Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 9. juni 2014

A wonderful day

...eller for å ta det på norsk : en vidunderlig dag!
Her kan man enten sitte på en benk i skyggen, under et tre i fellesområdet , eller under parasollen på sin egen terrasse. Jeg gjør det siste.

Radioen på, kaldt vann i glasset, og et hekletøy mellom hendene.......
Her pynter jeg Hortensiaen min med sjal i englemasker, som er det jeg holder på med. Fargene kler hverandre.

Egentlig har jeg mer lyst til å strikke på mitt siste prosjekt, men det " sparer" jeg til ferien min, som starter i morgen. Jeg skal sitte lenge på både tog og fly, og da er et strikketøy løsningen for å få tiden til å gå.
Og folkens, jeg tar med meg finværet der jeg skal, så blir det regn og kaldt her, så er det bare jeg som låner været litt ;)

Peonen står i full blomst nå, med en knopp som også venter på å folde seg ut.

Hvor jeg skal, og hva jeg skal? Det får du svar på neste gang.
Ha en fortsatt vidunderlig dag!

18 kommentarer:

Madame sa...

Så fint at se dit sjal i englemasker og de andre dejlige billeder, Sylvia.
Rigtig god tur i morgen! Jeg gætter på, at Marianne i København er rejsemålet.
Her har vi lige været på stranden i det lune vejr, og jeg håber det fine vejr fortsætter, så du får glæde af det.

Lin sa...

Herligt, og sikke en flot paeon. Mine ligger ned paa jorden efter de sidste dages regn og vind. Glaeder mig til at hoere hvor du skal hen paa ferie.

Vibbedille sa...

Snakk om luftig hekletøy! Så nesten ut som spindelvev! hehe

Her sitter eg med 2 muligheter;enten en kwil eller en kjølig dusj, tror det blir det siste fordi dagen er så fin og dumt å kaste den bort under dyna ;) Skikkelig varmt og siden me har 0 skygge ute sitter eg svalt og godt innenfor skyvedøra ;)

GLEMTE jo å gå på posten på fredag!!! Skal sende pakken din så fort eg kommer meg ned på senteret ;)

KOS deg og ha en herlig dag ;)

Klem Vibbedille ,)

Helle sa...

Helt fantastisk Pinse-helg, selv om jeg må innrømme at jeg rømmer inn i skyggen. Her er det strikketøy og is-kaffe som gjelder i varmen. - Vann hadde sikkert vært sunnere. :)

Ferie, kan jeg gjette på Danmark?

BrittB sa...

Det er deilig med fine dager i sommersola! Nydelig bilde av peonen din, en slik en skulle jeg gjerne ha hatt er i hagen også! men jeg har prøvd...flere ganger..uten å lykkes. Men jeg har ikke helt lyst til å gi den opp heller :-)
Ha en riktig fin ferie!! :-)

LIVS LYST sa...

Hei Sylvia!

Nå har jeg vært borte i pinsehelgen og ikke hatt tilgang til nett. Jeg må gå igjennom alle mailene jeg har fått i forbindelse med Koftejakten. Ser ikke din mail her i farten, men kan hende den gjemmer seg i blant alle de nye mailene- Skal svare så fort jeg finner ut av det!

LIVS LYST sa...

Hvis ikke - ta gjerne kontakt med meg på mobil ;O)

Rita Follnes sa...

Ser ut som om du storkoser deg. Det er deilig når været er slik. gOD TUR IMORGEN. ;-)

Marianne sa...

Det bliver spændende at følge dig på din ferie, hvor end du skal hen?

Lisbeth sa...

Ja, det har virkelig vært en vidunderlig dag :) Ble så inspirert av deg her forleden dag, så jeg fant meg en ny brødoppskrift. I dag har det duftet deilig av nybakt brød her, til og med Mannen likte det ;) Nyt ferien, skulle ønske jeg hadde fri hele mai og juni, det er jo da vi har det fint :D Klem

Anonym sa...

Nydelige bilder vennen . Da ønsker vi deg god ferie,og jeg vet at du kommer til å nyte det blandt dine gode venner i Købehavn.
Hilsen mamma og pappa

Julia sa...

Me encantan las fotografías, son geniales. Ha estado un regalo el visitar tu bloc, te invito visitar el mio y disfrutes del post sobre la India y sus jardines y si te gusta me encantaria que si no eres seguidora te hagas ahora.
Elracodeldetall.blogspot.com

Flowermouse Design sa...

Herlige bilder!!! Jeg tenkte også på spindelvev da jeg så hekletøyet. Får bare håpe det ikke er noen edderkopp i sikte.... Uaaa!!!! God tur til dit du skal. Husker at du har nevnt Danmark i en tidligere post??

framboise60 sa...

These are beautiful flowers!

Helen sa...

Takket være snille deg, har jeg og lært meg englemasker,
og lært videre !

Tror det må da være oppi 6-7 sjal jeg har heklet, endel gitt bort og ett par til meg selv i forskjellige farger.

Vakre, vakre peoner ! Den har jeg ikke i min italienske hage, derimot hjemme i Norge, tro om det og kanskje blomstrer nå?

god tur blir godt med ferie :)

Strikkeheksen sa...

Rigtig god ferie, Sylvia - håber, du får en dejlig tur i Århus også :-) Kan se du igen har gang i englemaskerne (som jeg kalder kærlighedsknuder), du har efterhånden lavet en del fine sjaler :-)

Og så blev jeg fuldstændig stum, da jeg så den flotte blå farve på Faerytale-garnet i sidste indlæg - jeg forsøgte at få fat i den til min trøje, men det endte som bekendt med den lysere lavendelblå. Du milde, hvor er den smuk :-) Og et rigtig dejligt sjal, er det et, du har fundet på?

Rubia sa...

Ønsker deg en riktig god ferie og tur! Håper du er like heldig med været som jeg har vært på mine to turer!

Ruths datter sa...

Herlige dager er topp Sylvia. Jeg har også tidlig ferie. Håper på nydelig vær da vet du.
klem