Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 4. mai 2014

En pust i bakken....

Nå nyter jeg synet av sol og blå himmel, mens jeg inntar 

......en varm kaffe Mocca.

Dagen i dag har vært til å rydde og vaske. Mer enn vanlig, faktisk. Et skippertak må til her nå.
Sophias " walk in closet " er blitt flyttet til hennes rom, og så skal det andre soverommet bli til stue, eller et oppholdsrom. Og det skal ryddes, vaskes og pusses opp.

I tankene går det veldig lett, men det er noe med det å sette det ut i realitet. Det som er vanlig her i huset, er å utsette det til i morgen, en annen dag, eller helst til helgen. 
Noen som kjenner seg igjen??

Oppdatering om hva som skjer videre, kommer.......

Men nå om mine grønne fingre.
Så stor har Avocado planten blitt.

Bladene er blitt større, og nye skudd kommer i toppen.
Jeg snur den hele tiden, så den vokser mot lyset.

Og jammen kommer det knopper igjen på Orkide planten her også.

Så plantet jeg noe nytt sist helg
nemlig KARSE.
Den kan du faktisk SE vokse. Så morro!!!

Dette er den som ble bra, for de andre jeg plantet mugnet, fordi jeg satte dem i feil krukke, og over en ovn. Ikke bra. Men så gjør jeg ikke den samme feilen igjen, heller.

Og siden jeg er så i farten i dag, lurer jeg på omjeg skal bake eller strikke........ Det må jeg fundere over mens jeg drikker moccacaffen min......

GOD SØNDAG til deg.

12 kommentarer:

Helen sa...

Bake eller strikking....?
Vanskelig valg der Sylvia, da dette er 2 av dine favoritt sysler, vet jeg....tro hva du gjorde...?

Tenker du strikket litt....og kanskje du fikk tid til å bake?

Her har været virkelig snudd, til vind og blåst....! Brrr......
For kaldt å holde på hagen, så jeg har heller drevet med mere planlegging, forslag til treff og middagsavtaler har blitt sendt rundt til venninner - alltid moro å få til jente treff :o)

God søndag :)

Vibbedille sa...

Foreslår at du baker en kake og SÅÅÅ setter deg ned å strikke ;)

Du er flink å kose deg og NYTE gode saker, du må nesten få komme inn i Livsnyter-klubben hehe

Eg skulle hatt et RYDDE RAID på badet eg, men her utsettes alt til mandag hehe Helga er "hellig" hehe Da er det kos og det å være sammen ;) Amira ligger å sover, ble mye konserter på henne i natt ;)

Nå har eg freshet meg opp, glattet håret og fått på litt sminke-Jepp er KLAR for litt seriøs strikking og "House" på Netflix ;)

KOS deg masse og NYT denne fine søndagen ;)

Go`klem fra en Vibbedille i søndags modus ;)

Madame sa...

Det er spændende at følge din avocadoplanter her på bloggen, Sylvia. Dejligt at I har haft sol og blå himmel - det har vi også her. Jo, det med at udsætte opgaver kender vi vist alle :)
Jeg har været i København og set Bella danse ballet. Nu venter en aften, hvor et par katte skal klappes.
Rigtig god søndag aften til dig!

Anne sa...

Nydelig vær dere har da! Her er det sol innimellom, men ganske kjølig i luften så jeg nøyer meg med å se ut i dag. Så morsomt å få en avokadoplante, ser ut som den trives godt hos deg. Du er jo så flink til å bake fristende sake, kanskje blir det både og? Jeg hadde bursdag på fredag så da fikk jeg velge middag og desssert. Fikk mannen min til å lage mousse med jordbær, bringebær og pasjonsfrukt. Bærene var selvfølgelig norske fra frysen, nam!

Ha en fortsatt flott søndag!

Lisbeth sa...

Du har vel både bakt og strikket i dag tenker jeg :) Jeg derimot har ikke strikket noe enda, men det skjer plutselig ;) Har fått smørt både utsiden og innsiden av hagestua med visir i dag, det var litt av en jobb! Og så har JEG bakt :D Du hadde nesten rett ang farger i hagestua, jeg klinker til å er litt "vågål". Velger grønt og beige :) Gleder meg til å ta fatt :) Klem fra meg

Helle sa...

Utsette ting? Hm, bare det jeg synes er kjedelig. Er faktisk ganske flink til å unngå ting jeg synes er kjedelig, både privat og på jobb. Ting som må gjøres pleier jeg å sette en dato på, nesten som en avtale. Med full jobb og reising vet jeg at neste sjanse først kan være om 3 uker...

Men nytt oppholdsrom høres da lystbetont og fint ut? Kanskje mer strikke og maleplass?

Her har tiden blitt fordelt mellom syrommet, trening, kjøkken ( mannen har fylt år så jeg har bakt kake og laget stor middag) , og nå flater jeg ut i sofaen med strikketøy og en ganske ok Rioja, (spansk og rød kan faktisk fungere det også selv om italiensk i glasset fortsatt er den ubestridte favoritten.).:) fortsatt god søndag kveld. :)

Strikkeheksen sa...

Valgsproget: "Det er som det er og det bliver som det bliver" kan måske bruges ;-) Der skal da pauser til - især når man har udsigt til sådan en fin avocado-busk ;-)Men den stakkels barberede Sherlock er et lidt specielt syn - han har det garanteret ikke godt med at se sådan ud :-)

Tillykke med din lækre grå jakke - den er blevet utrolig flot :-) Jeg tipper den til at blive et kæmpe hit :-) Er iøvrigt færdig med alpacatrøjen, den mangler bare lidt vask - jeg er så glad for, at jeg lod mig inspirere, så tak for det :-)

Elisabeth sa...

Blir spennende med oppussingsblogging igjen da Sylvia. Og enig, vi er litt samme her i huset når det gjelder slike prosjekt vi også. I morgo, i morgo - men ikkje i dag.

Fin kveld! eller rettere natta zzznart...

Rubia sa...

Nydelig vær ja! Jeg var i Hardanger og så på blomstringen i sola. Helt perfekt!
Men på vei hjem over fjellet hadde vi snøvær.

Håper vi får en masse sol til til å kose oss ute i!

Helen sa...

Du har gjettet rett - ang medusa hodet, det er fine Elisabeth som har drømt om disse her vettu.

Nå da vi kjører hjem, spurte jeg rett ut, skal jeg kjøpe med ett til deg ? Hun var rask med å svare: JA !

Hehehehe

Nyt dagen, dog det regner, da er det ekstra deilig å være inne, syns jeg !

ANNEPÅLANDET sa...

Morsomt med den avocado-planten - du må holde oss oppdatert!

Jeg pleier å så karse på bomull, på en skål e.l. Da slipper jeg sølet med jord, og kan klippe karse rett fra skålen og på brødskiva, for eksempel. Det er et av mine beste barndomsminner - brød med kaviar og karse på, nam! Karse (og andre spirer) er veldig sunt!

Ha en fin onsdag!

Lene Megan sa...

Så var det et par dage siden, jeg sidst var på besøg hos dig. Håber du har fine majdage. Her er vejret blevet lidt køligere og mere ustadigt. Håber på godt vejr midt i næste uge, hvor vi drager til Øland på en lille uges ferie. Det bliver fint! :)

Håber alt er vel hos dig! Knus.