Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 2. mai 2014

Ny dyreart?

I går fikk vi besøk av en merkelig skapning.
Kan du gjette hva dette er?
Det ser mest ut som en blanding av kanin og en katt. En Belgisk kjempe, kanskje?

Selvfølgelig er det en katt!
Det er nabokatta Sherlock som kom på besøk. Og han var så tørst, stakkar.

Jeg fikk ikke tatt bilde når han gikk bortover, men da lignet han på en frisert puddel, på vei til utstilling.
Tilogmed Rosalita lurte litt på hva dette var for et vesen.
Sherlock ble etterlyst av eieren sin senere på dagen. For han hadde vært vekk hele dagen. 
Eieren, altså naboen, fortalte at Sherlock hadde vært en tur hos dyrlegen, der han hadde blitt dopa ned for å bli barbert. I hele vinter har pelsen hans vært full av klumper.

Jeg har faktisk klippet mye av det bort med saks, noe eieren synes var merkelig at jeg fikk lov til av Sherlock, for med ham bare klorte og bet han. Når jeg klipper, ligger han rett ut, helt avslappet og maler........,merkelig, ikke sant?

Det minnet meg på en ormekur jeg hadde liggende til vår katt, Rosalita.
Det har hun nå fått, og er avslappet og fin....
Se her da
Med tunga ute, sies det , at da slapper katten av. Er det riktig?

Dermed starter helgen, avslappende og fin.
God helg.


15 kommentarer:

Madame sa...

Ja, han ligner en blanding af en kanin og en kat - stakkels lille Sherlock, der har haft en pels fuld af klumper. Nu skal han nok blive igen. Din Rosalita er en meget smuk kat.
Jeg skal i Det kgl. Teater på søndag og se Bella danse.
Ha en rigtig fin weekend, Sylvia!

ANNEPÅLANDET sa...

Hahaha, stakkars Sherlock!
Du har nok kattetekke, Sylvia!
Og ha en riktig god helg!

Siddis back home sa...

He, he, skikkelig herlig! Vi har en Maine Coon som ofte får floker i pelsen, men de klippes av, hun er grei slik! Ha en flott kveld hos deg!

Britt-Unni Pedersen sa...

Ja de kattene de kattene. Jeg har ho Pusi som var 3 år 1.mai. Emil blir 7år 17. Mai. Han er hos bestefaren.
Min eldste sønn sin Pussig må barberes ca 1 gang i året. Han blir som en tiger da. Han er tigerkatt.

Lisbeth sa...

Hihi, slik ser en av våre ut også hver vår :) Saksa liker ho ikke, men det går greit med barbermaskinen til dyrlegen, så lenge Studenten holder henne ;)Vi dro dit i går, men dyrlegen hadde ferie.... Stakkars pus som hater å kjøre bil, nå må det gjøres igjen :)

lykketrollet sa...

Herlige Sherlock tipper det var godt for ham å få sommerfrisyren. Er ikke godt med masse tover i pelsen.

Nydeige Rosalita og, rekker tunge.
Søtnosa.

Flowermouse Design sa...

Du har nok en spesiell kontakt med Sherlock når han synes det er greit at du klipper ham. Synd at han måtte barberes!!! Min katt har også tunga ute av og til - og særlig når kattelivet er perfekt :) Kanskje vi også skulle begynne sånn.. He he - ser det liksom for meg når man sitter på restaurant :-) Ha en fin fin helg med alle puser som kommer på besøk!!

Helen sa...

Ja, det er uten forskjell på dyr !

Stakkar, han så nå litt skamklipt ut...men, pelsen vokser vel fin ut igjen tenker jeg.

Ja, du har helt rett - det er fordi vi er norske statsborgere...og du vet da, skal man ikke kunne kjøre rundt med utenlandsk registrert bil UTEN tillatelser. Før var det mye strengere, men nye EU regler har løsnet bittelittegranne på det..
Men, nei, en svipp tur kan ikke brått gjøres, noe vi gjerne gjør, men det får bli på tur i Italia.

Deilig med helg, her begynte det med overskyet vær, men solen titter frem, så håper den blir.

Nyt og kos deg med en fin helg, som bare venter på deg :)

Megan sa...

Stakkels kat, han gik nok hjemmefra i nedtrykt sindstilstand efter den behandling! ;) Dejligt at han kom forbi dig senere.

Ha' nu en fin weekend. Knus.

BrittB sa...

Stakkars lille Sherloc..han er sikkert kjempeflau over å være skamklipt..men, det er vel aldri så galt at det ikke er godt for noe- bra at han ble kvitt klumpene. Men, naboene skulle jo ha konsultert deg først! Du har godt kattetekke!
God helg til deg!

Helle sa...

Så fin jakken din ble! Godt man er både kreativ og hendig når man har dyr og god smak. :) Minner meg om når barna var små og økonomien svært trang. Vel, så trengte jeg en ny vinterkåpe, men hadde ikke råd. Jeg hadde derimot sett meg ut en hos Vivikes som kostet 3500,- veldig mye for en kåpe for 17-18 år siden. ( en påminnelse om at klær har blitt billigere). Uansett, den lå langt utenfor min lommebok så jeg gikk innom butikken sikkert 4-5 ganger og smugtegnet, og sydde deretter en nesten kopi til 500 kr.

Så morsomt med katten. Du har nok dyretekke. Så regner jeg med at pelsen blir fin nå til sommeren. :)

Rosehagen sa...

Ja, katt eller kanin? Tror nok jeg velger kattevarianten. Bra du fikk klipt av litt floker;)og gitt katten din ormekur;)

God lørdagskveld;)

Klem fra Ann-Mari

Rosehagen sa...

Ja, katt eller kanin? Tror nok jeg velger kattevarianten. Bra du fikk klipt av litt floker;)og gitt katten din ormekur;)

God lørdagskveld;)

Klem fra Ann-Mari

Knutine sa...

Trodde først det var en katt med bleie ..Ja,ja den blir nok fin igjen.

Ha en flott uke

Rubia sa...

Det spørs vel om han er fornøyd med klippen, men det er nok veldig godt å få bort alle flokene.