Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 8. april 2014

Mørk hemmelighet.....

Hva jeg strikker på nå?
Jo, det er en mørk hemmelighet, he he.......

Innimellom alt annet jeg har strikket på, har jeg strikket noe med SORT garn.
Og det er ikke akurat så spennende å vise frem, er det vel?

Her får du en liten, dyster smakebit, siden det har kommet andre farger til...... men mer sier jeg ikke foreløpig . Det er deilig å strikke uten farger for tiden, siden jeg er plaget med hodepine.
Ikke migrene, men uansett er det forstyrrende når det dunker ivei, og ødelegger syn og konsentrasjon.

Men jeg lover å komme sterkere og fargesprakende tilbake igjen.

I dag er dagen dømt til husvask og baking. I morgen er det siste Strikkecafe før sommeren. Jeg skal bake Ostekake igjen, men med appelsinsmak, siden det snart er påske. Å, neida, jeg er ikke lei av ostekake , selv om jeg har spist det hele helgen.

Kaker blir jeg ALDRI lei av. Og Lene spør hvor jeg gjør av dem? Vel, jeg har et slikt BELTE rundt livet, og der holder alle kaker, sjokolader, potetgull og annet godt til! ;)

14 kommentarer:

Rosehagen sa...

Sjokoladefarger;) og litt kaffe og kanel ;)Ostekake er jo bare en av favorittene her i huset også;)
Kaker får jeg aldri nok av ;) Sjokolade må jeg bare bestemme meg for at jeg ikke liker!! Etter 6uker uten trening er kroppen ganske dvask!!
Men pytt, det er påske og jeg håper på skiturer;)

Kos deg med husvask(trim) og baking;)

Klem fra Ann-Mari

Barwitzki sa...

Herlig strikkecafe... jeg liker...
jeg vil komme også :-)) hyggelig med morsom folk og strikke og prate, naturlig jeg kan skjønne ikke så mye, men jeg mener det ville være tross alt veldig fint... Så Sylvia har en fantastisk strikkecafe i morgen.
Vakker er mønsteret med strikkeprosjekt. Ser veldig god.
Klem fra Viola.

Flowermouse Design sa...

God bedring!! Og du kan jo alltids bruke solbriller om du vil strikke med farger...:-) Kos på på strikkekafé!!!!

Rubia sa...

Hvor får man kjøpt de beltene?? :O)

Kjenner til den hodepinen der. Har den innimellom. Holder det gående i 3-4 dager i slengen. Skikkelig irriterende! Håper du er kvitt din snart!

Miri Vandre blandt ege sa...

Åh disse langvarige hovedpiner er altså dræbende - håber kagen hjælper :)

Helen sa...

Sitter her å humrer over dine kaker blir av, da vet jeg hva det er jeg har fylt opp rundt magen min også..hehehehehe ..... hjelper ikke på med sicilianske cannoli kaker heller....men, guuuud så godt !

Ja, du detter var mørkt og spennende, du vet å holde oss nysgjerrige...så nå lurer jeg veldig på hva dette er for en genser, for det må da være en genser?

God bedring med hodevondt....isjameg...
så kjedelig :(

Madame sa...

Ostekage med appelsin hører til det bedste, der findes af kager :-)
Rigtig god bedring med hovedpinen, Sylvia! Har du prøvet med lidt chokolade og et glas vin? Det plejer at virke på mig.
Det ligner en færøsweater, du strikker ...

Rita Follnes sa...

Hei ser at du liker å bake og spise kaker, det gjør jeg også. Flott genser du holder på med ligner på de islandsgenserene vi gikk med da vi var ung, men de er jo kommet tilbake. ;-)

Strikkeheksen sa...

Så gemmer du i hvert fald det bælte godt på billederne, Sylvia - man ser det slet ikke ;-)
Spændende med en sort trøje med mønster, mon det er til dig selv, eller måske din søn?
Hvor er det træls for dig, at du skal døje sådan med hovedpine, håber på snarlig bedring til dig :-)

Ruths datter sa...

Jeg elsker også kaker,men ikke ostekaker.Særlig hvis de har rømme i de. jeg har ei oppskrift med føte og ost. Den er god. Jeg synes strikketøyet ditt ser spennende ut Sylvia. Gleder meg til å se hva det blir. Grått hvitt og svart er så flott. Ønsker for deg at hodepinen forsvinner helt.
Klem

Elisabeth sa...

Spennende med mørk strikk. Assosierer med mørk sjokolade og svart kaffe som er min favoritt. Kanskje skal den hete Mocca?

Strikkecafe? Jeg er i farvannet i dag. Mulig jeg stikker innom. Når begynner det?

Fin onsdag Sylvia!

hobbyvenn sa...

Dette så spennende ut. Jeg synes det er så kjedelig å strikke i sort, men da er det jo ekstra greit når det kan blandes inn farger. Gleder meg til å se hva dette blir. God bedring!

mimouna sa...

God bedring fra hodepinen!

Den mørke hemmeligheten ser spennende ut, og kake er godt... :)

Ann-Jorun Eikrem sa...

Spennende, men vi får vel se det ferdige resultatet.
Ønsker deg god bedring med hodepinen og en koselig kveld på strikkekafe.