Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 15. april 2014

Om litt....

er det Påskefri, for min del.
Det skal bli deilig, for nå trenger jeg fri, kjenner jeg.
I går sovnet jeg sittende i sofaen, med strikketøyet i hendene, etter at jeg kom hjem fra jobb.
Det var godt med en liten Powernap, kan du tro.

Jeg pynter ikke til Påske, for jeg er så fryktelig treg med å få det vekk igjen etter at den er over. Derfor har jeg påske hele året, nesten......hi hi

Jeg har et kunstglass som er super påskepynt
Og disse Marsipaneggene er min Absolutte Favoritt!!!

Masse garn er blitt handlet inn, så jeg ikke blir tom for strikketøy i Påsken. Det er viktig, altså.
Og et av prosjektene kom nettopp AV pinnen, nemlig den Norske jakken.....

Inntil nå, er den en genser, og JIPPIIIII...den passer, og er IKKE for stor, phu!

I dag skal den forandres til en jakke.
Men det blir IKKE heklet før oppklipp, for takk til deg Lone, for at du nevnte at det gikk ikke å bruke denne metoden hvis garnet var superwash.

Jeg har nemlig brukt Pt-5 ( 80% ull, 20% nylon) til mønsteret i gråfargene, siden jeg var ute etter en spesiell gråtone. Disse var de som var renest og kaldest. Mange andre gråtoner går mot beige, og det var jeg ikke ute etter denne gangen.

Det sorte garnet er Nøstebarns 3-tråds Lammeull, som jeg hadde i lageret mitt. Og det hadde gått å hekle og klippe i. Men jeg tar ikke sjansen på at det andre vil skli opp. Litt for mange strikketimer vil gå dukken om jeg gjør det.

Og selvfølgelig holder jeg på med et nytt prosjekt, i dette garnet.
Gjett om det er mykt!!!!!

Det kommer jeg strax tilbake til............

8 kommentarer:

Vibbedille sa...

Jammen godt du ble fortalt at du ikkje kan strikke stolper og så klippe når det er SW! Det kunne virkelig gått galt! Men eg anbefaler metoden om du en gang strikker i "riktig" garn ;)

GARN er et møst og en nødvendighet i påska, TAKK for stort lager hehe Har plenty å holde på med hehe Når begge jumprene her er ferdig ja da er det tilbake til ugleteppe mitt-GLEDER meg, for det er kjekt!

EG har tenkt å nyte dagen med åpen skyvedør, sola skinner, Ali mekker bil og Amira er ute på russe-abligøyer! hehe

KOS deg masse og nyt en flott dag!

Go`klem Vibbedille ;)

ANNEPÅLANDET sa...

Flott genser/jakke! Hvilken oppskrift er det?
Jeg har strikket en genser i Pt5, og ja, det garnet er ganske glatt så det er nok best med symaskin!

Er imponert over at du har fått en avocadoplante! Jeg har prøvd MANGE ganger, men har ikke fått dem til å spire en gang. Kanskje du kan beskrive metoden litt nærmere, jeg skjønte ikke helt trikset med tannpirkere? Bestemoren min drev forresten og stappet all slags fuktsteiner/frø oppi blomsterpottene sine, og opp kom både sitronplanter og drueranker. Hun hadde faktisk en drueranke rundt kjøkkenvinduet med små drueklaser på, men de rakk ikke å bli modne, sommeren var vel for kort her i Norge. Gøy å lage sine egne planter på den måten!
Ønsker deg en riktig fin påske! Det blir hjemmepåske her også. Og været skal jo bli bra her i vår del av verden :-)

Flowermouse Design sa...

Bare hyggelig - så glad du ikke fikk gjort det!!!! Blir herlig jakke!!! Du er flink med å strikke så mye mykt og godt!!! Og forresten, tror vi har samme påskeeggfavoritt!!!!! Stemmer også for Annes forslag om litt mer info om avokadostein. Hadde vært gøy å få det til :-) God påske Sylvia - håper du har nok forsyning med egg. Klem :-)

Madame sa...

Så fint dit kunstglas er som er påskepynt, Sylvia - god idé at det er fremme hele året.
Og så er jeg spændt på at se din jakke, når er færdig. Mønsteret er utroligt smukt. Her har vi sol i dag, men stærk blæst, og vi har lige gået en lang tur i Hundested Havn.
Ha' nu en rigtig god påske! Klem fra mig

Helen sa...

Der røk altså den "oppklippsplanen" - kanskje neste gang ?

Stilig kunstglass, og de eggene der - er også mine favoritter, kjøpte med en pose fra Gardermoen idag.
MÅ ha litt marsipan i påsken !

Nei, ikke mye pynt her heller, gule stearinlys også finner vi frem påskeegg som skal fylles opp - ellers ikke noe pynt. Har liksom ikke tradisjon til det, her i Italia, vettu :)

Det siste garnet der, så da deilig ut ! For tiden uten noen NYE strikke planer, dog en pose hjemme på Tjøme med en halv ferdig jakke oppi, fikk den dessverre ikke med i håndbagasjen (gudskjelov) - så denne påsken blir det ikke mye håndarbeid, men lesing tenker jeg.

Nyyyg og kos deg med fine fridager, god påske :)

Helle sa...

God ettermiddag, en liten hilsen fra Amsterdam.

Nyt påskeferien med strikketøy, og gjerne med noe godt til (marsipanegg eller litt rødt i glasset?).
Det har du fortjent.

For meg er påske synonymt med sy- og strikketid, samt mye god mat. Pynter heller ikke til påske, annet enn at jeg finner frem noen gule lys og servietter.

Her i Amsterdam ser det ut til at man ikke feirer så mye påske som vi er vant til med krim, påske-egg og gule lys. Påsken er i alle fall verken gul eller bestående av egg. Tivoli derimot...

Så fin genseren din blir. Godt du ikke klippet den opp og dermed ødelagt hele strikketøyet.

Så morsomt med avokadosteinen. Dette har jeg lyst til å teste selv. Kom tilbake med oppdateringer.

Rubia sa...

Riktig god påske! Slapp av og kos deg, det fortjener du nå.

Håper hodet ditt har blitt bra nå.

Lisbeth sa...

Her pyntes det heller ikke stort til påske. Har noen gule Acanthus fat, boller og lysestaker. Det blir min påskepynt ;) Så fin jakka di blir, gleder meg til å se den helt ferdig. Jeg har Marius på pinnene, igjen..... Nyt fridagene Sylvia, det har du fortjent :) Klem