Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 22. mars 2014

På venninnebesøk

Nå er jeg på tur......
Vel, tur og tur, fru Blom. Jeg har sittet innendørs nesten hele dagen, he he..... Innetur, kan jeg vel kalle det.
Tidligere i dag tok jeg bussen til min venninne Åse i Kragerø. Det er henne jeg pleier å møte "i svingen". Det er jo henne som holder meg med sokker, vet du.

Tidligere i ettermiddag var det kaffe, kake og strikketøy
....vel, det ble litt rødvin også,  -kremt-

Og siden det har regnet ute store deler av dagen, er det ekstra koselig å sitte inne å strikke. Og som du kan se, har Eventyrstripene blitt med på tur. Og i skrivende stund, gjenstår det kun litt, så er jeg ferdig!!!!
Mulig det kommer et ferdig- bilde av den i morra.

Nå har vi nettopp spist deilig kyllingsalat, og vinflasken er visst tom.......

Her strikkes det videre, og det skravles i ett.
En fin lørdag, rett og slett.

6 kommentarer:

Lisbeth sa...

Skjønner godt at dere koser dere :)
Herlig med slike venninne besøk! Og regnet som kom i bøtter og spann i ettermiddag gjorde at jeg ikke hadde det minste dårlig samvittighet for bare å sitte inne å kose meg med strikketøyet ;) Nyt resten av helgen! Klem

Line Kristine sa...

Sånne dager gir skikkelig påfyll! :)

Helle sa...

Så koselig det høres ut med venninnelunsj med litt godt i glasset. Prioriterer det dessverre altfor sjelden selv, selv om det er som rent energipåfyll å regne.

Så fine bilder av datteren din, og morsomt at hun bruker din mors kjole på skoleballet. I min familie er min mor, jeg og min datter mer eller mindre støpt i den samme formen. (Dvs. Jeg er 5 cm lavere enn de andre noe min datter ynder å understreke. ) sånn sett burde vi hatt mye å dele på, men min mor var en kløpper med symaskinen og sydde om etterhvert som ting ble liggende. Gjenbruk det også, men lite arvegods som går i arv.

Spennende med nye farger. Hvordan opplever du det? Selv så synes jeg det er vanskelig å arbeide mye med uvante farger, da mine farger gir meg energi, mens andre farger gir lite energi. Noe jeg merker spesielt godt når jeg maler.

Madame sa...

Det lyder vel nok hyggeligt, Sylvia! Må vi se dig i de fine nye eventyrstriber?
Klem og rigtig god søndag!

Strikkeheksen sa...

Ved du hvad, Sylvia - sådan en lørdag kan simpelthen ikke blive bedre - hvor ser det hyggeligt ud :-)Regnvejr er fantastisk strikkevejr - det øger bare hyggefaktoren med adskillige grader ;-)

Glæder mig til at se det stribede mesterværk - har netop sendt dig en bette mail :-)

Rubia sa...

Ser ut som dere kosa dere skikkelig! Viktig det!