Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 17. mars 2014

Kler alt, modellen

Tusen takk for alle de fine ordene om både genser og Sophia, fra forrige innlegg.

Måtte bare gi dere siste nytt
Genseren har sittet på siden bildene ble tatt. Rett på kroppen, uten noe under.

Da venninnen kom på besøk i går kveld, var det misunnelige blikk (moren strikker ikke)
Og da jeg spurte Sophia om hun var fornøyd, nikket hun og sa "JA, og jeg vil gjerne ha etpar slike til".
Hæ? ikke snakk om, sa jeg.
Venninnen stemte i, og sa at da ville hun også ha en.......

Jeg tror at jeg må notere et sted, at den gjør jeg ikke en gang til.
Men så morro når ungdommen blir fornøyd.

Og så noe til.......
For på lørdag var hun på skoleball
.....i sin bestemors gamle kjole, som må være minst 40 år gammel. Er ikke det gjenbruk, så vet ikke jeg!
Både min søster, og min tanteunge har brukt den før Sophia. Så det er en populær kjole i familien.
Jeg hadde aldri kommet inn i den, med alle mine kvinnelige former. Og jeg tipper det er 40 år siden min mor kunne passe inn i den også.

Og Helen: ja, hun har rettet håret og krøllet det igjen.......for anledningen.
Ellers har hun jo håret fullt av krøller.

Har noen av dere noe i familien som går i arv i generasjoner? Og som blir brukt.

8 kommentarer:

Helen sa...

Skjønne Sophia !!

Ser ut som en prinsesse i den grønne kjolen, nydelig grønn farge til henne, og den herlige bolero/jakken over - sukk, så fin atte :)

Gjenbruk, hmmm....har faktisk en gamle ballkjole fra 1950 tallet etter min bestemor, men den har aldri blitt brukt, men det er så flott, og sist jeg prøvde den - kremt...ca. 10 år siden, passet den, tror neppe det idag...
Men, kjolen henger nå der, med struttende skjørt og i masse blonder, så kanskje engang kan tantebarna mine bruke den på ball?

Mandag, og solen skinner her :)

God start på en ny uke, og da skjønte jeg dithen at det blir ikke flere slike gensere til Sophia...thiiiii :)

Madame sa...

Dejligt bilede af din smukke datter, Sylvia!
Og der er vel nok en god idé at lade en flot kjole blive brugt af flere generationer! Det ville jeg ønske, vi også havde tænkt på i min familie.
Ha' en dejlig dag!

Miri Vandre blandt ege sa...

En smuk datter du har :)

mimouna sa...

Flott jente, både i nystrikket genser og i arvet kjole. Datteren min finner også små skatter på min mors loft, gøy når klærne blir brukt av flere generasjoner.

Rita Follnes sa...

Nydelige jenten i den fine genseren og jammen har jeg sansen for kjolebruken. :-)

Gitte sa...

Hun ser fantastisk ud i den grønne kjole - den skønne Sophia. Hvor er det herligt med genbrug af en 40 år gammel kjole. Rigtig Vintage!

Den er super, super lækker og flot - trøjen til Sophia. Og den klæder hende så godt!

Hvad bliver det til med alle dine trekanter? Venter spændt.......

Altså Sylvia - Jeg skal have en oversættelse :-) - Hvad mener du med "Jeg grer ikke håret"?

Flowermouse Design sa...

Så vakker datter - hun ligner på deg!!! Og tror du må lære jentene å strikke!!!! Det har de glede av senere når deres barn vil ha gensere :-) Ha en god dag Sylvia - og husk at det er strikkelørdag 5. april i Mandal. Sjekk her: http://www.vestagdermuseet.no/meld-deg-pa-til-strikk-lordag-5-april/

Barwitzki sa...

Så søt - skjønn hvor mamma.
Ha det riktig fint.