Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 21. april 2014

Candy Crush

En fargerik Påske har vi hatt i helgen.

Jeg har dekket bordet med min MARIMEKKO-duk, som jeg har hatt noen år. Jeg bare elsker den, og det er hyggelig å sitte ved bordet med en kaffekopp og lese eller blogge.
Selv om jeg prøver meg frem på grå/sort scalaen, ser du vel at jeg ikke kan unnvære farger?

Det er også blitt strikket ankelsokker, som er et must i tiden fremover
Istedetfor tøfler, er disse bare til å trekke over foten, og vandre rundt med.
Disse ble litt vide, men pyttsann, hun som fikk dem ble veldig glad og overrasket for dem.

Og da kan man si jeg har overgått meg selv igjen, og ferdig med MAIsokkene!!!! ;)
Mulig jeg lager et par til, så får dem heller gå innunder mai allesammen, siden de ikke er så store.

Og hiv deg gjerne med, på et par sokker i mnd. Det er faktisk veldig morro. Og man får brukt opp garn!
Ha en fortsatt fargerik Påske.

12 kommentarer:

Flowermouse Design sa...

Herlige farger hos deg i dag Sylvia. Skal si du er i full sving med sokkestrikking. Jeg har prøvd å strikke sokker, men mistet helt lysten i møte med hælen. Mye gøyere med tomler på votter :-)

Madame sa...

Wow, din dug er vidunderlig, Sylvia - jeg holder meget af Marimekkos farver og mønstre.
Du er så dygtig til at strikke, og jeg burde tage mig sammen og finde strikkepindene frem igen.
ønsker dig en fin-fin 2. påskedags aften!

Line Kristine sa...

Da er vi to! Som ikke kan unnvære farger, mener jeg :)

Rubia sa...

Fargerikt og flott. Både hjemme hos deg og sokkene.

Barwitzki sa...

Ja påske var så deilig... :-)
Hyggelig er bordduk - jeg liker.
Fine sokker.
Jeg strikker tykk sokker også nå,
fin varm er føtter dermed - koselig.
Ha en fin uke Sylvia.
Klem.

Karina Bunkenborg sa...

Vildt flot dug og søde sokker!

BrittB sa...

Flott og fargerik duk! :-)
Det går radig unna med sokke-strikkinga di!
Jeg holder på med et par sokker, sånn innimellom andre prosjekter, men tror ikke det blir et par sokker i måneden, nei... :-)

Lin sa...

Dejligt med farver. Skoen pude du har i stolen, og din radio er ogsaa skoen.
Et par sokker om maaneden??? Det proevede jeg sidste aar, men det virkede ikke. Suk.

Strikkeheksen sa...

Ikke tale om sokker, Sylvia - jeg har stadig et hængeparti ;-)Men de er nu fine, dine overtræk :-)
Det ville da også være synd, hvis det hele blev gråt og sort - heldigvis har vi muligheden for trække farver ind i vores hverdag :-)

Helle sa...

Kan vel ikke helt se for meg deg uten farger? Tror du trenger det for å trives. Duken var helt herlig. Liker så godt Marimekko, og skulle gjerne hatt mer av det selv. Ellers synes jeg dessverre at den er litt dyr, -, også er jeg ikke så flink med interiør. - Eller så prioriterer jeg ikke å bruke tid på det annet enn når jeg har ferie og endelig "ser" hvordan tilstanden er i heimen. :)

Lisbeth sa...

Jeg blir så glad når jeg ser andre innreder med farger. Der er jeg ganske pysete.... må ha det dempet inne, men kan godt spe på med en pute med sprek farge, stearinlys eller blomster :)Tror ikke det blir så mye mer strikking på Stina, det var ikke helt hennes greie dessverre ;) Ønsker deg en fin uke, det er straks helg igjen :) Klem

Elisabeth sa...

Digger også akkurat det Marimekkomønsteret. Har det i liftgardinen på arbeidsrommet. Gjør meg i godt humør.

Og du, så flott du ble i den nye jakka di.
Vet du, jeg er i gang med å strikke Marius med rundfelling i Alpakka til min svigerdatter. Morsomt arbeid, og herlig å slippe klippemontering og symaskin.