Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 3. april 2014

Alle GODE ting er tre!

I dag har jeg virkelig stått på.
Velkommen til Mitt Lille Bakeri
Jeg hilser April velkommen

Ukens " Blomst " her hos meg, er en JordbærOstekake.

Sophia bestilte en med masse jordbær på. Og selv om de ikke har stått i sommersolen , så var det et snev av sommer alikevel, da jeg puttet et i munnen.

Denne skal vi ha til kveldskaffen her hjemme. Og min mor er allerede på vei. Hun er like gal etter kaker som meg.

Men det er jo ikke det eneste jeg har bakt i dag, da.
Jeg startet først med gjærbakst
Tebirkes

Disse er det årevis siden jeg har bakt.
Oppskrift etter eget hode, og så smurte jeg de med godt smør, før jeg pakket dem i tre lag, og drysset på Valmuefrø på toppen. Eller birkesfrø, som de sier i Danmark, derav navnet.

Så var det oppgave nr tre, som Sønnen hadde spurt så pent etter. De er nemlig hans favoritt
Chokolathe Chip Coockies

Deilige kjeks med masse sukker, valnøtter og mørk sjokolade, i biter.
Siden jeg ikke hadde brunt sukker inne, ble det hvitt sukker, og de ble ikke så seige som han liker dem. Men det var visst ikke noe å si på smaken alikevel. De smaker karamell ;)

Alle gode ting, er altså tre.

Nå skal kvelden fylles med kakespising, kaffe og prat. Og strikking, of course.......
Håper du koser deg litt, du også.

10 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Altså, altså - så hyggeligt og fristende og jeg sidder igen og tænker på, hvor du dog gør af al den kage - for den sidder vist ikke fast på din figur ;-)Bare jeg snuser til en kage, tager jeg på ;-)

Tænk, at det lykkedes med sokkerne - måske bliver der lidt Faerytale tilbage til sokker fra den stribede trøje, som jeg naturligvis slet ikke røber farven på, før den er færdig, men fin - dét bliver den :-)

Anne sa...

Du er dømt til at bage til os, når vi ses til Garnstafet :-)

Rubia sa...

Det var jammen litt av en bakst. Det ser utrolig godt ut alt sammen!

Madame sa...

Hvor ser det lækkert ud, og din jordbærostekage er helt fantastisk. Jeg kan tænke mig, I havde en dejlig aften.
Ønsker dig en fin-fin fredag!

Susann Englemamma sa...

Nam det så godt ut!! Skal jammen si du har vært produktiv :) Nyt baksten og ha ei super helg! :)

Mira sa...

Ser super godt ut. Takk for
navne-forklaring. nytt for meg.
Kos dere, God Helg!

Klem,

Helen sa...

Ja, jeg koser meg med husarbeid - NOT

Så dette var deilig å se på, kan nesten lukte bakst helt til Italia !

Den ostekaken, oh my god, den såååå god ut !!

Fredag, og ny helg rundt hjørnet. Vi skal antagelig en kjapp tur til IKEA (Roma), bare jeg blir ferdig med husarbeid og hjemmekontor...litt ting og tang skal kjøpes inn, gjøres hver vår, når jeg tenker meg om.

God helg og nyyyyt at det deilige du har bakt, lei av husfliden er jo bare å åpne sitt eget lille hjemmebakeri i hagen, jeg kommer !

Miri Vandre blandt ege sa...

Søde du , hvor ser det dog lækkert ud !!!

Anne sa...

Skal si du har stått på i dag! Alt ser så lekkert og godt ut, de som deler hus med deg er virkelig heldige;) For helgen har jeg ikke noen spesifikke planer(hvertfall ikke enda) og det kjennes godt ut! Men før det virkelig blir helg skal jeg en tur på trening. Det gjør godt for både kropp og sjel og fredagstrening er den beste i hele uka. En ting jeg skal på lørdag er å kjøpe en ny duk/løper til sofabordet. Trenger noe sprekt for nå er det på tide å pynte litt med vårfarger. Og så er det ikke lenge til påskepnten kommer frem heller;)

Kos deg i kveld med kake, besøk og strikking!
Klem

Lin sa...

Miam miam jeg kommer en smut indenom. Det ser bare for godt ud.