også for da kan jeg ha jakke både hjemme og på hytta. Slippe å frakte dem frem og tilbake.

Håper du og dine får en nydelig pinse.

Siddis back home sa...

Det var nydelig, for et flott garn du har der! Ha en herlig pinse og en fantastisk ferie! Klem fra meg

Lisbeth sa...

Knallfint :) Så lurt å lage en pakke av det i butikken. Synd Studenten er dratt hjem for sommeren, ellers skulle jeg ha sendt henne innom deg å kjøpt et. Nå stikker jeg straks en tur på hytta, skal kose meg med å strikke på teppe og nyte sola :) Ha en deilig pinse :)

mimouna sa...

Lekkert sjal, og grått er flott det! Kos deg med langhelg og fri. :)

Lin sa...

Tak for tipset Sylvia. Den ser rigtig fin ud men som du siger, kun til boern. Den er paa listen.
Knus

Helle sa...

Så koselig sjal. Flott i grått, men tror det kan være fint i de andre fargene du har plukket frem også. Så morsomt å designe og inspirere andre til å finne frem strikkepinnene. Du er nå en utrolig kreativ sjel. :).

Ferie høres deilig ut. Vi teller ned til sommerferien. Prinsen tilbringes i Hagen. Helt ok det også. :)

Ruths datter sa...

Det ble nydelig rett og slett. Fint garn det der. Du har kanskje laget oppskriften selv du. Flink som du er.
Klem

Barwitzki sa...

En riktig deilig sjal - fantastisk.
Det passer herlig med mye fjong.
Fin pinse jeg ønsker deg Sylvia og super fin ferie. Kos deg.
Klem fra meg.

Elisabeth sa...

Juhuu Sylvia.
Her var det mye å ta igjen siden sist. Jeg har vært SÅ dårlig på blogging i det siste. Hakke tid rett og slett. Eller riktigere sagt, jeg prioriterer det ikke.
Men nå er jeg altså innom.

Søtt sjal du har laget. Du er så flink med heklekroken atte.
Håper du nyter det deilige pinseværet. I sola med et strikketøy i hendene vil jeg tro ;)
Elisabethklem

Rubia sa...

Ett nydelig sjal!