Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 30. april 2014

Ny jakke, og god vin

Da var det neste jakke ut.....
Denne gangen i grått, og en selvkomponert modell

Du husker kanskje en jakke jeg viste tidligere, fra butikken, til 2500kr?

Den beige her, ja.
Den er utgangspunktet til denne jakken, men ikke helt lik, selvfølgelig. Den må jo bli "Sylvianisert" på et vis...hi hi

Jeg likte så godt flettene på mansjettene, og en enkel flette her og der på jakkekroppen
Derfor har jeg gjort dette på MIN jakke også
Men jeg laget en strammere mansjett, for nå har jeg så mange jakker, med vide ermer.
Og med denne stramme mansjetten, blir det et "pufferme" over, som blir veldig fin, synes jeg.

Et lite sideblikk.

Og så var det knappene, da.
Jeg ville ha noen som ikke synes så godt, men alikevel skulle de matche jakken
Det ble litt røffe "blondeknapper".
Men kun 4 øverst. Jeg liker nemlig ikke å være helt tilkneppet. Egentlig kommer jeg nok til å bruke jakken mest åpen, men greit er det, å kunne ha sjansen til å få knept den, om jeg vil.

Og ser du godt etter, har jeg enda en gang strikket en ICORD - kant, øverst oppe rundt halsen.
Halskanten var veldig vid, så den ble strammet opp.

Fakta:
Garn og forbruk: 125g Alpakka Silk, og 150g Soul
Pinner: 7 til jakken, 4 til mansjetten og ICORD - kanten rundt halsen
Teknikk: glattstrikk , frem og tilbake. Samtidig ble knappehull og kanter strikket på.
              7 knappehull, men bare 4 knapper ble sydd på.
              Fletter ble strikket inn over 4 masker, både på kroppen, og mansjetten .
Oppskrift: min egen frie fantasi
Strs:  ca Medium

Et bevis på at den er hjemmelaget.

Om jeg er fornøyd med den?
V E L D I G !

Og så har jeg funnet en ny, god rødvin
Mannen forstod at jeg likte den så godt, at han kjøpte to flasker til.
Snill mann jeg har, ikke sant?

I skrivende stund, har jeg godjakka på, og nyter deilig vin.
Ha en deilig kveld.

22 kommentarer:

Rita Follnes sa...

Nå sitter du virkelig og nyter. Jeg må vist åpne meg en flaske og kose meg litt jeg også. Jakken er helt super, den vil du nok bruke mye. Ønsker deg en videre superfin kveld. klem ;-)

Birgitte sa...

Fin jakke:) Kjekt å kunne lage noe så det blir akkurat slik man ønsker:)

ANNEPÅLANDET sa...

Så flott jakke! For et tempo du har på pinnene!
Ha en riktig fin helg! (Ja, den begynner jo nå, for mange :-)

Elisabeth sa...

Så superfin jakka di ble, Sylvia. Skjønner godt den er blitt en favoritt.
Deler du oppskriften tro?

Ruths datter sa...

Jakken er jo bare superfin. Så nydelige armer. Takk for vintips. Rødvin er favoritten her også.
klem

BrittB sa...

Så flott jakke du har strikket, imponerende at du komponerer oppskrift! Så flink du er! :-)
Takk for vin-tips!

Madame sa...

Supeflot jakke, Sylvia, og med dejlige detaljer som fx de spredte snoninger - Den bliver helt sikkert en favorit.

Bodil sa...

For ein flott jakke du har strikka :) Og knappane er jo så fine dei og.

Helen sa...

Super fin ble denne her, fine flette detaljer !!

Du må da strikke fortere enn en strikkemaskin, Sylvia ?
Du produserer på løpende bånd, og så mye fint da......:))

Morsomt å se du strikker i grått, jeg har jo blitt helt "blåfargegal", en farge jeg aldri brukte før anet i jeans !!!! Og nå få rjeg ikke nok at blåfarger, og alle sier jeg kler farge så godt !!

Moro å prøve noe nytt innen farger, tror vi kler flere farger enn vi først tror, vi MÅ bare prøve oss litt ut av komfortsonen med farger.....er du ikke enig?

En god røv, kan man heller ikke få nok av, nyyyyyt !

1 mai hilsen her, og jeg skal se over kjøkkenhagen, merkelig hvordan litt småtteri må IGJEN lukes unna...?

Lisbeth sa...

Den ble fin Sylvia! Likte godt flettene på vrangbordet, det tipset skal jeg ta med meg. Jeg tar alltid bilde av etiketten når jeg finner en vin jeg liker. Så lusker jeg inn på polet, drar opp mobilen, finner bilde og begynner å lete i hyllene ;) Ønsker deg en super 1 mai, jeg skal snekre og male i dag :)

Wenche D sa...

Så nydelig jakke! Grått er ein kledelig farge som står til det meste. God 1. mai!

Flowermouse Design sa...

Så flink designer du er!!! Skal du publisere mønstre på Ravelry??? For denne hatt gått unna. Flott modell og icord avslutning rundt halsen er utrolig fint!!!!

Lykketrollet sa...

Lekker jakke, imponert over tempo ditt.

Ha en herlig 1 . mai .

Eva Rinker sa...

Sååå fin jakka ble Sylvie. Du er superflink!! :)

Rubia sa...

For en flott jakke Sylvia!

Lykketrollet sa...

Lekker jakke og for ett tempo på deg. Imponert.

Rosehagen sa...

Å den var fin;) Og god vin sier vi da ikke nei til. Den står på lista over anbefalinger;)

Klem;)

Anne sa...

Utrolig flott jakke! Så mange fine detaljer i den. Likte godt fletene på ermene og at du har brukt fletter innimellom på bolde også, stilig. Skjønner godt du ble fornøyd med den!

Turid sa...

Den må testes , skriver opp navn -spennende å smake...

Turid sa...

Jakken Sylvia den var jo bare lekker , med alle dine krumspring med pinner og garn blir det meste lekkert- tenk at æ lot være å kommentere jakka , bare vin...ja ja - en god onsdag til deg!

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Så fin jakke, mye finere enn originalen! Likte veldig godt de lange mansjettene med fletter!!!

Anonym sa...

Fantastisk fin denne jakka! Jeg er ofte innom bloggen din og titter på alt det fine du lager. Kunne veldig gjerne tenkt meg å strikke jakka selv. Lurer på om du deler oppskriften? :0)

Hilsen Hege (hgunne@frisurf.no)