Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 9. mars 2014

Italiensk fristelse

Hos meg er som regel søndager bakedag.
Det er avslappende, og faktisk kreativt også.

Planen var å bake grove rundstykker. Men så ramlet en ide ned i hodet mitt, mens jeg holdt på å bake ut deigen.....
Hva med et italiensk brød, fyllt med godsaker?
La meg se hva som finnes i kjøleskapet: fetaost i krydret olje, og deilige oliven. Da toppes det hele med litt timian, og så rulles det hele sammen.

Den stod å hevet i minst en time.
I mellomtiden stekte jeg rundstykkene
De ble passelig grove. Som vanlig tar jeg bare det jeg har i skapet. Så disse er det mest hvetemel i, men litt fin rug, havregryn, sesamfrø og et dryss linfrø.

Av en deig kan man lage mange forskjellige godsaker. Så det er bare å bruke fantasien, og bruke det du liker best.

Det var virkelig spennende å skjære i det Italienske brødet
Ingrediensene vil gi god smak til brødet, etterhvert som det " lagres ".

Om det ble godt? Gjett om
Italiensk pølse, som jeg dyttet godt inn i brødet.
Og vips, så ble det spist opp.

Gjett om jeg gleder meg til å ta med niste på jobb i morra!

Det strikkes ivrig videre....innspurten nå.

9 kommentarer:

Helen sa...

Nammmm....du er så flink Sylvia :)

Madame sa...

Hvor ser det lækkert ud, Sylvia! Det er en god idé at bruge, hvad du har i køleskabet - det må jeg prøve.
Vi har været på stranden i det dejligste forårsvejr med 15 grader.
Ha' en fin søndag eftermiddag, klem!

Rosehagen sa...

Nam, nam........denne ideen tar jeg med meg ut på kjøkkenet;)

Klem fra Ann-Mari

Turid sa...

KJØPER DEN - SÅ HÆRLIG UT MED ITALIENSK FRISTELSE. Huff - det skulle ikke være store bokstava....Ha en fin søndag!

Rita Follnes sa...

Nydelig deilig, tror jeg går ut å steiker pizza. har en deig i kjøleskapet. Slik som du frister bare må jeg ha noe godt. Klem ;-)

Helle sa...

Spennende når man må bruke det man har i skapet. Laget noen ganske kreative middager på den måten. :)
Men brødet ditt hørtes helt herlig ut. Og med italiensk pølse....

Ser av fargene du har valgt til ditt neste prosjekt er litt utenom din vanlige skala. Spennende og lekre farger! Men også morsomt å se om du vil trives med å arbeide med dem. Enkelte farger klarer jeg ikke å arbeide med. De simpelthen tapper meg for energi. Det er nok derfor jeg stort sett alltid ender opp med de faste fargene. - Så var det morsomt å bevege seg over i en uvant fargeskala for en gangs skyld.

Din 70 % høres fantastisk ut. Nettopp fordi du også er i en situasjon hvor du har muligheten til å bruke den "resterende" tiden til noe hyggelig, i tillegg til noe nyttig selvsagt. Nå vil jeg si at både husarbeid og venninne-lunsjer er nyttig.

Du fortalte tidligere at dere forsøker å klare dere uten bil. Spent på hvoran dere klarer det. Men dere bor kanskje sentralt? Vi forsøkte å være bilfire en veldig kort stund, men det ble helt håpløst med 2 små barn. Så forsøkte vi med kun en bil. For Ja, bilhold er svinedyrt! Men måtte kaste inn håndkle i fjor når både mannen og jeg trenger bil i jobben. Ønsker meg vel egentlig en jobb jeg kan gå eller sykle til.:)

Barwitzki sa...

Nam, nam... det bli en fin jobbedag
med italiensk fristelse og en fin kopp kaffe dertil :-) Ha en riktig fin dag Sylvia.

Rubia sa...

Du er jammen flink til å bake.
Jeg har ikke hatt overskudd i det siste til det. Men det er mye som frister.

Anonym sa...

Dette så digg ut, kommer neste gang jeg. Eli