Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 4. mars 2014

På tur.....

......til Tønsberg.
Jeg og en venninne har vært på " jentetur " i dag. Og hva er vel mer morro, enn å dra til en annen by?

Og Tønsberg er full av flotte Interiørbutikker, som jeg bare elsker å gå å kikke i.
Jeg handlet litt keramikk på PALMA, siklet på en pute jeg ønsker meg på HAY ( den ble for dyr i dag), men koste meg aller mest på BOLIA, der venninnen kjøpte en kul lampe.

Og det var der jeg husket på å ta bilder.....
Det var i lampehimmelen hun fant lampen, som var en av de runde, øverst til høyre i bildet.

Selv ble jeg litt sjøsyk over denne reolen

Jeg følte at jeg tippet litt til høyre, da jeg stod foran den. Og måtte altså sette sjøben. Men jeg digger den!
Noen som har lyst på et nytt bord?
Eller hva med dette?
Her var det så lekkert utstilt på bordet.
Bare se her
Det var " kjøpeduft" i lokalene, og fuglekvitter ned trappen.
Det ble servert kaffe eller te, og det er så mange flotte ting der, til en grei pris.
Hadde jeg bodd i Tønsberg, hadde jeg nok hatt mange ting derfra, her hjemme........ Og sikkert en slunken lommebok. Jeg får bli her jeg er, tror jeg.

Så var det tid for litt mat. Jenter på tur, må ha mat, vet du.
Derfor dro vi til brygga, på BECKs
Dette er hva jeg spiste, og det var bare sååååå godt! Jeg er faktisk ganske mett enda.
Et koselig sted, med hyggelig atmosfære, og bra betjening.

Før vi vendte nesa hjem igjen, rakk vi innom et gammeldags bakeri, der vi kjøpte med oss deilige saker hjem.

I skrivende stund, koser jeg meg med litt av dette, sammen med en varm kopp te.......

Slike jenteturer er GULL verdt.
Takk for turen Eli :)


10 kommentarer:

Sommertid sa...

Oj oj.her var det mye fint, både for øyne og gane.
Høres som du har kost deg glugg, det er deg vel unt.

Madame sa...

Ja, sådan en pigetur er virkelig guld værd - hvor ser det dog spændende ud! Dejligt med lækre ting for både øjet og for maven. Interiørbutikkerne kunne jeg også have fået lang tid til at gå i :-)
Ha' en dejlig aften, Sylvia!

Helen sa...

Skjønner hvorfor jeg liker Tønsberg ?
Når vi først flyttet, måtte det være grei avstand til en fin "storby" - og 30 minutter fra Tjøme og inn hit, er en helt grei tur.

Så koselig å dra dit med en venninne, tenker skravla gikk...på innpust og utpust?
Ja, det er viktig å gjøre slikt, vi damer har nok mer behov for venninnetid, enn menn tror jeg...

Deilig bakst, godt å se du kjøper med av og til også, og ikke bare baker selv..hihi

Nei, du pasta skal jeg ikke lage, altfor tidkrevende....

ciao

Susann Englemamma sa...

Det ser ut som en knallbra jentetur!!

Miri Vandre blandt ege sa...

Det er nemlig skønt med sådanne udflugter med en der holder af det samme :)

Lisbeth sa...

Du er så flink til å ta noen utflukter du :) I Tønsberg har jeg ikke vært på det jeg kan huske. Gøy å gå å titte i nye butikker, spise god mat og kose seg litt ekstra :) I dag skal jeg og ei venninne det samme, dog her i Risør :)
Sokkene strikker jeg i Fabel :) NORO har jeg ikke testet ut, er det bra? Håper du får en fin dag, du skal muligens på jobb du. Ikke den verste plassen å tilbringe dagen da :) Klem

Lene Megan sa...

Ja, det er skønt med den slags pigeture. Og det er min tur i morgen. Sammen med en god veninde skal jeg på kreativitets og inspirationstur. Glæder mig.

Fine ting, du viser. Masser at se, sanse og siden spise. Sådan en dag giver energi på plussiden.

Ha' en fin onsdag. Knus.

Strikkeheksen sa...


Kære Sylvia - tak for tippet med strømperne, jeg må se om jeg ikke kan komme i gang på din måde :-)
Endnu engang herligt at være med på tur, du har altid noget spændende at vise frem :-)
Jeg skal spise sammen med to af mine gode veninder i morgen og det GLÆDER jeg mig til :-)
Friske muslinger er også en af mine favoritter - det er så godt, så godt :-)

Elisabeth sa...

Så enig. Jenteturer er gull verd!

De kulelampene har jeg en av her hjemme. Fra søttitallet. Nå er de poppis igjen. Rare greier. Alt går i en runddans.

Rubia sa...

Etter at jeg sluttet å jobbe i Tønsberg, har jeg nesten ikke vært der. Enda det er masse flotte butikker og koselige spisesteder der.