Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 31. mars 2014

Mars-sokkene

Altså, helt på tampen av Mars mnd, ble Mars-sokkene ferdige
De er strikket med en tråd Faerytale, og en tråd Tynn Alpakka, og det gikk med ca et nøste av hver.
Jeg brukte pinner nr 5.

Jeg skal altså strikke et par sokker hver mnd i år.
Hver gang det starter en ny mnd, har jeg at hav av tid......tror jeg. Derfor blir alltid sokkene strikket i all hast på slutten av mnd. Men jeg rekker det jo........

Disse er selvfølgelig kosesokker, og lite slitesterke. Men hvem elsker vel ikke kosesokker?
Disse fikk sønnens kjæreste, som manglet nettopp slike sokker. Så fint, da.

Er jeg smart nå, så starter jeg opp et nytt par nå, så slipper jeg jo å stresse på slutten av mnd. Men jeg har jo sååååå god tid, med påske og masse tid til strikk innimellom. Tror jeg ;)

11 kommentarer:

Helen sa...

Lurte på hvor det ble av mars sokkene, ja ! Og her kom de, og det var skikkelig på tampen, Sylvia....hehehe - ingen april spør altså?

Flink du er :)

Ja, påske er tiden for MYE strikking og lesing !

Flowermouse Design sa...

Ser jo så gode og varme ut!!! Kosesokker er viktig!!! Og det blir jo gøy å se hva neste par blir. Knestrømper med mønster?? He he - bare tulla. God dag til deg!!!

Miri Vandre blandt ege sa...

Du nåede det fint ! :)

Rubia sa...

Det så ut som ett par skikkelig deilig sokker. Flink du!

Sommertid sa...

Kosesokker må til, slitesterkt er de nok ikke.Men passer fint til å ha på når man sitter i solstolen og slikker påskesol !

Du får legge opp til April sokkene i kveld, så strikker du litt hver dag. ikke noe stress da og i påsken kan du gjøre andre ting også. Slik som bake, lese bok, kose deg med familie og venner.
Go uke ønskes deg :)

Madame sa...

Violblå kosesokker - hvor er de fine! Sender klem og ønsker om en dejlig forårsdag ...

karna sa...

Lekre kosesokker, heldig var hun som fikk de ;-) Tusen takk for koselig hilsen, ha ei fin våruke. Klem

Lin sa...

Haha, tak for en god latter. Jo, man har saaaa gooooood tid haha. Men fine, det er de !

mimouna sa...

De så myke og deilige ut! Og jeg kjenner til det å plutselig få det travelt i slutten av måneden. ;)

ANNEPÅLANDET sa...

De så utroooolig deilige ut!

Anne sa...

Herlige kosesokker, eller en kan jo kalle de luksussokker med det garnet;) De falt nok godt i smak:)