Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 24. mai 2014

Fargerikt og mykt

Så ble det helg for meg også.

Tok noen bilder på jobb i dag, og tenkte du også ville se på siste nytt i butikken.
Skjønne glasshus, med plass til te-lys inni.
Blir nok en fin stemning med fargene. Og det holder vel ikke med kun et hus?

Husene kommer fra Artdust i Danmark, så de minner om både de Danske hus, og de fra Amsterdam pga fargene. Og en kunde nevnte også at de minnet om Bergen.

I vindusutstillingen står de orange husene, men de sorte, hvite og grå, er allerede solgt!

Det selges mye pledd for tiden også, særlig som barselgaver. Det er vel mange nyfødte akurat nå?
De øverste pleddene er vognpledd, og heter TIVOLI.
De andre pleddene er minipledd, som også en voksen kan bruke over seg, feks i en stol.
Det røde nederst til høre heter SAU, mens de tre andre har navnet SOMMERFUGL.

Alle er fra Røros Tweed, og er i en skikkelig god kvalitet.

Nei, nå får jobb være jobb, for nå har jeg fri.
God helg, folkens!



12 kommentarer:

Madame sa...

Ja, glashusene er virkelig skønne, Sylvia - wow, sikke nogle farver! De små tæpper er også yndige. Så mange fine ting I har i butikken.
Rigtig god weekend!

ANNEPÅLANDET sa...

Alltid gøy å se bilder fra butikken - dere har jo så mye fint!
Riktig god helg til deg også - slapp av og kos deg!

Rita Follnes sa...

Alltid lekkert når nye ting kommer i butikken. Det er mye fint å omgi seg med. ;-)

Vibbedille sa...

Ååååå de GRØNNE husene kunne eg tenkt meg! Var kjempetøffe! Kan vel aldri få for mange vel?? Pr nå har me 3 av de hvite glasshusene til Kahler, men samler ivrig videre ;)

Har teppemani selv så eg skjønner at folk handler det, Ååååå det er jo sååå herlig ;)

KOS deg masse og ha ein deilige kwell og en sløv og flott søndag ;)

Klem Vibbedille ,)

Fru Tunheim sa...

De husene var søte....de minnet meg om Kardemommeby.

Deilig at vi har så fin temp. nå at vi ikke trenger teppe, men så deilig det er med gode pledd når høsten kommer.

Barwitzki sa...

Så deilig er lyshusene. Jeg liker.
Ha en hyggelig kveld og deilig søndag. Klem fra meg.

Lisbeth sa...

Så søte de husene var! Godt jeg ikke tok turen ned til deg i går, da hadde jeg garantert gått på en kjøpesmell...... Jeg har vært hos Studenten en tur, kost oss med god mat, tur og butikk kikking :)

Rubia sa...

Kule hus! Minner meg om bryggen i Bergen ja. Og i slutten av neste mnd. går turen dit igjen.

Ruths datter sa...

Likte godt de husene jeg. Stilig.og så fine farger.
klem

Helle sa...

Så flotte hus. ... De oransje høres ut som om de hadde passet veldig bra hjemme hos meg. :) jeg fikk med en gang assosiasjoner til husene i Amsterdam, men jeg kan også se at de har likheter med bebyggelse fra Bergen.

Fargegjengivelse på skjerm er vanskelig. På min pc så toppen min turkis ut, men på iPaden var den grønn slik som du så den. Turkis er vel som du sier en farge de fleste kan ha, i alle fall om sommeren. :)

Koselig å være hundepasser, også fint at den går sammen med katten din. Min hund er dessverre redd for dem tror jeg. Hun har nok vært litt for nærgående og fått smake klørne, og lært at her er kan det være smart å holde litt avstand.

Rosehagen sa...

Ååååå de husen var skjønne;) Sånt et skulle jeg hatt til Karoline i dag;) Nei du hun er ikke min datter, men kjæreste til yngstesønnen;)

I dag er det rapportskriving og heldagsprøver som skal rettes innimellom vanlige oppgaver;) Ikke bloggskriving!! DEt får vente ;) ;)

Kos deg i din fargerike verden :)

Klem fra Ann-Mari

Anne sa...

Alltid kjekt å få titte inn i butikken din;) Stilige de husene, skjønner godt de blir fort solgt. Og slike pledd er så deilige! Jeg vil ha mange og mannen prøver å si vi har nok pledd, hehe;) Får aldri nok, at han ikke skjønner det? I dag var met meldt mye sol men akkurat i det jeg skulle sette meg ut kom skyene. Nå ser det ut som det letter så nå skal jeg nyte været og hagen:)