Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 20. mai 2014

Jeg strikker stadig

....på litt av hvert.
Men i det siste, har det kun dreid seg om denne
Ja, så må man ha litt Cappuchino mens man holder på.

Genseren i Kid Silk nermer seg slutten nå. Og jeg gleder meg til å bruke den.
Den er sååååå deilig og myk, og det dufter lett av silken. 
Ja, for silke har en egen duft, faktisk. Har du kjent det?

Siden det regnet litt forrige uke, og nå som solen og finværet er kommet tilbake, skyter det grønne skudd overalt, og det er blomsterknopper også, som er iferd med å briste hvert øyeblikk.

Min krukkeblomst har også fått fargen grønn, og har nå små, skjønne blomster til pynt
Da vi kjøpte leiligheten, stod den igjen ute i hagen.

Jeg ante ikke hva det var, men plutselig fikk den mange søte blomster. Den blomstrer kun nå, og er grønn resten av sesongen. Det eneste stell den får, er litt vann i ny og ne.

Her hjemme er resten av gjengen sjuke, de går og småhangler, unntagen meg, for en gangs skyld.
Jeg håper DU også er frisk, og har det bra.

Så gir jeg denne
til alle dere skjønne, som følger denne bloggen, og skriver så fine kommentarer her hos meg.

13 kommentarer:

Flowermouse Design sa...

Godt du kan kose deg selv om alle de andre er syke!!!! Ser herlig myk ut - gleder meg til å se den ferdig!!! Hold deg frisk Sylvia!!!!

Madame sa...

God bedring til de syge - dejligt at høre at du er gået fri og kan hygge dig med at strikke. Jeg glæder mig til at se genseren færdig.
Ha' en fin-fin aften!

BrittB sa...

Så deilig den ser ut, den genseren du holder på å strikke!
Godt at du klarer å holde deg frisk (krysser fingrene for deg!!) når de andre er syke. God bedring til dem!
Så nydelig det blomstrer rundt deg!
Ha en fin kveld! :)

Rosehagen sa...

Du er bare så flittig;) Ja, regner med at du fristes av alt på jobben din. Noen ganger når jeg er lei jobben min( DET hender!!!) kunne jeg tenkt meg en sånn arbeidsplass som du har;)
Lurer på om jeg må strikke meg en kosejakke i silkealpakka;))
God bedring til syklingene dine. Bra mor holder seg på beina;)

Klem fra Ann-Mari

Anne sa...

God bedring til de syge...du MÅ holde dig frisk, for inden længe skal vi ses og hygge os i Aarhus :-)

Farmors sa...

Hei;)
Fikk bare kyst på å fortelle deg at planten du har er en vår-floks, og er en staude (skrives egentlig phlox) Har aldri sett den i krukke før, den trives nok best på bakken i et steinbed eller hengende over en mur eller steinkant. Men dette vet du kanskje fra før ;) Har nettopp laget et blomstrende innlegg i min blogg. Jeg har en del floks, den er så flott nå om våren. Jakken ser så god og myk ut, du er så flittig for tiden!

Ruths datter sa...

Kid Silk er mykt og godt. Ser fin ut. takk for hjertet, Sender det rett tilbake. Du er så god med kommentarer selv du Sylvia. Godt du er frisk.
Klemz

Lisbeth sa...

Åh, den fargen var lekker :) En genser i en slik farge tror jeg at jeg hadde bodd i! Så kjedelig at de er syke hjemme hos deg da, tror det er en del rusk ute å går :( Skal si til hun som fikk sjalet at det blir godt og mykt ved vask, jeg bare dynket det litt med vann og presset det før hun fikk det ;) Du er ikke så verst til å legge igjen hyggelige kommentarer selv heller da :) Klem til deg fra meg!

Rubia sa...

Håper "pasientene" dine blir fort friske.

Genseren ser veldig deilig ut.

Miri Vandre blandt ege sa...

Ja selvfølgelig strikke du dig glad gennem hverdagens glæder og udfordringer :)

Helen sa...

Jeg syns du skal gjøre om overskriften til:

Jeg strikker bestandig!! hi hi

Du er jo helt rå, til å strikke, egentlig tror jeg du er en menneskelig-strikkemaskin :)

Sett den genseren, og den blir fin !
Særlig moro å se de to fargene som er satt sammen, ville aldri trodd det kunne bli fint, men igjen, DU turte og det blir LEKKERT.

God bedring til alle de sjuke i heimen din, her er vi ennå friske, dog litt slitne, men der er jo lov...?

Fin dag ønskes deg :)

Barwitzki sa...

Så søt er hjerten - masse god bedring alle de andre.
Deilig blir genseren.
Kos deg Sylvia... naturlig jeg krysser fingrene... hold deg frisk.
Klem fra meg. Ha en fin kveld.

Fru Tunheim sa...

Hjelpes som du strikker. Stadig nye prosjekt, men så er det jo absolutt kjekt med håndarbeid på gang. Jeg er kommet et stykke på vei etter å ha rekt opp 3-4 ganger. Typisk meg....

Fortsettelse følger!