Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 19. mars 2014

Sommerlige striper

Siden den grå ridegenseren er ferdig, er det altså lov til å begynne på noe nytt.
(Den var visst på ridetur i går......)

EGENTLIG holdt jeg på med noe annet, men før helgen kom det ei innom butikken, som jeg kjenner, som hadde med et Camomille magasin, der hun viste meg b.l.a. en stripete genser, som hun hadde lyst til å strikke. ( så lekker, tenkte jeg)

På vei til jobb på mandag, kjøpte jeg med meg et Camomille magasin, som jeg trodde var det riktige, men altså, det var det IKKE.
Det riktige til høyre, mitt feilskjøp til venstre.

Det morsomste var at denne stripete genseren, den VAR i magasinet jeg hadde kjøpt! Slå den, da!
Og som du klart kan se, så valgte jeg andre farger. Altså " nye" farger til meg selv. Denne skal være en følgesvenn på sommerkvelder, med kanskje bare en singlet under........

Siden vi har FAERYTALE i butikken, ble masker slått opp, og det ble strikket på med en gang......

Jeg elsker Faerytale garnet, men det finnes så få oppskrifter som er fine med det. Denne genseren er jo så lekker fasong på, og kan variere i det uendelige.
Designeren bak denne er Merete Kristiansen,  med bloggen nostesjel.com
Anbefaler henne et besøk, for hun lager så mye fint. Linken finner du også i sidebaren min :)

Og grunnen til at jeg har bilde av begge Camomille magasinene her, er at da jeg kom på kaffe hos venninnen min i går kveld , lå det jeg EGENTLIG skulle ha hos henne! Morsomt.
Jeg fikk låne det med meg hjem, for der var det mange flere strikkeoppskrifter, pluss masse annet fint også.

Vi har også blitt enige om å byttelåne magasiner av hverandre. Hun kjøper en type, jeg kjøper en annen. Så bytter vi. Slike magasiner koster mye penger hvis man kjøper ofte......som det hender jeg gjør....kremt! = penger spart. Veldig lurt.

I magasinet var det også fargeinspirasjon, og selv om man ikke kan se det så godt her på bildet mitt, så passer de rødfargene jeg valgte til vimpelputa mi, nesten akurat til denne røde fargetabellen.

Og neida, puta er ikke glemt, den skal få en bakside også.....sånn innimellom.

Men akurat nå er det EVENTYR-striper som gjelder.

10 kommentarer:

Madame sa...

Wow, den stribede sweater er skøn, Sylvia, og farverne, du har valgt, bliver så flotte til dig.
God idé at du og din veninde bytter magasiner.
Onsdagsklem!

Helen sa...

ÅÅhhh, den genseren likte jeg også !
Tro hvilke farger jeg skulle hatt i stripene?

Ser du er på litt sånn lavendel lilla ! Nydelig farge, og som du skriver, ny for deg, ingen røde striper her nei :o)

Hva er det du drømmer om å pusse opp i heimen? Skrive sånn til meg, da blir jeg nysgjerrige, vettu :))

Nå skal jeg sjekke bloggen du anbefaler, ciao

Anne sa...

Smukke farver Sylvia, om du spørger mig...det er lige mine ;-)
Også jeg strikker striber i nye farver for mig...gult og hvidt, hvad sker der lige ;-) jeg har ikke blogget om det, da jeg ikke er helt tilfreds ;-) i aften måske

Miri Vandre blandt ege sa...

Skøn sweater - jeg holder meget af striber - helt klassiske striber.
God ide at bytte magasiner for de er så dyre og så for I jo faktisk dobbelt så mange for penegene :)

Lin sa...

Herlig stribesweater. Liige til et glas hvidvin paa en sommeraften.
Bytte magasiner er en god idé. Magasiner er ikke kun dyre, de fylder ogsaa godt op i boghylden haha.

Merete sa...

Hei Sylvia! Tusen takk for superhyggelig omtale:-) Fargene du har valgt er helt fantastiske! Gleder meg til å se den ferdig!
Morsomt å se litt i bloggen din, jeg kommer garantert tilbake!! Ha en fin dag:-) Merete, Nøstesjel

Anne sa...

Det bladet må jeg løpe og kjøpe! Fin genser du holder på med, gleder meg til å se den ferdig:)

Ha en fin onsadg videre!

Rubia sa...

Det der ser ut som en skikkelig kosegenser. Fluffy, passe varm og lett.

Rubia sa...

Det der ser ut som en skikkelig kosegenser. Fluffy, passe varm og lett.

lykketrollet sa...

Den genseren var rålekker,skikkelig kos, må vurdere om den kanskje må kopieres ja *apekatt*