Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 30. mars 2014

Utedag & Bakedag

Siden det er søndag, har jeg bakt igjen.
Ferske rundstykker ble det i dag, siden det bare var tørt brød 

Dette er fine rundstykker, men med helmelk og masse rapsolje, så de ble mektige og gode.
Måtte pynte litt med havregryn på toppen, sånn at de ser litt sunne ut, he he....

I skrivende stund, sitter jeg her
Her drikkes det varm te, nyter ferske, lune rundstykker, med garn og strikketøy i nærheten.
Du kan tro jeg koser meg nå. Litt rød i fjeset har jeg også blitt, men jeg har smørt meg med solkrem!

I dag får husarbeid være husarbeid, for i dag vil jeg være UTE i sola og samle energi.

Jeg sitter faktisk litt i totalt kaos, for utemøblene er stablet slik at jeg må ha litt hjelp. Men det får jeg ta senere, når noen blir ledige til å hjelpe.
Innen da, nyter jeg tilværelsen.

Det håper jeg DU også gjør :)

11 kommentarer:

Anne sa...

Jo jeg har haft en dejlig søndag...vi har ryddet op i kælderen og bagefter gik vi en dejlig tur. Om lidt skal vi i biografen og se en film om Monica Zetterlund...det var dårligt vejr da jeg bestilte billetter ;-)

Helen sa...

Nyter sol og varme her også, på Villa'n vår ! Her også kaos med utemøblene, noen står inne og noen under taket, men jeg finner alltids en stol å sitte i - ute !

Først hagen som skal ordnes, også har det vært litt vår rengjøring....ikke mye strikking, men litt italiensk pugging, og nå lages en kopp te.

Utemøblene skal nok mer på plass i løpet av uken, tenker jeg.

Nyyyyyt VÅREN !

Flowermouse Design sa...

Så herlig Sylvia!! Dette må jo være oppskriften på det gode liv!! Fortsett å kose deg masse!!!!

Madame sa...

Det ser vel nok hyggeligt ud med strikketøj, Sylvia, og sikke nogle lækre nybagte rundstykker.
Jeg har også været ude i solen og er blevet ladet op - har slet ikke været praktisk, men kun nydt foråret på en skøn tur på Bakken og i Dyrehaven.

Lin sa...

Oj saa koseligt. Vi har hatt innedag med pandekaker og film paa tv.

Rita Follnes sa...

Ser at du nyter å sitte ute. Jeg har hatt det slik i dag jeg også. Så deilig å tamed maten og te-koppen ut. ;-)

Strikkeheksen sa...

Sådan har jeg også siddet i formiddags, helt vidunderligt solskinsvejr :-)Jeg kørte også lige hækklipperen igennem mine roser, så blev de beskåret ;-)

Jeg må sige tak til dig, fordi du fik mig i gang med den stribede - det er første gang jeg strikker med Faerytale og sikken et totalt lækkert garn :-)

Jane sa...

Så lækkert med nybagte rundstykker....uhmm det elsker jeg :-)

mimouna sa...

Utrolig hvor godt det gjør å flytte ut i solveggen etter en lang vinter. Og med ferske rundstykker, te og strikketøy er verden nesten perfekt. kos deg! :)

Rubia sa...

Det så ut som noen veldig gode rundstykker!

Jeg var også ute i helgen. Det ble en tur i Stavern, litt planting og masse raking. Det er viktig å få litt sol nå tror jeg.

Anne sa...

Det så herlig ut! Her har det også vært strålende vær og det skal fortsette ut denne uka hvertfall;) Fikk sittet en del ute når jeg var i bursdag til broren min, det var deilig. Håper det blir slikt vær i påsken så kan vi også dra frem hagemøblene som er stablet bak i boden;)

Ha en flott uke!