Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 23. mai 2014

Energi

For tiden har jeg mye energi.
Jeg har begynt å ta vitaminer......det lønner seg.
Det betyr at jeg kan gjøre mye på en gang.
Det ble mye gåturer med Samson i går, og noen skjønne syriner ble med oss hjem.
Dette er fra to trær, og den ene er litt mørkere enn den andre.
De står ute på terrassen, men de dufter der også.

Mens jeg vasket, satte jeg en deig
Det ble til to forskjellige godsaker.

Den runde, hevet jeg i den fine hevekurven min. Før jeg stekte den, dyrket jeg den med olivenojje og Rosmarin . I deigen er det både oregano og sesamfrø.

Det lange urtebrødet, er fyllt med tomatsalsa, litt ost og biter av Choritzo - pølse. Den samme deigen som den runde, så her kan man lage mange ting ut av en grunndeig.
Den ble også toppet med olivenolje, Rosmarin, og hakkede oliven.
Gjett hva jeg skal ha med som niste på jobben i dag?

Vi ventet også gjester her på kvelden i går
Derfor fant jeg en skjøteledning, og stod utenfor å stekte vafler.
Duften av nystekte vafler, mmmmmm....!!!!
Og med rømme og syltetøy på, kan det bli noe bedre?

Jammen er det helg igjen. Min består av jobb.
God helg!

11 kommentarer:

Madame sa...

Hvor ser det dog lækkert ud med dine brød og vafler! God idé at tage vitaminer - ja, jeg er sikker på, det lønner sig.
Vi var på den dejligste udflugt til Sofiero slotspark i går, og jeg er stadig helt høj af oplevelsen.
Ønsker dig en fin dag, Sylvia!

Miri Vandre blandt ege sa...

Gode vitaminer du tager !
:)
Synes dit energi niveau er beundringsværdigt:) Vafler- åh det kunne jeg godt spise lige nu :)

Anne sa...

Herlighet, hva er det i dine vitaminer?! Som du har stått på. Det er kjekt med slike dager når man får ånden over seg og bare orker "alt". Baksten ser god, kan nesten kjenne lukten helt hit;) Det er kjekt å eksperimentere og lage forskjellige varianter av samme deig. Jeg prøvde meg nettopp på en ny oppskrift, kanskje jeg skal dele den på bloggen?
Den mørke syrinen er helt nydelig og dufter herlig sommer. Vi har også en syrin her og andre planter som dufter. Det skaper sånn trivsel nå med fint vær og grønt og frodig i hagen.

Ha en strålende helg Sylvia!

Rosehagen sa...

Syrin er jo utrolig lekkert da;) Og dufter jo himmelsk;) Jeg har kjøpt meg 3 store lavendelplanter i dag. De får stå på trappen slik at de må berøres når jeg går forbi. Deilig duft. Her får helgevasken vente til over helgen om ikke jeg plutselig får et "kikk". Har planer om å sette en gjærdeig, du inspirerer;)

Kos deg på jobb;)
Klem fra Ann-Mari

Helen sa...

Beste som fins, okey blant endel andre godbiter, er VAFLER - me love vafler :)

Såpass at vi vurdere å måtte ta med ett vaffeljern ned til Italia? Men, der passer det liksom ikke å ha vafler...vi får se hva vi gjør, en uke igjen før avreise, så da å vi ha bestemt oss.

De brødene du har bakt, ser bare og høres bare - helt himmelsk gode ut....sukk...bare litt misunnelig der kjenner jeg...

Ja, ny helg, og vi venter besøk her av venner, gleder meg.

Og garn ble innkjøpt, ja, jeg har funnet en oppskrift i hefte jeg fikk av deg. Hvilken det er? Tjaaa....det kommer nok i ett innlegg på bloggen, snart, til da:

GOG HELG !!

Rita Follnes sa...

Åh så mye godt du har laget. Jeg er litt gal etter vitaminer og slikt, men har en nedtrapping nå. Bank i bordet så har jeg vært frisk denne vinteren uten noe særlig med ekstra vitaminer. Uansett så er det herlig med energi og være opplagt til slike koselige ting som å bake. Kos deg med deilig niste på jobb. Klem ;-)

Marit sa...

Så nydelige syriner og så lukter de så godt.
Men hos deg lukter det nok herlig av nybakt også, mmm det så godt ut.

God lørdag fra Marit.

Strikkeheksen sa...

Dejligt med højt energiniveau og jeg skal da love for, at du har fået lavet nogle dejlige sager :-) Jeg elsker syrener og har lige plantet 4 nye dværgsyrener i min have - har fundet ud af, at det dufter mere stabilt og intenst i forhold til de "store" syrener :-)
Vafler hører for mig sammen med tivolitur og sommer - der er ikke meget, der kan slå det :-)

Lisbeth sa...

Får vann i munnen av å lese dette innlegget jo! Spørs om ikke jeg må bake en dag jeg også :)

Rubia sa...

Så fint at energien din kommer tilbake. Jeg er også flink til å ta vitaminer, men de har ikke samme effekten enda.

Jeg må virkelig få bakt litt snart jeg også. Frysen er helt tom.
Brødene dine så deilige ut!

Susann Englemamma sa...

Jeg tror jeg må få vite hva slags vitaminer du tar, så jeg får den samme energien til å gjøre ting som deg ;)