Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 15. mai 2014

Bloggtreff i fine omgivelser

Her står jeg i blomsterhagen til henne jeg skulle besøke


....og det var ikke bare jeg som skulle komme, nemlig denne " Bella Donna'en" også
Helen , med bloggen Helens Italialiv, hadde faktisk kommet helt fra Italia. Kanskje ikke kun for dette Bloggtreffet, da, men for å være tre uker i Norge, der hun fikk til et treff med oss.

Ja, for vi har truffet hverandre flere ganger tidligere også.
Og hvem var det vi skulle til, tro?

Det var til denne søte damen her
Nemlig Elisabeth , med bloggen Ord over grind.

Vi startet med en rundtur i hagen. Du kan tro hun har mange flotte blomster og busker. Jeg mistet nesten pusten, og lurte på om hun hadde egen gartner. Da bare lo hun, og sa at dette ordnet hun da selv. Jeg tar av meg hatten, jeg, altså.

Se på dette bedet da....
Her skulle vi egentlig sitte å innta den deilige kyllingsalaten hennes, men det var ikke varmt nok, da det først blåste litt, og siden regnet.

Derfor ble kake og kaffe inntatt i den herlige vinterhagen hennes.
"Kladdkake" med frisk frukt til. Gjett om det smakte!!!! Men den var ganske mektig, så vi fråtset ikke akurat i den. Men nå kunne jeg faktisk tenkt meg en bit til, jeg....

Og det ble skravlet og ledd
....og selv om jeg hadde med strikketøyet , ble det kun strikket noen få masker.

Kjære Elisabeth og Helen, tusen takk for en hyggelig dag sammen med dere.
Jeg håper vi sees snart igjen.

Og Elisabeth, jeg håper du blogger om den fine tingen som Helen hadde med helt fra Italia. Den glemte vi helt........

17 kommentarer:

Helen sa...

Takk også til deg, fine Sylvia, moro å se deg igjen :)

Tusen takk for oppskriften, spørs om ikke det blir en sånn genser på meg også..?

Ja,hagen til Elisabeth er ett SYN - så vakker, og fargefylt.

Madame sa...

Det er meget smukke billeder fra jeres dag, og hvor lyder det hyggeligt med jeres blogtræf! Du og Elisabeth bor altså ikke så langt fra hinanden - det vidste jeg slet ikke.
Ha' en fin-fin aften, Sylvia!

ANNEPÅLANDET sa...

For et trivelig treff! Og for en blomsterprakt i den hagen - allerede så tidlig på året!

Ha en riktig fin 17. mai! Her skal bunadsskjorta strykes... :-)

Fru Tunheim sa...

Hei.

Så hyggelig innlegg om bloggtreffet, flotte damene! Den hagen til Elisabeth ser bare så frodig, fin og koselig ut.

Så kjekt at du vil sende meg oppskrift på jakke. Håper bare den ikke skal strikkes frem og tilbake med vrangt den ene veien for det kan jeg nemlig ikke. Vrangstrikkingen min blir så uendelig løs i forhold til rettstrikk.

Om du vil sende meg oppskriften på epost er adressen
ing.tun@live.no

Ha en superfin kveld.

BrittB sa...

Så koselig med bloggtreff! Flotte bilder, både av den flotte hagenhagen og de tre flotte damene!
Ha en fin kveld! :-)

Rosehagen sa...

Wow for en hage;)Helt fantastisk;)Så koselig med et sånt treff;) Ser ut som mat, kake og resten var perfekt også.
Sånn hage drømmer jeg om!! Tenk å gå barbent der en varm sommerdag;)
Får holde meg til drømmen. Mai er jo den måneden hagen må stelles, eksamensoppgavene må lages og terminprøvene rettes;)
Skjønner godt du kunne tenke deg en kakebit til;)Den så fristende ut;)

Fin kveld til deg;)

Klem fra Ann-Mari

ps. han ble veldig glad for kaken;) Viste ikke om han ville ta av den;)

Mamman din sa...

Så koselig med skikkelig jentetreff,det ser ut som at dere koser dere
Hilsen mamman din

Rubia sa...

Takk for at vi fikk "være med".
For en utrolig flott hage. Den er det mya jobb med! Imponerende.

Den kaka så farlig god ut.

Ha en flott 17. mai i morgen!

Tove G. sa...

Å så gøy da Sylvia :-D Her oser det glede fra dere alle sammen. Kjempekoselig å finne nye venner på "denne" måten - ikke sant ;-)

Nydelige hage hos hun du var hos også da :-) Det er sånne omgivelser som må nytes når en har anledning, for slikt ville iallefall aldri jeg fått til ;-)

Ønsker deg og alle dine en riktig god 17.- mai helg - klem ;-)

Anne sa...

For et koselig treff du har vært med på:) Og hagen er helt nydelig! Skulle gjerne hatt det slik ja. Vi har ikke så mye hage her men jeg prøver å plante en del forskjeliige trær, busker og stauder for å gjøre mest ut av det. Forhåpentligvis blir vi mer ferdige i år. En del trær har blitt tatt av barfrosten og det ene bedet har dårlig drenert grunn så det byr på litt utfordringer. Men vi har fått til mye de få årene vi har bodd her, det var ikke plantet annet enn et par rosmarinbusker og humle når vi flyttet inn.
Ser utrolig fint ut med vinterhage og den kaka så fristende ut : P

Kos deg på 17. mai!
Klem Anne

Lisbeth sa...

Herlig hage ja :) Så koselig med bloggtreff da, ser virkelig ut som om dere koser dere i hverandres selskap. Håper konserten med sønnen gikk bra :) Ønsker deg en knall fin dag :)

Strikkeheksen sa...

Åh, hvor ser det hyggeligt ud :-) Og sikken en fantastisk have :-)Det er så dejligt og energiindbringende at mødes på den måde :-)

Din søn ser ud til at trives, der i front :-)

PS: Ved godt, du/I skal til garnstafet - ville bare forklare, hvorfor jeg ikke "rejser" så meget i øjeblikket :-)

Helle sa...

Så koselig det hørtes ut. Og som du sier en virkelig fantastisk flott hage. Det høres ut som om det ga mersmak. :)

Marianne sa...

Hvor så det blog træf hyggeligt ud og sikke en værtinde - du er heldig at kende så smukke kvinder.

Marianne sa...

Hvor så det blog træf hyggeligt ud og sikke en værtinde - du er heldig at kende så smukke kvinder.

Lene Megan sa...

Hvor ser det bare hyggeligt ud. Så fint hos Elisabeth, sikke en have. Elisabeth var jeg jo så heldig at mødes med i København for et par år siden, det var så hyggeligt, vi spiste frokost i Nyhavn sammen med Madame :)

Ha' en fin tirsdag.

Flowermouse Design sa...

Så utrolig hyggelig det så ut!! Og så kjekt å møte menneskene bak bloggene!!