Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 26. juni 2014

Alt og ingenting....

Hverdagen går sin vante gang.......

Mange har reist på ferie. De fleste drar vel engang i løpet av helgen.
Her skal det jobbes en mnd til, før jeg tar ferie.

Pus nyter iallefall hverdagen sin......

Men hvor jeg skal? Aner ikke. Tror vi tar det på sparket denne gang.
Mannen skal jobbe, og Sophia flytter til høsten, for å gå på skole et annet sted. Mye å ordne til da.

Nyter sola på terrassen i kjipp-kjapper som jeg kjøpte i Danmark. Jeg drømte om noen med tær i, og trodde de ikke fantes, bare mine drømmer. Men jammen så vi noen hadde på seg slike, som jeg hadde drømt om. Merkelige greier, altså.

Strikker videre på Mariusgenseren, den grå, til Sønnen. Strax ferdig :)

I mellomtiden får jeg ta meg et glass vin, i " ligsomferien" min........

God sommer til dere som har ferie!


12 kommentarer:

Lykketrollet sa...

God sommer til deg og.

Det viktigste å ha på rommet for Sophia er ett lite kjøleskap, gjerne med fryser. Det forenkler masse for mor og barn matmessig *tips*

Annet er vannkoker, og gjerne en micro. Er ikke store rommene, så det er ikke mye annet det er plass til. Ett lite tv kanskje, om hun ønsker det, men det er jo tv på fellerommene.

Ja og masse kleshengere, det er kjekt å ha *nikker*

M&M er godt, skal bunkre opp litt i Harryland.

Miri Vandre blandt ege sa...

M og M med peanut - jeg synes de smager SÅ godt :)

Helen sa...

Egentlig litt deilig å ta ferie når alle er ferdig med sin !

Så lenge det er fine kvelder der du bor :) og det ser jo sånn ut !!

Vi har "liksom" litt ferie her i Bolsena nå, men hjemmekontoret må likevel sjekkes, flybilletter bestilles, mailer besvares osv, og mannen reiser litt bort på jobb....jaja, går greit det og - så full jobb igjen lørdagen på meg = byttedag ! ...og moro er det :))

Nyyyyt fine strikke kvelder, jeg har fått helt dilla på lese, ny bok lest ut igår !!! Så nå må jeg spare litt...har kun 1 igjen, men gudskjelov fant jeg en bok i hyllen på Villa'n, lagt igjen fra andre gjester, og den så fin ut..så da har jeg ennå litt mere lesestoff....thiiii



Madame sa...

Dine klip-klapper ser skønne ud, Sylvia, og det er et dejligt billede af Pus.
Vi har haft gæster hele aftenen, så nu venter en stor opvask i den lyse nat. Klem

Marianne sa...

God sommer til deg også! Det er viktig å nyte hverdagen og det ser det ut til at du gjør. Fint bilde av den nydelige pusen din:-) Klem Marianne

Rubia sa...

Jeg er enig med pus. Dagene skal nytes. Enten man har ferie eller ikke.

Elisabeth sa...

Vet du er god på å nyte hverdagene og å finne øyeblikkene innimellom, Sylvia. Fortsett med det. Det er en kunst.

Tenk at Sophia skal flytte til høsten allerede. Er det videregående med hestelinje hun søker kanskje?
Godt du ha sønnen og kjæresten hjemme nå da ;)

Har ferie nå, men er fortsatt syk :( Dobbeltæsj!!!

Flowermouse Design sa...

Bare å kose seg videre. Skal si det gikk unna med den mariusgenseren :-)

Barwitzki sa...

Hei Sylvia, snill hilsen til deg.
Ha en riktig fin helg, jeg håper med solen og vakker sommervær... vi liker å drikke et glas vin - rose:-)
- datter vil ha veldig gjerne hekle-bikini :-) Jeg mener jeg tar bomull.
Klem.

Lisbeth sa...

Jeg har startet ferie, selv om jeg godt kunne tenkt meg den litt senere.... Sånn er det vel bare i skolen, må ta fri når elevene har fri :) Men nå skal jeg ikke på jobb før august en gang da ;) Vi drar på vestlandsferie i dag, baggen med strikketøy er pakket :)
Kos deg med vin og strikketøyet du, det skal jeg gjøre også :)
Klem

Gitte sa...

Jeg må vente en uge til (4 arbejdsdage i næste uge) og så har jeg 4 ugers ferie! Jeg glæder mig som et lille barn.
Sikke nogle skønne sandaler. Jeg tror jeg ville smile hver gang jeg kiggede ned på tæerne ovenpå tæerne :-)
At være hjemme, hygge, strikke slappe af er nu absolut ikke værst. Jeg synes man i løbet af året kommer bag ud på så mange fronter, og det er dejligt at have dage til både afslapning, samt at indhente lidt af det forsømte...

Næsten færdig med Marius sweater. Du har udviklet dig til en lynstrikker!!!!!

God weekend.

BrittB sa...

Det høres ut som du nyter gode dager, det er flott! Kos deg masse!! :-)