Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 24. april 2014

Jeg lovte jo

..... å vise jakken min PÅ.

Dessverre er det Mannen som har vært fotograf, og det er ikke så bra.....
Her er feks et av dem som ikke havnet i søppelkurven.

Og dette ble sånn halvveigs godkjent
Ikke bekymre deg over plantene på uteplassen vår. Det kommer bedre tider fremover. :)

Jeg har nettopp sydd på 6 stk trykknapper ( egentlig 12 tilsammen.... De er jo på begge stolpene)
Var det kjedelig? Å, ja, det var det. Men så er det gjort, og jakken kan brukes fremover. For i dag var det litt friskere i luften. 

Jeg sa til Mannen at vi måtte ha et helbilde også , og han uffet seg, og sa det måtte skje på et blunk, for han var på vei ut døra her. Så beklager folkens , dette er slik det ble, ( etter beskjæring) og det beste jeg kan vise frem akurat nå
Jeg sier det en gang til : jeg er veldig fornøyd med jakka mi.

Og noe som er superkoselig, er at Sønnens kjæreste fallt pladask for den også.
Hun har alltid ønsket seg en slik jakke, sa hun.
Selvfølgelig skal jeg strikke en slik jakke til henne!!!

Garn er kjøpt inn
Hun valgte seg disse fargene. Den sorte er hovedfargen, som i min.

Jeg fyllte en pose med garn i forskjellige farger i butikken, som jeg tok med hjem. Og så fikk hun velge de fargene hun ville ha. 
Hele jakken vil nå bli strikket i originalgarnet Pt-5. Og jeg skal også leke litt med mønsteret i rundfellingen på denne, slik at ingen vil bli lik.

Pinner og garn ligger klart, så da er det bare å slå opp masker............

17 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Den er bare blevet så fin ! Og du er sød, at du magter at strikke endnu en :)

Rosehagen sa...

Jakken din ble så fin;) Skulle kommentere den da jeg var på hytta, men der sa nettet NEI!
Jeg skulle ha mannen min til å fotografere meg under 17.mai i fjor. Ikke mye å rope hurra for. I disse digitale tider er det jo bare å knopse i vei!!Men tre fire bilder. Mannfolka er ikke like opptatt av sånne detaljer. Men du så kjekke de er ellers;))
I dag er pcen og jeg ute og jobber!!! Bare en liten pause nå;)

Fin ettermiddag til deg;)

Klem fra Ann-Mari

Rubia sa...

Jakka ble kjempefin! Den blir nok god å ha på kalde kvelder.

Lisbeth sa...

Kjempefin! Den kommer du til å bruke mye tenker jeg :) Så snill du er som strikker til "svigerdatteren" din også, det blir nok satt pris på! Fin strikkekveld til deg :) Klem

Madame sa...

Wow, hvor er den flot til dig, Sylvia, og jeg kan godt forstå, at sønnens kæreste faldt pladask for den! Hun er heldig, at du vil strikke en til hende også :-)

Lin sa...

Den blev da noget saa laekker. Haaber soennens kaereste er klar over hvor heldig hun er. Sikke et arbejde.
Sig du bare til din helt at billederne er blevet fine ( for ellers vil han nok ikke hjaelpe dig igen hehe).
Klem

Flowermouse Design sa...

Du ser strålende ut!!! Og så herlig at du strikker til din sønns kjæreste!!! Så god du er!!!!

Refleksjon på livsvegen sa...

Gratulere med fin jakke!!

Og så kjekt at den falt i smak hos fleire. Og du er kjempesnill som strikkar til andre enn deg sjølv.

Nyt våren @-}--

Helle sa...

Så fin den ble. Smart med trykk-knapper, det gjorde den straks litt mer moderne. Må smile av fotograferingen. Ingen er nemlig en mer utålmodig fotograf enn husbonden, som faktisk ønsker å ha foto som hobby. Men å ta bilder av meg til bloggen, nei det er visst vanskelig. Jeg ender som regel opp med et halv-skarpt...


Heldig svigerdatter du har. Fargene hun plukket ut synes jeg var friske, samtidig som de passer til modellen. Dette blir nok bra. :)

Rita Follnes sa...

Supre bilder. Tror du er litt streng med deg selv for du er flott på bildene. Jakken er også veldig fin så jeg forstår at din (svigerdatter) ønsker en slik og du er en knupp som strikker en slik til henne. Jeg synes hun har valgt fine farger. Lykke til, skal bli spennende og se hvordan en vil bli. ;-)

BrittB sa...

Du ser flott ut i den nye jakken!!
Heldige svigerdatter som får en slik jakke!!! :-)

Susann Englemamma sa...

Haha!! Jeg har rett og slett gitt opp å få manen til å ta bilder, for det blir rett og slett ikke bra ;) Hvorfor er de slik tro? Det er da ikke så vanskelig å ta noen bra bilder! Spørs om det er tålmodigheten det står på!?
Du har i allefall strikket deg en superfin jakke!!
Ønsker deg en fin helg :)

framboise60 sa...

So beautiful! Congratulations!

Nyter så godt jeg kan - når jeg kan ;-) sa...

Så flott den jakka ble Sylvia :-) Og du kledde den skikkelig godt :-) Si bare ifra derom du vil ta på deg enda et strikkeoppdrag, jeg betaler jeg vet du ;-)

Lykketrollet sa...

Lekker jakke og flott modell

Anne sa...

Så flott genseren din ble! Passet deg helt perfekt:) Og jeg syns din var mye finere enn originalen. Maisokkene dine var også flotte og fargerike! Jeg har strikket flere par i april som jeg snart skal blogge om, så jeg satser på jeg skal klare ett par i mnden;)
Heldig svigerdatteren din er som får strikkeplagg av deg. Jeg har hatt en god bloggepause og heller strikket masse. Med fint vær så måtte jeg jo også være litt i hagen og putle på;)

Marianne sa...

Den er helt fantastisk og klær dig rigtigt godt <3