Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 18. april 2014

Langfredagsmorgen.......

Sove leeeenge!
Rolige sysler, som kaffe og strikketøy
Dette er Påskestrikketøyet mitt. Jeg bare nyter det, og strikker litt nå og da.

Den Norske jakken/koften er nå klippet opp, etter banning og forbannelser med symaskinen. Hver gang jeg må bytte tråd, oppfører den seg som en idiot, og jeg med MITT temperament, har ikke tid til sånnt tull.
Det er derfor jeg ikke syr!

Jeg koser meg med pus istedet
Hun har fått kokt fisk i Påsken, og er veldig fornøyd.

Jeg har kun ET marsipan-egg igjen, og må gå på Eggjakt i butikken i morra, for å få en ny forsyning.
Der jeg handlet sist, hadde de dem ikke. Jeg MÅ ha flere slike mumse-egg, mmmmmm.....

Men, jeg fikk kjøpt inn fine tulipaner
     Som jeg nyter synet av hver dag.

Og i dag, hva skal jeg gjøre i dag?
Absolutt Ingenting!!!!

GOD PÅSKE!

15 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Lyder skønt :-) Her blev vi efter en temmelig urolig nat, vækket kl. halv syv af Lillefrø - pyha, jeg er alt for gammel til det natteroderi :-)

Så jeg skal absolut heller ikke lave noget som helst i dag - udover at strikke lidt på alpaca-trøjen, der nu er nået til 1. ærme - uha, hvor bliver den lækker - det Faerytale garn er helt fantastisk, så tak for tippet, Sylvia og rigtig god dovne-dag til dig :-)

Helle sa...

Akkurat en sånn morgen har jeg også. Kaffe og strikketøy, samt en refleksjon over at vi ikke har flere marsipanegg i skapet. :)
I går så regnet og blåste det så ille at jeg ikke orket å sette nesen utenfor døren. Ingen nye marsipanegg mao, husbonden hadde nemlig glemt å kjøpe drm før butikkene stengte på onsdag. Men, Rødvin og strikketøy foran peisen fungerer jo det også.:)

God strikke-påske. :)

Madame sa...

Jeg er spændt på at se din jakke, Sylvia, men sikke en dum symaskine, der driller dig :-) Her har vi også en rolig dag uden pligter og skal bare udtænke gæstemiddag til i morgen. Rigtig god hyggedag til dig!

Lene Megan sa...

Dejlig morgen, perfekt, bare slappe af, hygge sig med strikketøj og fornøjet kat. Men vi må ikke gå ned på marcipanæg! :D Anton Bergs er de bedste synes jeg, gerne dem med lakrids og mandler.

Håber du får en fin laaang fredag.

Klem.

Gitte sa...

Jeg har faktisk været rigtig aktiv i dag - løbetur (godt nok kun 3 km) et par telefonmøder (arbejde), og så en ordenligt gang oprydning og rengøring på sønnens værelse. Han er kun interesseret i at få det overstået hurtigst muligt, og så få mor UD, så der kan spilles computer. Nu blogger jeg lidt, og så må jeg se om der er energi til mere, eller om det er en ren afslapningsdag. Jørgen har lovet en god frokost. Både Lise og Søren har venner på besøg, så det bliver et helt selskab :-)

Jeg er spændt på at se din norske trøje. Synes du laver overspringshandling med nyt strikketøj.

YES - kun 2 måneder til vi skal ses. Det bliver hyggeligt at mødes i Århus.

hobbyvenn sa...

Så koselige bilder. Ønsker deg God Påske!

Anne sa...

Jeg gleder meg til å se jakken ferdig:) Det er så fint med kalde gråfarger syns jeg. Og det med tålmodighet og temperament når ting ikke går helt rett vei, det høres ut som meg;) Litt banning pleier å hjelpe, og kanskje en liten pause på å roe seg ned, hehe;) men det var da godt du fikk vite om hekling og superwashgarn før du satte saksa i! Jeg blir gjerne med på et sokkepar i mnd med deg! Så får vi se om jeg klarer å holde det gående. Det er sånn at når jeg får dilla ja da må jeg lage mye av det på en gang, så blir det litt binging på det området også;)

Kos deg videre i påsken med late dager!

Siddis back home sa...

Så herlig, her har vi endelig sol, jobbing i hagen, har akkurat hatt en herlig lammestek! Nå strikkes det, ser jeg strikker på samme pinner som deg, jeg strikker retrojakken! Ha en fin kveld hos deg! Klem fra meg

Barwitzki sa...

hi hi ja hyggelig, vi har litt regn i dag. Jeg hadde laget mat og vi spiste sammen med min mor og ettermiddagen var med fin kake og kaffe... og slappe av... riktig fint.
I morgen skal kommer solen tilbake og vi vil ute med sykkel.
Jeg gleder meg å se din jakke :-)
Ha det koselig fortsatt... god påske
ønskers. Klem fra Viola

Flowermouse Design sa...

Høres igrunnen ut som en perfekt påske bortsett fra en kranlete symaskin... Gleder meg til å se jakken!!!! Og lykke til med eggjakt!!! Fortsatt god påske Sylvia!!

Helen sa...

Jeg synsd et høres ut som en ABSOLUTT god plan :)))

Britt-Unni Pedersen sa...

Ett nytt eventyr? (Genser)

Rita Follnes sa...

Så fint at du koser deg (det gjør jeg også)Ser ut som et flott strikk du har på pinnene. Jeg har kjøpt inn så himla mye påskesnop så her har vi skapene fulle. Påske er en deilig tid. ;-)

Line Kristine sa...

Høres ut som en veldig fin langfredag! Ro og kos i forskjellige varianter :)
Fortsatt god påske!

Rubia sa...

Det er hærlig å gjøre ingenting!