Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 25. april 2014

Italiensk, frittgående Brownies

Litt forvirrende tema på innlegget i dag, kanskje?
He he...det kommer av mange ting.......


I går bakte jeg igjen.
Dette var andre gang i løpet av uken, for tidligere denne uken bakte jeg scones.

Ja, baking er min form for Yoga, kan man si. Da slapper jeg av, og er i mitt ess!!!
Man gjør noe kreativt, samtidig som resultatene kommer med en gang, nesten.

I kaken hadde jeg egg fra frittgående høner, som jeg fikk av min venninne. Tusen takk Anne Lene.

De kommer fra mange forskjellige slag, det kan man se på eggene.
Og mulig noen kom fra hønene Sylvia og Sophia ? :)
Jeg fikk nemlig lov til å gi to av hønene navn, og da var jeg bare nødt.........

Denne gangen ble kaken ekstra god, for i den har jeg flybåren sjokolade fra Italia!!!!

Min gode Bloggvenninne Helen, som jeg også har truffet etpar ganger, er blitt så flink til å bake og lage dessert, med oppskrifter jeg har sendt henne.
Hun er så glad over det, at hun sendte meg 300 g med mørk kokesjokolade.

Og Helen, den er ekstra god den sjokoladen, mmmmmmm Jeg har spart den ene , slik at jeg kan kose meg med den helt selv, kanskje til et glass rødvin?


Så er det atter helg

.....som for min del består av jobbing.
Dessuten er det fellesdugnad i borettslaget, det slår aldri feil med min jobbehelg, sukk. Så det blir på med arbeidstøyet like etter jobb, og kanskje pølse og brød til lørdagskosen.

Men jeg har jo god rødvin og deilig sjokolade til kvelds!!!!
Ja, også supergode BROWNIES da!

GOD HELG!

16 kommentarer:

Elisabeth sa...

God fredda´på jobben og dugnad.
Og frittgående italienske brownies er vel ikke av den værste helgekosen kan jeg tenke meg?
Enjoy!

Rosehagen sa...

Ja jeg kommer;) ;) Dette var jo det første jeg så når jeg gikk inn på bloggen;) Snakk om fristelser til frokost;) Vi er heldige som er så heldige å få sjokolade fra det fristende utland;)
Her ble det servert kaffe på senga i dag tidlig, nå er det noen timer prosjektopgave før jeg tar med meg sysaker,rødvin og sjokolade og drar på jentetur;) Kanskje jeg skal bake en Brownies før jeg drar?!
God helg til deg skjønne bloggvenn;)

Klem fra Ann-Mari

Klem fra Ann-Mari

Rubia sa...

De så skikkelig gode ut. Nå ble jeg sulten og det er leeeenge til lunsj.

Lykke til med dugnaden!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Mmmmm! Den går nok ned på høykant, kan jeg tenke meg! Med eller uten rødvin! Kos deg, og ha en god helg! Klem Cathrine :-)

Vibbedille sa...

Frittgående Brownie ja, HAHA der fikk meg til å le hehe Hørtes nydelig ut ;) Liker i grunnen å bake eg også, men har blitt litt tiltak etter at eg ikkje kan spise noe av det eg baker lenger....Men det hender eg slår til og de eg bor med havner i sjokk hehe

Dignad er koselig syns eg, her er det Ali som stiller opp og eg er "bare" sosial med naboene ;) Nærmer seg her også ;)

KOS deg masse og ha ei deilige helg uansett ;)

Go`klem Vibbedille ;)

Madame sa...

Jeg satte gerne tænderne i din fritgående brownie - den ser lækker ud :-)
Rigtig god abejdsweekend, Sylvia - og fellesdugnad.

Helen sa...

Herlig overskrift :)

Ja, ikke sant den er god? Skal være spesielt god disse fra Perugia. Sammen med litt mørk rødvin, mmm..må da være godt ? Og vel unt når du kommer i mål.

Ser da helt perfekt ut den brownies kake din, og jeg VET den er god - elsker den oppskriften, og ja, jeg bakte den til påske.

Skal snart ha ett hage selskap (mai mnd) og da har jeg tenkt og lage pannacotta a la Sylvia, vettu :)

God helg - ikke slit deg helt ut nå.....

PS, ikke noe strikketøy her i Italia, og gjett om jeg savner
det...? Blir mere lesing, da....

Miri Vandre blandt ege sa...

Du er mester ud at finde måde at nyde på :)
Rigtig god weekend !

Lene Megan sa...

Fritgående brownie? Måske er den på vej til Danmark? Og her står jeg og tager imod! :)

Ønsker dig en fin weekend med masser af solskin. Fordi.

Knus

Flowermouse Design sa...

He he - den var god. Frittgående brownies på vei til Sørlandet også??? Kos deg så masse. Jeg er imponert over all bakingen!!!!

BrittB sa...

Tennene løper i vann...Brownies...nam!!
Kos deg i helgen! :-)

Nyter så godt jeg kan - når jeg kan ;-) sa...

Ahhhh.... den brownien så aldeles nydelig ut Sylvia :-)

Ønsker deg en god jobbedag (kanskje jeg ser deg i morgen), og en fortreffelig dugnad :-)

Klem Tove

Lisbeth sa...

Den kaka så jo bare himmelsk ut!! Noen ganger er jeg glad jeg ikke tåler hvete..... Skulle jeg ha puttet i meg alt som ser så fristende ut, hadde jeg rullet ;)Jeg har fri i helgen - skal nyte sola ute, lese og strikke. Samle litt krefter etter en strevsom uke. Kos deg med det du har på programmet :) Klem

Gitte sa...

Lækre fritgående brownies :-) Hmmm - får lyst til at bage. Kan se at rabarberne er på vej op. Uhmm - Rabarber tærte.

Hvor er din jakke blevet flot! Og så strikker du lige en mere. Du er da fantastisk :-)

Gitte sa...

PS: Denne weekend har jeg FRI :-)

Susann Englemamma sa...

Namm det så digg ut!!! Jeg har bestemt meg får å bremse en god del på sjokoladespisinga (for jeg er rett og slett vill etter sjokolade også kaker med sjokosmak) for nå er bikinisesongen rett rundt hjørnet! Men jeg håper du nyyyter brownies og sjokolade fra utlandet i helga ;)